K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2010, 11:01   #1
mor2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2009
Indlæg: 75
Styrke: 15
mor2 er ny på vejen
Kender I det

Kender I det at have en dag hvor smerterne ikke er så slemme, men I kan ikke rigtig nyde det fordi I jo er syge og det er svært at gå rundt i byen og være glad. Hvis man møder nogle siger de du ser da godt ud...
Jeg har desuden meget svært ved at nyde når jeg har nogle gode dage for jeg frygter hvornår smerterne bliver slemme igen.
mor2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 11:15   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej mor2,

Ja man er hele tiden på vagt overfor hvor store smerterne er, om de er der, om de kommer og når/hvis de så gør, hvordan man så skal forholde sig. Jeg tror aldrig, at man helt slipper denne følelse, når man har kroniske smerter, for det er jo det man har selvom det også er svært at overskue.

Ja man kan også få hel dårlig samvittighed, hvis man så en dag er på toppen og det hele kører, eller man bare har det godt. Folk tænker/siger, jamen er du ikke syg, sikke et overskud man kan have, det kan jo ikke være rigtigt. !!

Jeg tror, at man er nød til, at tage folks forventningerne med et gran salt og så prøve, at forstå sig selv i stedet for at prøve at forstå andre, for det er ikke altid lige nemt

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 12:29   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej mortil2

Fald op og ned på, hvad andre mennesker mener/tror, hvis du har en god dag nyd den.
en god dag kan man leve længe på. ( lad være med at tænke negativt, det får du eller familien ikke en disse ud af vel?).
lev i nuet.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 13:20   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja
Fald op og ned på, hvad andre mennesker mener/tror

det kan man ikke bruge til en meter.

mit heldbred er gået ned af bakke ignnem flere år og mit social liv er lige nu nul.
De første mange år, fik jeg også bare af vide tage dig sammen og i den dur.
nu har jeg fået en masse diagnoser, med raske mennesker forstår det alligevel ikke. Da min sygdom er meget sjælden og kan ikke direkte ses.
dog er min fysiske tilstand på et niveau, så folk har fået forståelse for hvorfor jeg ikke arbejder mere.

Jeg er blevet kold og hvorfor hvad andre siger og mener, men det har taget lang tid. Det har mine diagnoser dog været med til.
mit er fysisk og har aldrig været til psykolog.
Men i dag med kommunen og alt det jeg har været igennem, kunne en psykolog sikkert finde en masse.

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-02-2010 kl. 13:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 13:38   #5
avj
Ved at vænne sig til K10
 
avjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2008
Lokation: Kalundborg
Indlæg: 22
Styrke: 16
avj er ny på vejen
Kender godt følelsen.

Jeg var med mine børnebørn til tøndeslagning igår, hvor jeg ikke gjorde andet en at stå op i ca 2 timer. I dag er jeg helt ødelagt, og vil helt sikkert også være det i morgen, men jeg har bestemt mig for at nyde de dage, hvor jeg har det godt, og så må jeg betale prisen bagefter.

Hvad andre mener forsøger jeg at overhøre, med det er skisme svært.
avj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 13:56   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Ja det er rigtigt, nogle gange holder man bare ud og heldigvis specielt også når det er noget man gerne vil. Jeg hører også af og til, ej bare det var mig der gik hjemme og lige kunne dit og dat, i starten svarede jeg, at vi da kunne bytte og at jeg jo har det sådan og sådan, men det er slut nu, nu overhører jeg det såvidt muligt ,men det tager tid af bide det i sig.

Jeg har som mange andre fundet rigtigt meget støtte her på K10 i stedet. Det er helt klart nemmere, at tage dagligdags problemer op her end at vende dem med familien eller venner og bekendte. De vil ofte gerne hjælpe, men de har ikke den store forstand . herpå så de må være gode for andre problem stillinger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 18:40   #7
Tinaw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tinaw er ny på vejen
. Jeg er af natur udadvendt dette har da helt sikkert skabt problemer for mig i gennem årene.Tror sgu flere end jeg lige regner med har talt om -hun skal da bare mere ud osv.
Jeg er mor til fire,og har så tit skjult smerter.Det er hårdt!
Nu har jeg endelig fået pension,og har fred fra kommunen!
Nu har manden meldt ud han ikke gider mere sygdom! mange gange har han sukket fordi jeg bare ikke kan det jeg har kunnet før.Sagt det ville være en befrielse jeg ikke var her.Nu er det slut jeg flytter.......
Måske får jeg det bedre uden bebrejdelserne
Tinaw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 19:42   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja ,jeg er da glad for at jeg ikke har en mand jeg skal have dårlig samvittighed over for,mine børn er voksne,men jeg mærker da at der er længer mellem tilbudne om at tage med dem på strøgtur og linden..Men jeg må sempel hen ud når, jeg kan,og jeg kan desvære ikk altid holde mig tilbage ,med at gøre ting der ,på det nærmeste lægger mig ned en dag eller uge nogle gange ,for jeg er slem til at for slæbe mig på et eller andet ,eller bare hængt for længe på en stol man ikk er vant til at side på ..Men det vil jeg ikk have dårlig samvittighed over ,men må vel være til ,ind imellem..Jeg her ofte mit barnebarn og vi skal både ud og lave en masse sammen,og så må jeg lægge mig bagefter den pris betaler jeg gerne,så længe der ikk er brug for mig på arbejds market ....og så kan folk forøvigt have nok så ondt et vist stæd ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2010, 20:57   #9
TylerGirl
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2010
Lokation: Næstved
Alder: 37
Indlæg: 45
Styrke: 15
TylerGirl er ny på vejen
Jeg kender det alt for godt!!
Når jeg har en god dag nyder jeg den mange gange så meget at jeg ødelægger mig selv i flere dage og er nødt til at ligge på langs de efterfølgende dage
TylerGirl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-05-2010, 22:22   #10
Katmar
På vej til at lære K10
 
Katmars avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-08 2007
Lokation: Ebberup, Assens
Alder: 48
Indlæg: 2
Styrke: 0
Katmar er ny på vejen
Hej Alle
Det er sandt at man "kommer til" at overvurdere en fysisk/psykisk go' dag... de dage ta'r flere med sig, på maven af sofaen. Godt vi ikke står alene, trods det, at det havde været rart med et alm. arbejdsliv :O).
Ses helt sikkert snart igen ;O).
__________________
Katmar
Katmar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kender I ham ? Stjernen Alt det andet 5 05-05-2012 20:50
Kender i dem ??? aasted Alt det andet 1 16-07-2011 23:13
kender i det ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 12-02-2011 16:08
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension