K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 13:07   #1
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
hvem holder egenlig danmark igang ?

ja overskriften lægger egenlig op til denne tråd.

min idiologi siger mig at det rent faktisk er de lavtlønnede der holder samfundet igang
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 13:23   #2
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Det er alle der gør det. Lønmodtagerne der betaler skat og alle de andre der bliver sendt i gratis praktikker
__________________
Læser til socialrådgiver og er selv syg. Hader Term modellen og vil gøre alt mit til at øge respekten for den syge, samt anerkendelse af diagnoser fra egen læge. Bemærk at jeg lige er begyndt at læse til socialrådgiver, så jeg kender ikke al lovgivning endnu
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 13:49   #3
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
det er de lavtlønnede samt dem som er på overførelsesindkomst, fleksjob og lign.

skat betaler alle uanset hvad! jeg ved også at en jeg kender som har haft butik fortalte det samme, dem som ikke har så meget kommer uanset finanskrise eller ej, men dem som ellers har "masser" af penge blev væk.

for hvem køber ikke rejser til ind og udlandet, nye møbler, tøj forbrugsvare?? der er dem med penge på lommen.

så faktisk vil jeg gi fodfolket ret.
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 22:24   #4
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej

det her er vist meget generaliserende. Tror alle holder Danmark i gang.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 23:30   #5
PiaTT
Hvor skulle jeg ellers være
 
PiaTTs avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Lokation: Vestjylland
Alder: 50
Indlæg: 151
Styrke: 13
PiaTT er ny på vejen
Det gør vi alle, på hver vores måde, men med frygt for at blive slagtet, tror jeg nu at jeg ydede mere personligt FØR jeg blev syg. Ja vel betaler da min skat men kan da ikke dække alle udgifterne til mine dagpenge, læge udgifter, medicin tilskud, et utal af indlæggelser og operationer osv osv osv. Men jeg holder da sygehus systemet igang

Men jeg tager hatten af for alle de små selvstændige, det være sig butikker, tømrer, murer, maler mv. som trods krisen stadig knokler for at holde liv i deres virksomhed, og dermed lave arbejdspladser til andre. Mangevaf dem kæmper dagligt for at holde deres virksomhed igang, og dermed også Danmark.

Men som jeg startede med at skrive, så yder vi alle - bare på forskellige måder. Og håber landet forbliver homogent - at der er plads til os alle, også os som bliver kørt ud på et sidespor pga sygdom, er jo ikke noget vi selv har bedt om.......
PiaTT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2012, 13:12   #6
Fodfolket
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Lokation: silkeborg
Indlæg: 246
Styrke: 0
Fodfolket er ny på vejen
Den rige turist gik ind på hotellet i den lille by. hun lægger en 1.000 kr seddel i receptionen og går op for at kigge på værelset. Hoteldirektøren tager straks 1.000 kr med sig og løber hen til slagteren og betaler sin regning. Slagteren tager pengene og betaler bondemanden for det kød, som han købte på klods. Bonden tager pengene og betaler sin regning på benzintanken ,hvor han har tanket ...på kredit. Bestyren af benzintanken går til den lokale luder og betaler sin gæld på 1.000 kr. Luderen går hen på hotellet og betaler hvad hun skylder med 1.000 kr sedlen. Hoteldirektøren lægger sedlen på disken. turisten kommer tilbage til receptionen. hun bryder sig ikke om værelset og tager sin 1.000 kr tilbage. Ingen har tjent så meget som en øre, men hele byen er gældfri og alle ser fremtiden an med sindsro. Sådan endte finanskrisen
Fodfolket er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kan få førtidspension i Danmark i dag? Ideologisten Politik og Samfund 50 05-05-2013 19:35
Så er jeg skudt igang mhn Spørgsmål ang fleksjob 0 22-12-2011 17:57
Hvem bestemmer i Danmark? phhmw Politik og Samfund 3 30-11-2011 19:17
Vise Danmark hvem vi er? PiaCP Politik og Samfund 12 09-09-2010 09:26
Kom nu igang Claus H F !!!! Stella Politik og Samfund 6 22-01-2008 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension