K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2015, 14:40   #1
pensi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
pensi er ny på vejen
Frakendelse af førtidspension

Hejsa.

Jeg har lige et spørgsmål vedr frakendelse af førtidspension iht. principafgørelsen

http://ast.dk/nyheder/nyheder/nyhede...n-februar-2015

og

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168076

Jeg går ikke ind i detaljerne omkring hvorfor der er givet ftp, men mere den der med vi nu skriver 2015 (dengang 2013 som jeg læser det).

Sagt på en anden måde, kan kommunerne bruge denne type til at indkalde til samtale med begrundelsen at de har planer om at frakende ens ftp og dermed sætte en genvurdering af en ftp ud af kraft ved at tage den denne praksis i brug.

Kan læse at omtalte sag, der blev der tilkendt førtidspension i 2003 og som sagt skriver vi nu 2015 og dermed kommer omtalte borger under de regler der gælder i 2015 går jeg udfra med en frakendelse af en ftp.

Måske en vink med en vognstang til dem der er på en ftp fra 2003 og op til d.d hvis de jobber nogle timer, hvis en kommune kan frakende en ftp og på den måde få borgerne ind under regler der gælde d.d.

Måske læser og ser jeg spøglser - undskyld hvis dette er tilfældet
(er selv på ftp fra 2014)

Sidst redigeret af pensi; 17-02-2015 kl. 14:47.
pensi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 15:20   #2
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
alle efter 2003 har altid kunne miste deres ftp..hvis der forelå ændringer og man blev mere selvforsørgende

det er der ingen ændringer i..før 2003 er folk fredede..

Alle der arb..meget skal passe på..tror så ikke de indkalder folk der går med aviser 1 time hver morgen. tænk alle dem de så skulle igennem-..

En herinde fortalte inden jul han mistede sin ftp fordi han arb.og tjente for meget . Og jo der bør da også være en grænse for hvor meget man kan arbejde som ftp. tænk hvor meget nogen kæmper og i dag er arbejdsevne nul. så et eller andet sted er det fair nok..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 15:23   #3
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men for at ikke skramme nogen skal vi lige huske, at sige at ham der mistede sin pension næsten arbejde fuldtid og havde gjort det længe, skriver det for, at folk ikke skal tro man slet ikke kan arbejde som pensionist
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 15:42   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
enig der skal meget til - beklager jeg ikke fik det nævnt...godt du lige skrev det jjsonn..for det er eneste person jeg har hørt om der har mistet..

siger også kun tvivler på de kigger på alle med småjobs. for det ville blive et omfattende arbejde. og jo ham der skrev at han havde mistet arb.usædvanlig meget.

men miste har alle efter 2003 altid kunne..
jeg vil ikke gå og spekulerer på det. arbejder ikke selv.

Bare der ikke bliver pustet noget om der ikke er. Et fast regelsæt havde dog været bedre så der ingen tvivl var .

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 16:31   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man skal læse den afgørelse 9-15 ordentligt....

Der står tydeligt:

Citat:
Det er en betingelse for at frakende førtidspensionen, at pensionisten mod forventning er blevet i stand til at arbejde i større omfang end forudsat ved tilkendelsen af førtidspension
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168076

Dette betyder at hvis man havde en arbejdsevne på 6 timer da man fik sin pension.....ja så skal man kunne arbejde væsentligt mere end de 8 timer for at kunne få frakendt sin pension...

Det kommer an på ens arbejdsevne i forhold til da man fik sin pension

Så selv om man kan komme i fleksjob i feks 4 timer pr uge nu....ja så vil de ikke kunne frakende ens pension.....da det hele skal ses i forhold til hvad man kunne da man fik sin pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2015, 20:02   #6
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
En herinde fortalte inden jul han mistede sin ftp fordi han arb.og tjente for meget . Og jo der bør da også være en grænse for hvor meget man kan arbejde som ftp. tænk hvor meget nogen kæmper og i dag er arbejdsevne nul. så et eller andet sted er det fair nok..
Det er aldrig hvor meget man tjener der afgør om man kan frakende pensionen.
Det handler UDELUKKENDE om hvorvidt man over en længere periode har en væsentligt forbedring af arbejdsevnen set i forhold til den arbejdsevne der var på tilkendelsestidspunktet.

Indtægten kan kun benyttes som ledetråd til at kommunen får øjnene op for den høje arbejdsevne.

I København har man den regel at man begynder at se folk efter i sømmene når deres indtægt er 2x pensionens grundbeløb.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 13:17   #7
pensi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-02 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
pensi er ny på vejen
Tak for jeres svar og jeg tænkte nok jeg så "spøgelser" jeg var mest usikker på om de kunne indkalde en til et eller andet i fremtiden om ( lad os lige tjekke hvad du kan d.d. om du har fået det betydeligt bedre ) og vi sætter så din pension på "standby" indtil da.

Er med på den der efter 2003 reglerne men som jeg læser deres princip afgørelse ryger den omtalte borger ind under reglerne der gælder d.d. her i 2015 ........... dælme noget makværk de ændre tingene så der er en jungle af forskellige regler alt efter hvornår man røg på en ftp og som jeg læste herinde skal det stå i deres afgørelse hvis man er under den der konrtol funktion jeg kan læse nogen er bleveet tilkendt.

og citatet som webmaster skriver - det er den jeg tænkte på om kan bruges af kommunen til at de kalder folk ind til møder for at teste folk på ftp engang til, men som sagt så ser jeg nok spøgelset på væggen hvad det angår, utrolig at man frygter hvad de nu kan finde på de kommuner der

1000 tak for jeres svar.
pensi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 14:30   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen de har pligt til at holde øje med om folk har fået det bedre....uanset om man har fået en kontrol på sin pension elle ej...det står i loven at de skal...

Men det er som sagt kun hvis man har fået det væsentligt bedre end man havde det end da man fik sin pension at de vil kunne frakende den...

Sandsynligheden for at de skulle hive tilfældige pensionister ind for at kontrollere ja den er forsvindende lille....det har de simpelthen alt for travlt til...Og ikke nok ressourcer til det...

Det sker nok kun hvis folk selv gør sig bemærket....så som at arbejde rigtig mange timer ved siden af sin pension...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 16:21   #9
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Question

Hvis ens arbejdsevne var vurderet til NUL, hvad er så en "væsentlig forbedring".
Skal der så en Arbejdsprøvning til for at vurdere på ny ?
Skal man igennem hele møllen igennem igen hvis ens "Sag" skal genvurderes ?
5-7 nye forbandede år
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2015, 16:43   #10
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Tja. I Holland har de fundet resources til at genvurðere alle ftp er
Det kan man sikkert også i Danmark og indenfor den nuværende lovgivning.
Vær forberedt på at det kommer
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension