K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-12-2009, 23:07   #1
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Unhappy Hva´faen er det her????

Jeg sætter lige et link ind på min historie.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=10923

Siden degang da jeg faldt om har jeg lidt så forskrækkeligt med hjerteuregelmæssighed. Besværet vejrtrækning og svimmelhed/uvirkelighedsfølelse.
Jeg får det tit om natten gerne ved ml 24.00 og 02.00 kan vågene og føle at mit hjerte går i stå, får svært ved at få vejret, bliver svimmel og får lidt dårlig mave. Må stå op men i realiteten ved jeg ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, føler som om jeg er ved at krepere:O(
Ja tænker jo selv at det er psykisk, da jeg er undersøgt i alle ender og kanter og mit hjerte har det fint.Jeg går også til psykolog og hun mener at det er udslag af alt det jeg har/er igennem mht til sygdom mm. og at det kan være en angst fra den gang jeg faldt om i sommer (det var også om natten)
Det her gør mit liv uudholdeligt næsten og jeg må holde skansen pga mine børn, men vil sgu næsten hellere leve med de stærke smerter hele tiden (fibromyalgien) end de her "angst"? anfald. De er rædselfulde og livsnedsættende :O( Jeg har nogle alprox (beroligende) som jeg kan tage men de tager kun lige toppen ikke syptomerne og nogle gange kan de gøre så jeg har sværere ved at få vejret.

Nogle der har prøvet noget ligende? har nogle gode råd eller andet?
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 01:31   #2
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej Gunell

Ja nu må du altså gerne tro jeg er skør, men jeg vil altså råde dig til at gå til en zoneterapeaut eller akupunktør..

Normalt vil jeg ikke begive mig ud i en længere forklaring om alternativ behandling men vil dog gøre en undtagelse her.

Inden for alternativ behandling taler men om et organ ur og man taler om meridianbaner som er energi baner i vores krop og om 5 forskellige elementer.

Mellem klokken 23-01 er det galdeblæremeridianen og mellem kl 1-3 er det levermeridianen som har sit aktive periode. Derfor tror jeg at du ikke kan sove...

Disse 2 meridianer er begge med i træelementet. Følgende har med træelementer at gøre. :
Klima - vind
følelser ved sunde organer: tålmodig, godt humør
følelser ved syge organer: aggressiv, vrede
kropsvæv: muskler, sener, spændte muskler, kramper, hypermobilitet
sanser: øjnene
kropsvæsker: tårer
stemmeudtryk: høj råben
farve: grøn
kropsbevægelse: knyttet hænder

træelementet får bla. sin energi fra metalelementet som har med vejrtrækningen at gøre og hjertet høre til i ildelementet som bla. får sin energi fra træelementet.

Jeg kan ikke love dig at en alternativ behandler kan hjælpe dig, men jeg ville helt klare prøve, hvis bare det ville give dig en bedre natte søvn vil det jo gøre godt.

AnnetteH
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 02:20   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det lyder som en form for panikangst - jeg har selv lidt af det hele mit liv og véd hvor modbydeligt det kan være. Jeg har haft det så voldsomt at jeg er besvimet af at hyperventilere.
Jeg har det ind imellem også om natten og vågner op ved følelsen af at hjertet går i stå, og så begynder det ellers....vild hjertebanken, åndenød, svedige hænder, uro, dårlig mave, rysten, koldsved osv......mit kan vare fra 15 minutter til en time. Efterfølgende kan jeg være skide bange for at falde i søvn igen.

Desværre har jeg haft mine anfald i mere end 30 år, så jeg kan desværre ikke komme med nogen mirakelkur. Dog har det hjulpet mig meget, at kigge mig i spejlet når jeg fik det værst...det tager ligesom toppen af det hele, når man får kontankt til sit eget spejlbillede. Ved godt det lyder sindssygt, men giv det lige en chance, okay!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 02:39   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Ro til natten

Jeg vil ikke udtale mig om hvad du har eller hvad der burde gøres ved det.

Men jeg vil gerne foreslå at alle der har det svært om natten, at prøve passionsfrugt koncentrat.

Passionsfrugt har en meget beroligende virkning og hjælper rigtig godt på søvnen, i lande (f.eks. Brasilien) hvor det er meget almindeligt at drikke passionsfrugtsaft, er det almen viden at man ikke må drikke for meget lige før man skal køre bil, så stærk er den beroligende virkning.

Et jule

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 04:11   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ragdoll hvor køber man det henne?? Pris ect??

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 11:32   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
det lyder slet ikk så sygt den ide at kikke sig i spejlet ,allerede fra baby af virker det beroligende at se sit spejl billede.....overspiser kan også bruge spejlet og skulle der med spise mindre....Men syntes du også først skal en tur til din ejen læge igen,måske er der noget der kan hjælpe bedre....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-12-2009, 12:31   #7
ville
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2009
Lokation: norddjurs
Alder: 52
Indlæg: 119
Styrke: 16
ville er ny på vejen
Hej Gunell.

Jeg synes også det lyder som angst anfald. Har dem selv og har haft i mange år.
Jeg har god erfaring med afspænding - mest som forebyggende, men også under anfald.

Det kan være en god ide. at, når man har anfaldet, at tænke : dette er ikke farligt. Det er helt naturlige reaktioner fra kroppens side på nogle forkerte fortolkninger i mit hoved. Det er vigtigt at få kontakt til kroppen. Lav for eksempel en gennemgang af kroppen. Tænk på og mærk højre arm, venstre arm osv. Lav evt. en opspænding i musklerne i nogle sekunder og slap så af. Træk vejret dybt - helt ned i maven.
Når jeg har svært ved at sove, bruger jeg afslappende musik og laver en hurtig afspænding af kroppen.
Jeg har købt mig et væggeur, der kan simulere en solnedgang (og en solopgang - fantastisk måde at vågne på ). Det giver kroppen en naturlig måde at falde til ro på.
Håber ikke det blev for rodet....

Ville
ville er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 11:07   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Passionsfrugt koncentrat

En velassorteret helsekostforretning eller på apoteket, hvis de ikke har det kan de bestille det hjem. Når du spørger efter det er det måske godt at vide at det vi kalder passionsfrugt egentlig hedder MARACUJA.

Det er meget mørkt og ligner næsten sirup, det smager ikke grimt men heller ikke specielt godt.

Her http://www.sunprojuice.dk/default.asp?TemplateID=120 kan de evt. fortælle hvem der forhandler deres produkter i Danmark, i portioner der er overkommelige, deres koncentrat er beregnet til at blande i vand, men virkningen er stadig den samme.

Jeg har selv med stor succes brugt det i perioder hvor hovedet ikke har villet lade mig sove ordentligt.

Jule

Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!

Sidst redigeret af Ragdoll; 28-12-2009 kl. 11:23.
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 12:54   #9
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Tak for jeres svar + spørgsmål

Jeg har gået til zoneterapeut i det her forløb og det har hjulpet mig godt endvidere har jeg gået til kiropraktor, osteopat, psykolog og nu fysiterapeut desværre er mine "midler" ved at slippe op :O(

Jeg tror også selv at det er angstanfald sammen med alle de fysiske skavanker.

helenekr, har/er du ikke i behandling af nogen art??? 30 år det er da næsten umenneskeligt.

Jeg vil lige lurer på det der passionsfrugt, er villig til at prøve alt.

Tak folkens. Dejligt at have et sted hvor man kan læsse lidt af.

Derfor har jeg endnu et spørgsmål.
Jeg har lige meldt mig ind i fibromyalgiforeningen, kan de hjælpe/støtte i en forløbet med arbejdsprøvning mm? Skal jeg involvere min fagforening? Mit problem er at jeg ikke rigtig magter så meget og at jeg husker skidt. Og man skal jo være en del på mærkerne i sådanne forløb.

Gunell
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2009, 13:37   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo jeg har været i behandling, der er postet godt 250.000 kr ind i psykologer, fobiskole, medicin mm, men der er ingen behandlingsmuligheder tilbage...og det der virker bedst, er metoden med spejlet

Men det er okay, hvor sygt det end lyder, så har jeg vænnet mig til det

Da det var på sit højeste havde jeg det måske 5-6 gange om dagen (inkl nat), men i dag forekommer det sjældent. I dårlige perioder kan jeg have det 1-2 gange om ugen, og i de gode perioder kan der går adskillige uger i mellem....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension