K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2013, 16:25   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej Vovse
Nej som hovedregel er det ikke skats skyld, hvis ens skatteberegning er forkert. Det er helt og holdent vores egen sag. Ref også skats hjemmeside..
Duer ikke nogen spekulerer i at betale for meget i skat og derfor kan få tilskud og når så boet gøres op = årsopgørelsen kommer, er det helt ens egne penge - også ud over de 10.000.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 09:37   #12
siffeline
Føler sig hjemme på K10
 
siffelines avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2010
Lokation: Viborg
Indlæg: 40
Styrke: 14
siffeline er ny på vejen
Tilbagebetalte skattepenge modregnes ikke kontanthjælp
Det fik vi af vide forrige år af vores sagsbehandler
Vi har fået skat tilbage de sidste par år, også i år får vi retur.
For vores vedkommende handler det om, at vi aldrig ved, hvor meget manden får udbetalt i kontanthjælp, så derfor har vi sat hans indkomst efter sygedagpengesatsen, så kan vi kun blive positivt overrasket
siffeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 14:03   #13
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Overskydende skat er jo penge, som du egentlig skulle have haft udbetalt tidligere, hvis SKAT havde beregnet det hele rigtigt.

Det er sådan set penge, som man er blevet "snydt" for tidligere, altså penge, som ved en fejl er blevet tilbageholdt.

Når man får sin løn/sdp/dp/kh/fp, så får man et bruttobeløb, som er en indtægt, deraf trækkes der skat før pengene udbetales.
Når der så trækkes for meget skat, så mener jeg ikke, at disse kan kaldes en indtægt når de efterbetales.

Dette er min vinkel, at anskue det på.
Af egen erfaring og efter samme påstand, så BLIVER DER TRUKKET af alt over 10.000,- UANSET og de er "Opsparet" året forinden.

Hvis man er ramt af "Gensidig Forsørgerpligt" så er man jo Samlevende og beløbet er 20.000,- da "Formuen" er fælles...(sådan cirka)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 15:30   #14
Jasmina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 149
Styrke: 13
Jasmina er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
Af egen erfaring og efter samme påstand, så BLIVER DER TRUKKET af alt over 10.000,- UANSET og de er "Opsparet" året forinden.

Vil det sige at hvis det er under 10.000 så rører de dem ikke ???
Jasmina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2013, 15:36   #15
tinkerbell34
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
tinkerbell34 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasmina Se meddelelser
Vil det sige at hvis det er under 10.000 så rører de dem ikke ???
ved ikke lige om ka bruge denne tråd. er ikke med skat men med hensyn til hvis man fra sin familie får indsat 2000 fx. om måneden må man det? eller fx. hvis man deler bil med en fra sin familie og de så sætter penge ind til en til bilen hver måned. Tænkte måske ku blive problemer ud af det. er det mon det samme som med arveloven??

Citat:
Oprindeligt indsendt af tinkerbell34 Se meddelelser
ved ikke lige om ka bruge denne tråd. er ikke med skat men med hensyn til hvis man fra sin familie får indsat 2000 fx. om måneden må man det? eller fx. hvis man deler bil med en fra sin familie og de så sætter penge ind til en til bilen hver måned. Tænkte måske ku blive problemer ud af det. er det mon det samme som med arveloven??
det med skat må man ku slå op på nettet under noget med kontanthjælp og skat. må stå noget i loven vedtaget om det.
tinkerbell34 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 10:49   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm på SR bistand siger de at man kan beholde det beløb der ikke får din foremue til at overstige 10.000 kr

Altså har du 3000kr i formue og får 12000 tilbage så kan man beholde 7000kr

Har du 0kr i formue kan 10.000kr beholdes.

var ellers sikker på at røg til egen forsørgelse.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2013, 14:21   #17
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Angry Tåbelige regler

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hmm på SR bistand siger de at man kan beholde det beløb der ikke får din foremue til at overstige 10.000 kr

Altså har du 3000kr i formue og får 12000 tilbage så kan man beholde 7000kr

Har du 0kr i formue kan 10.000kr beholdes.

var ellers sikker på at røg til egen forsørgelse.
Ja, den er måske lidt kringlet !

I mit tilfælde fik jeg omkring 12.000,- tilbage i Skat i det sammeforår som jeg startede på KTH. Sagsbehandler sagde:
"Jeg kan se at du har fået "12.000" tilbage i skat og jeg skal modregne alt over 10.000 så der bliver trukket 2000 af din ydelse ved næste udbetaling"

Men så kom min "Formue" jo over 10.000 ! fordi:
0 kr i banken + 10.000 tilbage i skat + min ydelse nedsat med 2000,- !
Jeg kan godtnok ikke huske om jeg straks hævede "Skattepengene" så jeg således ikke havde de 10.000 stående på kontoen.

Ifølge reglerne og kommunernes egne udtalelser KAN man spørge der hvor ydelserne bliver udbetalt.
Man behøver jo ikke ligefrem sige til dem at man lige har fået f.eks. 17.000. Man kan jo bare spørge hvad der vil HVIS man får et uventet beløb.

Der ER jo en del historier om folk der har vundet i Lykkehjulet og så derfor er blevet modregnet af værdien af præmierne.
Og Skattepenge er jo direkte aflæselig i din skattemappe mm.

Men JA, det er komplet Onkel Joakim at de penge der hidrører "sidste år" / "optjent sidste år" skal indgå i kommende års regnskab.
I princippet kan man jo have en gæld på præcis det beløb fordi man har været "underbetalt" og har været nød til at låne det forgående år.
Når man så får penge tilbage fra sidste år så betaler man sidste års gæld.
MEN det indgår i dette års beregninger !!!!!!!

Det kan være en god ide at tømme sin konto hver måned og lægge evt. overskud ind under madrassen. Så har man aldrig en formue der kan opdages og man kan selv bestemme over sine penge !!!

Pudsigt nok får man omvendt ikke ekstra ydelser hvis man har skattegæld som skal betales, "for det er jo penge du brugte sidste år" !!!!!!!!!!!!!!!!!

Så et råd kan måske være: Sørg for at du ikke får skattepenge tilbage ! dvs sæt din indkomst for lavt og afdrag derefter din skattegæld over f.eks 6 måneder det følgende år (evt. fra puljen under madrassen)
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"

Sidst redigeret af Stonie; 11-03-2013 kl. 14:26.
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skat af kontanthjælp? p0int Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 19 01-02-2013 20:55
SKAT. Hvilken rubrik skal penge fra egen pensionskasse.. SanneHansen Politik og Samfund 4 15-11-2012 13:55
Skattesmæk eller penge tilbage - Ninja Politik og Samfund 66 07-03-2012 11:50
Penge tilbage i 2012 Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 25-11-2011 15:56
Penge tilbage efter ulovlig privatisering Webmaster K10 Nyheder 0 16-04-2010 07:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension