K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-12-2009, 11:04   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hjemmebesøg ?

hejsa nogle her der ved hvordan det er med hjemme besøg fra ens sagbehandler, jeg har det bare sådan at jeg vil helst ned til dem at de ikke har noget at gøre i mit hjem ? er der nogle regler for det at man ikke må nægte dem at komme i ens hjem ?
Det er fordi jeg har en som gerne vil komme her men vil ikke have hende indenfor min dør også bliver hun altid så for fornærmet når man siger man kommer ned på hendes konto da det er det jeg helst vil så bliver hun ved med at det var da også nemmere jeg kom ud til dig så også var du da fri for at skulle tage bussen osv bla bla bla.
Nu er det bare sådan at det er godt for mig at komme ud og ikke isolerer mig herhjemme og tage bussen ned til byen.

Så nogle der har et råd om hvordan og hvorledes ?
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 11:15   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, vi har så prøvet begge dele, besøge på kontoret men også hjemmebesøg.

Jeg vil mene at det er op til dig hvad du har mest lyst til og husk, hjemmet er ukrænkeligt, som det vist nok hedder så fint i lovgivningen

Hvis du siger nej tak til besøg, jamen, så må de dytme respektere dette -og du kan jo evt bruge argumentet som du netop skriver her: har brug for at komme ud og ikke isolere mig

Vi havde ingen problemer i at de kom til os, det var faktisk lettere for os, da vi nærmest ikke kunne transportere os selv nogen steder og mødet forløb særdeles hyggeligt.
Tja, de fik jo så også syn for sagen at vi vitterlig havde diverse hjælpemidler fx(incl kolbe fx) og at vores hverdag var som vi beskrev den!
Vi har intet at skjule, som vi ynder at sige!

Men det er sæføli helt op til hver enkelt hvordan man har det med det og kan sagtens forstå hvis ikke du ønsker at "fremmede" kommer i dit hjem
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 12:20   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Jeg vil under ingen omstændigheder have en sagsbehandler indenfor... -det skal selvfølgelig kun være en løsning hvis den syge ønsker det !!!

Tænk på alt det arbejde de/sagsbehandleren kunne udrette hvis de var på deres kontor... -alene af den grund er det helt hen i hampen med disse hjemmebesøg.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 13:47   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Iflg. grundloven er boligen ukrænkelig.Længere er den ikke.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 14:42   #5
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Din sagsbehandler er ubehøvlet og hun har ikke adgang til dit private hjem uanset hvor fornærmet hun er !!!

Jeg vil ikke have at nogen sagsbehandler kommer i mit hjem og hvis de vil komme i dit hjem skal de skriftligt informere og spørge om lov til at betræde dit hjem og skrive en tidspunkt + dato de vil komme på.

En sagsbehandler der er kommet ind ved at spørge om lov ved at komme uanmeldt besøg på privat adressen og derved har fået en legal tilladelse til at betræde dit hjem kan bruge alt hvad hun har set i dit hjem imod dig eller til fordel for dig.

Da det er mega sjældent at kommunen arbejder for den almindelige borger istedet for at spare kommunen penge, så vil jeg fraråde alle at modtage en sagsbehandler i hjemmet med mindre de selv er tryg ved den foranstaltning.

Sidst redigeret af Havedammen; 17-12-2009 kl. 14:45.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 15:38   #6
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa tak for jeres råd/svar.
Jeg har bare på fornemmelsen at hun skal ud at tjekke hvor god man er til at gøre rent, rydde op osv for det har der været snakket om før at jeg skulle have en hjemmehosser eller hvad det nu hedder men det ønsker jeg så ikke da jeg mener vi fint kan holde vores hjem iorden uden kommunen, ved godt vi har rodet engang imellem når vi ikke selv har overskud til det da vi begge er psykisk ustabile men vi får jo handlet ind og gjort rent 1 gang om ugen osv og mine/vores forældre har aldrig klaget over det jo der måske var lidt rodet men aldrig beskidt/snavset og vi har ingen børn.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 18:22   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har også haft besøg af både sagsbehandler og psykolog hvilket jeg var enormt glad for.

Tænkte hvis din sagsbehandler udelukkende vil komme for at tjekke dit hjem, så kan hun jo i princippet bare kontakte hjemmehjælpen og få sine informationer derfra. Så måske er det bare noget du tror...

Man må selv bestemme om man vil have en sagsbehandler hjem eller ej. Heldigvis da.

For god ordens skyld vil jeg da bare gerne indskyde, at en hjemmehosser ikke har noget med rengøring at gøre - om man bor rent eller beskidt!!!
En hjemmehosser er en person der kan hjælpe, så i får endnu mere hjælp og støtte på en ganske positiv måde. Det være sig mht økonomi, planlægning, vejledning osv.

Jeg havde for længe siden en hjemmehosser - i mit yderst rene hjem! Og han kom mere for at sludre lidt, lytte til hvad jeg sagde, undersøge hvad jeg kunne få hjælp til (bla læsebriller, tandlæge, en ekstra varmeregning) og lidt af hvert. Det var virkelig dejligt!!!

Sidst redigeret af Ninja; 17-12-2009 kl. 18:28.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 18:45   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
du kan altid nægte en sagsbehandle osv adgang til bolig længer er den ikke men fatter så ikke hvad/hvorofr hun vil besøge dig jeg kunne forstå hvis du var gang besvær at hun ville komme til dig eller ikke
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 19:18   #9
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa det er fordi jeg have en hjemme engang i det tidligere projekt jeg var tilknyttet og der kom de på hjemme besøg, det var som også iorden men han havde så nævnt at han synes vi skulle have noget hjælp til rengørring og få ryddet op da der ikke så så godt ud, så det er det den køre på med at sagsbehandleren vil hjem og undersøge dette, hun har så ikke sagt noget om det var derfor men det kunne jeg så forestille mig at det var.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2009, 19:33   #10
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
jeg kan se vi er i samme kommune.. jeg havde også hjemmebesøg dog ikke af sagsbehandler.. men en fra ny chance for alle
det havde jeg ikke en skid ud af..

har også skrevet om det her i forumet.. jeg syndes det er meget grænseoverskriden, manden var da flink nok da jeg kom til at kende ham hihi
men tror at ved nogen kan de have glæde ved det, men det er jo an på hvad det er de vil i hjemmet..
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent på hjemmebesøg?? Ninja Dit og Dat 12 31-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension