K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-05-2016, 18:13   #1
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Post Fleksjob og støtte til specialsæde efter §114

Hej Alle

Håber der er nogen, der har erfaring og viden, som kan hjælpe mig.

Jeg er tilkendt fleksjob på den nye ordning. Starter nyt job 10 timer pr uge den 1.9.16 og får i den forbindelse brug for et specialsæde til min egen bil, der vil gøre det muligt at køre til og fra arbejde. (ca. 35 km ialt pr dag, 3 gange om ugen).

Transport i egen bil vil tage 20 min hver vej og med offentlige transportmidler vil det tage 1. t 20 min. derud og 1. t 30 min. hjem.( tog, bus, gang (alt for lang distance) og ventetid).

Hvis jeg ikke kan køre i bil og istedet skal tage off. transportmidler, vil jeg blive udtrættet for meget om med øget smerter tilfølge. Dette vil så igen nedsætte min funktionsevne yderligere, da jeg ikke vil kunne få nok ud af min nødvendige træning og behandling (3 gange pr uge på ikke arb. dage).

Jeg kan i dag køre omkring 10 min. i min bil før jeg får problemer i lænderyggen og mit højreben. Jeg har prøvet at køre i en bil med et spec. sæde og dette gør det det muligt for mig at køre hele turen.

Jeg kan godt gå, men får allerede smerteforværring efter 50 meter. Jeg bruger ikke hjælpemidler til at gå.

Jeg overvejer at søge om ovennævnte hjælp, er der nogen, der kan bidrage ?
Tips og tricks
Tidshorisonter
osv...

På forhånd tak

Solstrålen
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 09:11   #2
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Question Er der ingen der har input ????

Hej Alle

Håber der er nogen, der har erfaring og viden, som kan hjælpe mig.

Jeg er tilkendt fleksjob på den nye ordning. Starter nyt job 10 timer pr uge den 1.9.16 og får i den forbindelse brug for et specialsæde til min egen bil, der vil gøre det muligt at køre til og fra arbejde. (ca. 35 km ialt pr dag, 3 gange om ugen).

Transport i egen bil vil tage 20 min hver vej og med offentlige transportmidler vil det tage 1. t 20 min. derud og 1. t 30 min. hjem.( tog, bus, gang (alt for lang distance) og ventetid).

Hvis jeg ikke kan køre i bil og istedet skal tage off. transportmidler, vil jeg blive udtrættet for meget om med øget smerter tilfølge. Dette vil så igen nedsætte min funktionsevne yderligere, da jeg ikke vil kunne få nok ud af min nødvendige træning og behandling (3 gange pr uge på ikke arb. dage).

Jeg kan i dag køre omkring 10 min. i min bil før jeg får problemer i lænderyggen og mit højreben. Jeg har prøvet at køre i en bil med et spec. sæde og dette gør det det muligt for mig at køre hele turen.

Jeg kan godt gå, men får allerede smerteforværring efter 50 meter. Jeg bruger ikke hjælpemidler til at gå.

Jeg overvejer at søge om ovennævnte hjælp, er der nogen, der kan bidrage ?
Tips og tricks
Tidshorisonter
osv...

På forhånd tak

Solstrålen
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2016, 09:51   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Skal du ikke også bruge den i fritiden, når du i det hele taget skal ud og køre? Så kontakt den sociale afdeling i din kommune, find evt. kommunens hjemmeside og søg efter Hjælpemidler..............
Du kan søge efter serviceloven § 112/§113/§116
Søg digitalt herfra og vælg kommune osv.:
https://www.borger.dk/Sider/vaelg-ko...9-13975844db05
(ser ud til, man også længere inde i linket kan vælge at sende brev i stedet for, hvis man vil)

Sidst redigeret af curls; 07-06-2016 kl. 09:54.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension