K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2009, 21:01   #1
hyggelig75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
hyggelig75 er ny på vejen
Smile estatning

hejsa håber der er nogle der kan hjælpe mig.
jeg er blevet førtidspensionist og pga. af et overfald hvor jeg blev lam i det ene ben og fik PTSD . har fådet men estaning udbetalt uden problemer og min sage angånde erhverevsevnetab er blevet afgjordt til 65% nogle det ved hvor lang tid der kan gå inde man får dem udbetalt forsikings selvskabet er tryg ved godt de har 4 ugers anke frist

håber ikke de anker for kan ikke holde til 2 år`s kamp mere
venlig hilsen hyggelig75
hyggelig75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 21:36   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
nu har du vel en advokat til at kører den sag, for forsikingselvskaber er sq nogen røvhuller retter sagt

men an gåene udbetalingen det er meget forskelligt hvordan folk får det udbetalt,
som regl er det når sagen er helt afsluttet man får det sidste
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 21:38   #3
hyggelig75
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
hyggelig75 er ny på vejen
ja har 3f men tænker nu på om de plejer at trække sådan nogle sager i ankestyrgelse
hyggelig75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 21:54   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hvis 3f mener det er for lidt du er vuderet til, så anker de det og om vendt hvis Tryg syndes det er formeget anker de.
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2009, 10:16   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Erhvevsevnetabs erstatning.

Hej. Jeg har selv en sag omkring erhvervsevnetabs erstatning. Jeg fik af Arbejdsskadestyrelsen vurderet erhvervsevnetabet til det samme som du, 65%. Der var 4 ugers ankefrist til begge parter, altså mig og forsikringsselskab.

Jeg ankede ikke, men det gjorde forsikringsselskab, og det i den sidste uge inden det var forsent. Øv.

Arbejdsskadestyrelsen fastholdt deres vurdering, og sagen blev overgivet til Ankestyrelsen, som har, skriver de til mig, 5 mdr til at behandle sagen i, og hvis det ikke kan lade sig gøre inden for disse 5 mdr, da vil jeg få et brev hvorfor forsinkelse.

Lige nu, er der næsten gået 4 mdr, ud af de 5, så de trækker den helt ud åbenbart.

Det der så kan ske, er at de hjemviser sagen, til Arbejdsskadestyrelsen igen, hvis de ikke giver mig ret, eller forsikringen ret i klagen, og nedsætter Erhvervsevnetabet. Hvis Ankestyrelsen nedsætter Erhvervsevnetabet til mindre, så har jeg kun domstole tilbage at gå videre med, hvis det var muligt. For man kan ikke Anke mere end til Ankestyrelsen.

Altså ligger Ankestyrelsens afgørelse fast. Men de kan som sagt tilbage vise sagen til fornyet afgørelse i Arbejdsskadestyrelsen. Det er det som gør det hele så forbandet, og tager år og dag.

Hvis alt går som det skal for dig, så Anker forsikring forhåbenlig ikke, og du skal bede 3F om et engangsbeløb, altså kapetelisering(stavet) af de 50%, resten som løbende ydelse. Ellers kommer du til at skulle betale skat af hele beløbet, hvis du får det som løbende ydelse.

Når du har fået din afgørelse, går du i din bank og beder om at få en kreditor beskyttet konto til erstatningen, og dette meddeler du til forsikring, hvilket konto nummer de skal indsætte pengene på.

Hvis du på et tidspunkt køber noget for erstatnings penge, husk at få skrevet på kvittering at de er købt for erstatningspenge.

Håber det var til lidt hjælp.? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension