K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2018, 13:53   #1
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Kørsel.

Hej .

Jeg kender en der har brud og skader i skulderen, hun kan pt. ikke køre bil og der er ikke off. transport hvor hun bor.

Alligevel mener SB at hun skal i praktik nu 2o km. hjemmefra, og som SB udtrykte det, er det borgers egen pligt at skaffe transport ellers måtte hun flytte.

Kan det være rigtigt ? .
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2018, 17:02   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For det første....bed altid om lovhenvisning til det de siger....og få det på skrift...-dette er vigtigt....

Det er altid sværere at hjælpe og komme med gode råd når man ikke ved grundlæggende ting...som hvilken ydelse borgeren er på osv osv...

Mange af disse love....der drejer det sig i de fleste tilfælde om hvilken ydelse borgeren er i forhold til hvad der gælder for den enkelte...der er regler for folk på kontanthjælp og andre regler for folk i feks ressourceforløb...

Hvis du kigger her i Bekendtgørelse af lov om aktiv socialpolitik under paragraf 13 stk 7 nr 3....https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=188312

Så står der følgende...om ikke at skulle udnytte sine arbejdsmuligheder...

Citat:
3) afstanden mellem bopæl og uddannelses- eller arbejdssted medfører en urimelig belastning af den pågældende på grund af transportvanskeligheder eller den tid, der går til transport,
Hvis dette er tilfældet...som det lyder til det er...så har man IKKE pligt til at udnytte sine arbejdsmuligheder...

Så sagsbehandleren vil ikke kunne komme med en lovhenvisning til at det skal borgeren...

Så bed altid om at få ting de siger....på skrift med lovhenvisning...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2018, 18:07   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der er også denne, i lov om aktiv beskæftigelsesindsats, §82 der omhandler befordringsgodtgørelse:
"Stk. 4. Personer, der er omfattet af § 2, nr. 1-4, 7 og 11-14, har ret til den faktiske udgift til befordring, hvis udgiften er en følge af en nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det samme gælder for personer, der er omfattet af § 2, nr. 5, og som deltager i tilbud som led i afklaringen af den enkeltes arbejdsevne, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik. "
http://www.socialjura.dk/content-sto...satslov/#c7205
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2018, 12:36   #4
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Unhappy

Mange tak for svar .

Hun slap for praktik lige nu .

Hun har været på sygedagpenge, nu har de sat hende i jobafklarings forløb, vel at mærke uden partshøring.

Hun kom til skade hjemme d. 1-1-18.

Hun har kun arbejdet 17 timer om ugen inden, da hun ville starte egen klinik. Er der nogle regler eller love vi skal være særligt opmærksom her ? Jeg syntes ikke jeg kan finde noget som helst om det.

Ved ikke hvorfor den ked af det smily er øverst, kan ikke fjerne den.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 16:54   #5
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Hej igen.

Kan det være rigtigt at borger ikke kan få aktindsigt/kopi af Læ 265 hos sin egen læge ?
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 17:31   #6
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 11
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Hej igen.

Kan det være rigtigt at borger ikke kan få aktindsigt/kopi af Læ 265 hos sin egen læge ?
Den skal du få hos kommunen.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 18:57   #7
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tazoom. Der har jeg også søgt aktindsigt for borger, men mener nu også borger har ret til aktindsigt hos sin læge.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 19:19   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg fik oplyst følgende af min læge da jeg søgte kopi af læ265...........

nemlig at læ265 er en ydelse kommunen køber af lægen.derfor giver lægen ikke kopi til borger af denne.

men når man søger agtindsigt hos kommunen bør der ligge kopi af læ265 i den, så det er den vej I skal gå for at se den

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2018, 22:23   #9
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tristan . Se meddelelser
Kan det være rigtigt at borger ikke kan få aktindsigt/kopi af Læ 265 hos sin egen læge ?
Det er usselt af egen læge.
Men i princippet er det den der bestiller og betaler, der har råderet over en attest.
Men kommunen kan jo give hende aktindsigt i attesten.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2018, 10:33   #10
Tristan .
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2015
Indlæg: 127
Styrke: 0
Tristan . er ny på vejen
Tak for svar .

Den lå i min E-boks fra jobcenter i morges, så de kan nok være hurtige, frygtede bare det modsatte.
Tristan . er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension