K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2012, 18:19   #1
waw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: køge
Indlæg: 10
Styrke: 13
waw er ny på vejen
Question lægekonsulenten eller sagsbehandler

Hej alle i k10 .jeg har et par spørgsmål ang indstilling til flexjob.
Jeg er på kontanthjælp og har kroniske smerter.jeg har selv henvendt sig i job centre i 2011 at jeg skal søg flexjob da jeg kan ikke varetage jobbet pga min kroniske smerter som følger efter 2 operationer for 8år siden.jeg har været selvstændig.
Kommune sendt mig til en afklaring center har været i en arbejdeprøvning for 13 uger.hvor jeg startet fra. 18 timer og sluttede med 12 timer ugentlig. Afklaring centres vurdering er at jeg skal indstil til flexjob.
Kommune har hentet en status attest fra min egen lægn og han har også skrevet til kommune at der er ikke flere behandling muligheder og at jeg kan ikke arbejder mere end 4 timer pr dag.kommune har også hentet journal oplysninger fra flere hospitaler hvor der jeg har været i behandlinger i sidste mange år .
På grund af min ønske sagsbehandler vil indstil min til flexjob men sagde hun også til mig at jeg får afslag fordi lærekonsulanten har skrevet at der er ikke noget lægefaglig forklaring på smerte tilstand.og der er ikke umiddelbart noget til hinder for at jeg kan varetage et almindelige varieret letter fysisk arbejde.
Derefter han sendt til mig en ressourceprofil til partshøring .i ressourceprofil var sagsbehandlers konklution var at min funktionsniveau er nedsat i en sådan grad at jeg findes omfattet af regler for flexjob .det er også sagsbehandlers vurdering at socialfagligt og lærefaglight min arbejdsevne er varigt og væsentligt nedsat i erhvert erhverv.og behandlings muligheder er udtømt.
Partshøring frist var 10-09-12.
Nu mit spørgsmål er at hvor lang tid tager det til jeg år svar fra kommune.og hvordan i syns at min sag er.er det kun lægekonsulanten bestemer i in flex sag eller også sagsbehandlers vurdering har noget POWER.og den afklaringcentres anbefaling har noget magt. TAk PÅ FORHÅND
waw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 19:06   #2
Forrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Forrest er ny på vejen
Har du givet et skriftligt svar på partshøringen?

Men igen en historie hvor det virker som om det er en lægekonsulent der prøver at få det sidste ord på trods af at sagsbehandleren har sikkert intelligensen nok til at forstå lægelige dokumentation og har selv draget nogle skriftlige konklusioner.

Du ma vente og se på afgørelsen når det kommer. Det er hårdt at vurdere, men i det mindste har du flere udtalelser, også fra sagsbehandleren, der fremmer din sag.

Held og lykke.
Forrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 20:01   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af waw Se meddelelser
er det kun lægekonsulanten bestemer i in flex sag eller også sagsbehandlers vurdering har noget POWER.og den afklaringcentres anbefaling har noget magt. TAk PÅ FORHÅND
Lægekonsulenten bestemmer ikke om du skal visiteres til fleks, lægekonsulenten oversætter kun lægepapirer.

Først skal din sag med på et teammøde, der deltager bla din sagsbehandler ( der fremlægger sagen ) faglig kordinator mm og så nogle fra byrådet/ beskæftigelsersudvalget. Hvis de indstiller dig positivt, har de 3 mdr til, at gøre papirerne færdig og du får den endelige afgørelse.

Du kan jo spørge sb hvornår din sag skal med på teammøde ?
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 20:10   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
er enig med supersus

en lægekonsulenten har kun noget og gøre med behandlingsmuligheder ud fra hvad dine læger har skrevet.


så det 100 procent din sagsbehandler som indstiller dig til fleks, hvis denne vurdere din sag til fleks.
hvis din funktionsevne er nedsat med 50 procent og du har været i arbejdsprøvning hvor din arbejdsevne er vurderet til cirka 50 procent af hvad en rask kan lave på samme tid.

så denne vil give afslag
lægekonsulenten har skrevet at der er ikke noget lægefaglig forklaring på smerte tilstand.og der er ikke umiddelbart noget til hinder for at jeg kan varetage et almindelige varieret letter fysisk arbejde.

ergo mangler du noget lægefagligt dokumentation, når lægekonsulenten vurdere det på den måde
så dine læge papir kan ikke være gode nok

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-09-2012 kl. 20:15.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 00:22   #5
Forrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Forrest er ny på vejen
Det er rigtigt at sagen skal på et teammøde, som supersus skriver.

Det er nok forskelligt fra kommune til kommune - men der er tendens til at visse lægekonsulenter ikke oversætter lægepapirene ordentligt og objektivt.

Bland andet ordene "ikke noget lægefaglig forklaring" kan være en subjektiv fortolkning der modsiger speciallægernes attester - hvis for eksempel den enkelte lægekonsulent har en personlig mening om en specifik diagnose. A

Husk at lægekonsulenterne er betalt/ansat af kommunerne som administrative personale og er dermed ikke dækket af deres lægeløfte!!! I WAWs sag har lægekonsulenten underkendt WAWs egen læge og afklaringcenterets vurdering af arbejdsevnen.
Forrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 10:58   #6
waw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: køge
Indlæg: 10
Styrke: 13
waw er ny på vejen
Tak for jeres besvarelser

Som jeg har forstået, at ud fra jeres svar at jeg har en fifty/fifty chance.

Alle mine læge attester fx hospitalets vurdering, smerteklinikker osv. har anderkendt min kronisk smerte og også givet deres ide på hvordan og hvorledes min smerter er dukket op. men kommunens læge mener stadig at det ikke er godt nok?

Kender I til nogle sager hvor man har til sidesat en lægekonsulents vurdering? Og i stedet lagt vægt på sagsbehandlerens konklusion og de andre fakta?
waw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 13:12   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen en lægekonsulent skal SLET IKKE vurderer noget som helst! Lægekonsulenten skal KUN oversætte de papirer du i forvejen har.

Sagsbehandleren er den stærkeste på holdet. Sagsbehandleren behøver ikke engang at spørge lægekonsulenten tilråds, og kan træffe afgørelse helt uden om lægekonsulenten.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 17:22   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af waw Se meddelelser

Kender I til nogle sager hvor man har til sidesat en lægekonsulents vurdering? Og i stedet lagt vægt på sagsbehandlerens konklusion og de andre fakta?
En lægekonsulent laver IKKE vurderinger, men OVERSÆTTER lægepapirer...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 21:09   #9
waw
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: køge
Indlæg: 10
Styrke: 13
waw er ny på vejen
Jeg har ikke givet et skriftligt svar på partshøringen .skulle jeg går det ?
Er det ikke sådan at kun hvis jeg havde noget kommentarer eller hvis jeg var uenig i beskrivelsen eller vurderingerne.
Og jeg har heller ikke sendt denne ressourceprofil tilbage til sagsbehandler.skulle jeg går det ?
waw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2012, 21:49   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvis du ikke har nogen kommentarer, så plejer man heller ikke at sende den tilbage - jeg havde ingen kommentarer, og så beholdt jeg den bare.

Men det var så en aftale jeg havde med sagsbehandleren.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hurtig indsats af Aarhus kommune eller verdens bedste sagsbehandler. anitaelisabet Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 34 22-11-2012 17:27
Lægekonsulenten sjusker eller hvad? Evaave Lægekonsulenternes Rolle 35 21-12-2011 18:38
Sagsbehandler eller borger, ansøge FP archibald At søge førtidspension 3 09-09-2010 00:17
når sagsbehandler, lægekonsulenten §17 Frue.Hansen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 16-01-2010 11:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension