K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2018, 12:52   #11
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Åh undskyld det er min fejl beklager ��mvh p og tak for info
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 13:40   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Som jeg forstår det er du af lægen henvist for over en måned siden, og der er en garanti på udredning på sygehus indenfor 4 uger, så hvis ventetiden skyldes at du ikke ønsker udredning der, så må du vente den tid det tager..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 13:49   #13
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Til rehabmødet så hvor det sundhedskoordinator som i enhed med kommunen ønsker denne udredning ikke min læge men de tog min læge med bukserne nede da de spurgt om ham som læge kunde henvise mig til psykiater og til det svaret ham ja det er muligt men hvorfor skal min læge henvise når det er kommunen som ønsker denne udredning ? Den forstår jeg ikke helt udøver at hvis min egen læge henviser sparer kommunen den udgift ? Og hvis kommunen henviser så går det hurtigere med at få en afklaring men hvis lægen henviser til psykiater er der 27-52 ugers ventetid og dette ved kommunen og i sygehus regi er det kun afd til funktionelle lidelser og det skal jeg bestemt ikke ind i , jeg har 2 diagnoser som er stillet af psykolog og min læge og dette skal efter sundhedskoordinator styrkes af en psykiatrisk udredning
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 14:48   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis din læge henviser er der en udredningsgaranti på 30 dage, og kan de ikke gøre det indenfor denne frist, kan du vælge privat udredning uden at det koster ekstra.

http://www.psykiatri.rn.dk/undersoeg...rtig-udredning

Kommunen kan sikkert ikke henvise dig hurtigere end 30 dage..

Hvis du ikke vil udredes på et bestemt hospital, kan du ringe til visiteringen og høre hvilke andre steder der er, men så ryger garantien på de 30 dage, hvis det lokale sygehus kan indenfor denne ventetid, og de andre ikke.

Men så er det dit eget valg at få denne ventetid.
Hvis kommune skal henvise, kan du også sagtens risikere at de henviser til det sygehus du ikke vil på.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 14:55   #15
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Men min læge har ikke henvist mig i sygehus regi han har henvist mig til en psykiater privat med offentligt tilskud men spørgsmålet er hvorfor kommunen ikke henviser når de er dem som vil have denne udredning? Og jeg bad om at komme til en som jeg fået anbefalet og han kunde give en hurtig tid men de ville kommunen ikke fa han er speciallæge psykiater med speciale i det jeg fejler men problemet der er at han er ikke omfattet af den offentlige sygesikring og ergo kan min læge ikke henvise mig uden at jeg selv skal betale men gør kommunen det så skal de betale
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 14:58   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen vil heller ikke henvise til en bestemt, og slet ikke en der ikke er omfattet af den offentlige sygesikring..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 15:00   #17
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
Det har de gjort i en anden sag ligenetop til ham jeg ønsket så det er muligt

Problemet er at de kun vil trække min sag i langdrag

Og sjovt nok har de overtrådt paragraf 10 med at min sag ikke har varet tilstrækkeligt oplyst i rehabteam
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 20:32   #18
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men hvis du tidligere har været udredt og sat i behandling gennem en psykiater, hvorfor er du så stoppet med at gå der, og er de rapporter han har lavet med i din sag ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 20:43   #19
Pepsi1
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2018
Indlæg: 49
Styrke: 6
Pepsi1 er ny på vejen
I 2017 nov hvor jeg hos en psykiater og hun vurderet medicin og terapi medicin tåler jeg ikke og terapi nået jeg ikke hos hende så jeg kom i terapi sessioner hos psykolog hver uge og har gjort det sen den 10 nov 17 men problemet er at kommunen ikke accepterer at diagnoserne er stillet af min læge og min psykolog de mener kommunen ikke er tilstrækkeligt så de vil have mig udredt og jeg har dokumenter på fra allergi afd på at jeg ikke tåler medikamenter og det dokument som den tidl psykiater skrev i sin rapport hvor den eneste ting der de kunde finde et hul og tvinge mig ud i yderligere udrednings forløb og det sagde også min læge at det gav ikke mening da det ikke bliver en ændring af min tilstand kun forværring intet andet og de ved jeg lider af både borderline i middel grad og kronisk ptsd samt social angst og panik angst og til rehab møde sagde de klart og tydligt at jeg skulle skånes så vidt som muligt og afklares hurtigt
Pepsi1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2018, 21:02   #20
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Nu hvor lægen har lavet en henvisning hvorfor bliver du så ikke bare henvist til samme psykiater? Så er der ingen ventetid.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension