K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-04-2010, 16:25   #21
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg tror det er meget almindeligt at være hård ved sig selv. Jeg kender det desværre alt for godt. Når der er noget jeg ikke kan, tænker jeg "store idiot" Når der er noget andre ikke kan tænker jeg snarere "jeg må vist hellere hjælpe lidt" Godt når jeg lige kan se det lidt udefra. Tak til alle jer kloge mennesker på K10!!
Det må være de andre i tråden der skal have den ros

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ja det er en tråd der rammer plet desværre, men folk, der ikke kan relatere til ens sygdom kan bare ikke. Jeg har en far, der stadig ikke taler direkte til mig om min "sygdom", end ikke når jeg får ftp. tror jeg, at det vil "gå op" for ham.

Jeg tror/ved også at det kan være svært at se og mærke på mig hvordan jeg har det, for man vil jo heller ikke "kravle langs panelerne" hvis man kan være fri og sådan er vi heldigvis også indrettet os med "rod i kasketten" .

Mht. venner, der har jeg heller ikke mange, det har jeg aldrig været god til, men da jeg blev syg, fandt jeg den bedste veninde jeg kunne få. Det er så 4 år siden. Vi støttede hinanden i tykt og tyndt og hun var der altid for mig. Så mere eller mindre pludseligt sidste år følte jeg at det var mere og mere mig der kontaktede hende. Jeg ringede desværre også ofte til hende når jeg var nede og til sidst fornemmede jeg at hun "hældte vand ud af ørerne", når jeg ringede. Jeg tror dog, at hun gerne vil mig, men ikke har tid og alligevel ved jeg ikke rigtigt. Det er enormt hårdt at skulle smide en god veninde væk, men jeg "tør" ikke være den der holder fast hvis hun nu ikke vil mig, man vil jo ikke være til besvær.

Kender I det, med at give slip på gode venner fordi man føler de ikke har tid til en ? Det har de måske heller ikke, men vil de én så vil de vel én ?. Skal man bare vente til de kommer igen ?.

Undskyld, det var måske lidt en drejning af din tråd Hla, men stadig omkring venner, bare de gode af dem.

Kh. EE
EE du skriver bare løs, den er til fri afbenyttelse tråden. Det er kun fint at vi kan udveksle erfaringer omkring hvad man lige gør når man er syg og ikke helt kan finde ud af at tackle venner og familie... og omvendt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zania Se meddelelser
Kender jeg godt. Jeg får også ind imellem stukket jobannoncer hen til mig. Jo tak, jeg skal bare liiige kunne komme ud af huset først.. Men tja, når det er i god mening, kan man bare tænke, de mangler en smule menneskelig indføling.

Lone
Ja, lige den med indføling, den tanke strejfer også mig.

Selv min mor -som ved hvor syg jeg er og hvor meget jeg kæmper - kan en gang i mellem finde på at komme med udsagn omkring at jeg skal have et lille arbejde, at hun har set det helt rigtige til mig osv. Men hvilken mor vil ikke gerne se sit barn være sund, rask og klare sig godt? Jeg kan sådan set godt forstå hende, men kors hvor jeg kan blive ked af det når hun begynder på det.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:22   #22
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Selv min mor -som ved hvor syg jeg er og hvor meget jeg kæmper - kan en gang i mellem finde på at komme med udsagn omkring at jeg skal have et lille arbejde, at hun har set det helt rigtige til mig osv. Men hvilken mor vil ikke gerne se sit barn være sund, rask og klare sig godt? Jeg kan sådan set godt forstå hende, men kors hvor jeg kan blive ked af det når hun begynder på det.
Min har altid fortalt at jeg var hypokonder og at jeg vist blev syg så tit fordi jeg ikke rigtigt gad at være på arbejde. Men jeg har en immundefekt så jeg er syg hele tiden. (Alligevel kalder de mig hypokonder )
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:31   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
he he ja nilla folk er ikke for klog, din historie fik mig lige til at tænke på min eks-svigermor som kiggede opgivende på min søn da han var lille og sagde til mig, du må godt nok have nogen uheldige gener siden han hele tiden er syg (senere fandt vi ud af at det var fordi han var multi allergiker) og kun på sin fars side af familien var der allergi og måtte så sige til svigermor akja akja de gener , tænk hvis han havde valgt sin far med omhu he he

Dine mor er lidt af dine gener
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:41   #24
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
he he ja nilla folk er ikke for klog, din historie fik mig lige til at tænke på min eks-svigermor som kiggede opgivende på min søn da han var lille og sagde til mig, du må godt nok have nogen uheldige gener siden han hele tiden er syg (senere fandt vi ud af at det var fordi han var multi allergiker) og kun på sin fars side af familien var der allergi og måtte så sige til svigermor akja akja de gener , tænk hvis han havde valgt sin far med omhu he he

Dine mor er lidt af dine gener
ja typisk!!! Min mor har været syg alvorligt 2 gange. Ellers er hun ALDRIG syg og min far har aldrig haft en sygedag.
Kender du det, at man nogengange ville ønske at de havde prøvet det på egen krop. Jeg er også allergiker og en masse andet.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 17:55   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad med da du var barn var du ikke allergiker der ??? jeg ved som mor til en multi allergiker hvad det kræver at handle ind til sådan en størrelse (husker med gru den lange ud printet seddel fra diætist-en jeg havde med ned og handle og alle e nummere og farvestoffer skulle tjekkes ) jeg vil da mene at hvis din mor havde prøvet det med dig så burde hun om nogen kunne vise forståelse for dine forskellige sygdomme .. og jooo du kan tro at jeg engang imellem kunne tænke mig at dem der aldrig er syge skulle prøve bare en dag i en dårlig krop
  Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 18:25   #26
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Ja tænk hvis vi kunne få 6 ugers ferie om året uden sygdom og smerter
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 19:04   #27
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvad med da du var barn var du ikke allergiker der ??? jeg ved som mor til en multi allergiker hvad det kræver at handle ind til sådan en størrelse (husker med gru den lange ud printet seddel fra diætist-en jeg havde med ned og handle og alle e nummere og farvestoffer skulle tjekkes ) jeg vil da mene at hvis din mor havde prøvet det med dig så burde hun om nogen kunne vise forståelse for dine forskellige sygdomme .. og jooo du kan tro at jeg engang imellem kunne tænke mig at dem der aldrig er syge skulle prøve bare en dag i en dårlig krop
Nej det var jeg ikke. Eller jeg tror ikke jeg var det. Dårligdommene forøges med alderen

Jeg kan ikke tåle rugbrød. Bliver syg og ryster over hele kroppen. Kun Swarstzbrot (stavning?)
Men hun serverer kun alm. rugbrød.

I bund og grund tror de ikke på mig selvom hun kan se det selv.

Jeg tog hende også med til optikeren som fortalte at jeg ikke havde noget samsyn. Siden det siger hun hele tiden, ah mon det nu er så slemt og jeg kan da heller ikke se for godt. (Men hun læser bøger hele tiden og jeg kan ikke læse)

Det er mig uforståeligt at man kan være så blind. Men ja, måske er det svært for forældre at acceptere at deres børn ikke er perfekte
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 22:37   #28
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
jep

Kan kun sige ja hvor er jeg også væmmelig nogen gange, at tænke prøv det en dag at være i min krop, og syntes der er mange der kun ligger vægt på de dage jeg kan fungere nogenlunde, og tillader mig at gøre ting som alm. mennesker raske mennesker gør, som at tage på shopping tur, prøve at gøre lidt rent, tage 2 kvm af min store have og ordne, være sammen med venner til en hyggeaften osv., men de ser eller vil ikke se at det koster mig hver gang, ofte mange dage på langs ved at tro og prøve at leve bare lidt normalt ind imellem, og jeg edder magme ikke er på metadon plus andre stærke sm.stillende midler for mine blå øjnes skyld, og alligevel kan have så ondt at jeg ikke en gang kan klare mig selv i den periode, det er ligesom det ser man ikke, eller vil ikke ved det ikke altid, syntes virkelig man mange steder får nogle verbale tæsk, de har jo lige set en kunne det eller det, men ser de med øjnene bagefter hvad det koster ?, nej det gør de ikke, og mange har den holdning jamen du får da de sm. stillende så må du da have det noget bedre, men nej sgu ikke en gang med dem, kan jeg leve et rimeligt liv.
Og kan virkelig nogen gange tænde mig af at folk kan beklage sig over en skide influinza,forkølelse eller andet banalt, ja og de kommer sgu over det igen, men mange af os, vi lever i et smerte******* dag ud og dag ind, hvem ville bytte en dag, tage smerterne og tankerne fra en jeg kender sgu ingen.
til jer alle på k10
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 23:56   #29
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Hej alle

Denne tråd er en jeg vil følge med stor interesse - den sætter så BANG ord på LIGE så meget af det jeg tumler med - så meget at jeg slet ikke magter at læse alle trådene i aften.. piiv.... men jeg vil følge med - i er
super gode
til at sætte tingene i perspektiv og sætte ord på tingene.. sååå taaaak
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-04-2010, 10:15   #30
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Jeg kan kun give ret denne tråd vil jeg også følge for jeg tumler med de samme holdninger fra mine omgivelser....kan ikke lige nu overkomme at komme med nogle af de holdninger jeg er ramt ind i har nemlig lige nogle dage hvor jeg er nede, har været sammen med familien i påsken og det koster dage på langs men det kender i jo....

her fra
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad ville i gøre (8dage til at beslutte sig). JesperJensen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 38 05-05-2015 11:45
Hvad ville i gøre? Sabrina K Spørgsmål ang fleksjob 14 11-08-2010 23:32
Hvad kræves der på arbejdesmarked som det offlige ikke ville se! UllaCliffShads Dit og Dat 2 26-05-2009 19:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension