K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2014, 00:20   #1
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Optage møder med kommunen

Må man optage kommunens møde med video? Eller er det kun lydoptagelser?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 00:26   #2
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Må man optage kommunens møde med video? Eller er det kun lydoptagelser?
Sjovt du skriver dette, har lige selv lagt en indlæg ind, ang. at jeg har bestilt en Diktafon... Så vidt jeg er informeret om, så siger loven kun noget om lydoptagelse... Men selvfølgelig at det er fuldt ud lovligt, så længe du selv deltager Hvorfor ønsker du videooptagelse? Måske jeg kunne bruge råd, da jeg selv kæmper med at skulle optage kommunen og sagsbehandlerne, da de desværre løber fra deres ansvar, så snart jeg holder dem op på hva de har "lovet", selvom der er vidner.... Så nu bliver det lydoptaget
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 00:51   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Man kunne også tage en "skriver-karl" med som bisidder, til at noterer hvad der sker og bliver sagt... lad os antage at der er en person fra et af de større pressehuse der kunne være interesseret i at indtage denne stilling.

Jeg har dog svært ved at se hvordan video kan være bedre dokumentation end lyd... altså med mindre man har et helt filmhold med til at rende rundt i lokalet, så får man jo alligevel ikke hvert et løftet bryn med på filmen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 01:02   #4
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Brug søge funktionen en smule

Hey -

Dit spg. har været oppe på dette forum mange gange - du kan selv lave en søgning på disse tråde..

Et hurtig kig viser bla.

Citat:
Ja det er fuldt ud lovligt at optage de samtaler man selv er en del af


Citat:
§ 263. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som uberettiget
1) bryder eller unddrager nogen et brev, telegram eller anden lukket meddelelse eller optegnelse eller gør sig bekendt med indholdet,
2) skaffer sig adgang til andres gemmer,
3) ved hjælp af et apparat hemmeligt aflytter eller optager udtalelser fremsat i enrum, telefonsamtaler eller anden samtale mellem andre eller forhandlinger i lukket møde, som han ikke selv deltager i, eller hvortil han uberettiget har skaffet sig adgang.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...d=142912#Kap27
Fra denne tråd..

http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...samtale&page=2
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 11:40   #5
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Der har jo været artikler fremme hvor borgere har klaget over ting der er blevet sagt.
Kommunen har så forsvaret sig med at "det" skulle være taget ud af sammenhæng mm.
Og at der fulgte noget kropssprog med som man ikke kunne vidreformidle osv. osv.
Derfor kunne det da være en god ide at videooptage det hele.
I det hele taget ville det da være fedt hvis alle optog deres møder/samtaler med Systemet. Så kunne det være at de ville tænke sig om en ekstra gang før de siger alt muligt der ikke kan lade sig gøre.
Og ISÆR så man har dokumentation for det der er sagt. For det får man meget tit brug for. At medarbejderne skulle kunne sige nej til at medvirke i en sådan optagelse er jo ren og skær obstruktion. Hvad er problemet ? De skal jo sige sandheden og opføre sig ordenligt. Hvis de ikke vil deltage, så må de jo have dårlige hensigter. Og er skyldige !
Det er jo sådan det er, hvis man ikke selv vil deltage i et møde......
Skal man så bare lade være med at holde møde ? Hvad sker der så med ens sag ?

Så er det altså med skæg og blå briller på !!!
Bare fordi medarbejderen vil forbeholde sig muligheden for at lyve ?
Hvad skulle ellers være begrundelsen ?
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 11:41   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Hey -

Dit spg. har været oppe på dette forum mange gange - du kan selv lave en søgning på disse tråde..

Et hurtig kig viser bla.
Så vidt jeg husker er det ikke tidligere drøftet herinde, om det er tilladt, at videooptage fra møder.

De tidligere debatter handler om lydoptagelser.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 14:53   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Korrekt Vovse indtil videre har det kun været LYD optagelser der har været fremme herinde...

Jeg ved faktisk ikke om det er de samme regler der gælder når det er video..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 15:49   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis jeg var sagsbehandler og der skulle optages video til alle møder
så havde jeg søgt et andet job med det samme.

om man må ved jeg ikke, men kan absolut ikke se nogen grund til det.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:31   #9
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis jeg var sagsbehandler og der skulle optages video til alle møder
så havde jeg søgt et andet job med det samme.


om man må ved jeg ikke, men kan absolut ikke se nogen grund til det.
For nu at bruge systemets og deres håndlangeres (hvoraf et par stykker åbenlyst huserer her på k10) - eget klamme udtryk - "hvis de ikke har noget at skjule - hvad f****n er så problemet? "

Jeg foreslår de små spionkameraer, der kan side i et knaphul eller en brillestang, og modtager gerne links hvortil den slags kan erhverves for små penge

Sidst redigeret af L.S.; 04-01-2014 kl. 18:43.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2014, 16:35   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
For at beskytte alle...både sagsbehandlere og borgere...ja så burde man som standard optage alle møder en kommune afholder...og det burde være kommunen der gør det...

Dette ville kunne imødegå en masse klager og for den sags skyld angreb på diverse sagsbehandlere..

Så det burde indføres som standard så man altid kan gå tilbage og se hvad der sker...og hvis det er kommunen der optager det...ja så kan der jo ikke være tvivl om nogen har fusket med det...

Borgere skal så kunne få en kopi hvis de beder om det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension