K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2012, 15:49   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du nævner ikke, om din mor er på førtidspension efter den gamle eller den nye ordning...
Ved ikke hvilke tilskud, hun får... Vil lige prøve at skrive, så du kan se, om der er noget at hente her.

Hvis hun er på den gamle ordning, kan hun kontakte sagsbehandleren for førtidspension, hvor hun der kan søge om hjælp til medicin. Søge som helbredstillæg.

Hvis hun er på den nye, kan hun søge merudgifter (dvs. efter tilskud på recept) og den er på mindst 6.000 årligt (skal være varig og til sygdommen være svær). Hvis ikke merudgifter kan bruges, så søg hjælp til medicin pga. økonomien efter § 81/82 som enkeltydelser (kan søges hos den sociale afdeling) Blanket kan også udfyldes på www.borger.dk

Ang. fleksibel udlejning, så er det forskelligt fra kommune til kommune, hvad de prioriterer. Jeg mener, at Frederiksberg kommune prioriterer mere de ældre mennesker. Boligselskabet AKB Frederiksberg har noget med ældre på fleksibel udlejning. (lige undersøgt) Det gør KBHs kommune ikke (de prioriterer mere dem, som arbejder i København, mener jeg).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 20:35   #12
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg fik lægen til at søge kronikertilskud på medicin. Den gik igennem på en lille måned. Og jeg giver nu 300 om mdr... Måske det er en mulighed
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2012, 21:52   #13
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
hey

hvor vil din mor gerne bo henne? og hvor vil du gerne at hun bor? i nærheden af dig? eller er det ligemeget - hun skal bare have noget at bo i nu? eller???
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2012, 01:05   #14
calamityjane
Hvor skulle jeg ellers være
 
calamityjanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2008
Lokation: Hvidovre
Indlæg: 163
Blog Indlæg: 22
Styrke: 17
calamityjane er ny på vejen
Prøv at søge efter servicelovens §108 (nogen mener at denne "kun" er mht. botilbud? hvad jeg ikke kender til er der nogen der kender til dette?) eller §109?? eller § 116??

det er den nuværende kommune som skal tilbyde en bolig også i anden kommune selv om de meget nødigt vil, bede om en skriftlig afgørelse eller hvis din mor eller du har mod og overskud til det, tag til kommunal bestyrelsesmøde en dag hvor de har spørgetid, og stil spørgsmål ikke om hvad du eller din mor gør men hvad MAN gør i en situation som den du/I står i, hvis du henviser til din mors eller hun selv henviser til sin egen situation vil man afslå for at svare da man ikke går ind i sådanne sager under spørgetiden, Ønsker jer alt held og lykke
calamityjane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 19:48   #15
Zoozapper
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Zoozapper er ny på vejen
Flytning

Når du en gang har fundet et sted at bo. Så husk også lige at finde et billigt flyttefirma til din flytning
Zoozapper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytning til anden kommune NKLJSN Spørgsmål ang fleksjob 9 10-06-2012 21:32
Flytning til anden kommune. MarianneNM Alt det andet 4 21-05-2012 08:08
Hvad sker der ved flytning til anden kommune ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 29-03-2012 19:36
flytning til anden kommune på førtidspension hinkesten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 08-08-2010 13:02
Flytning til anden kommune - flexjob Manus Spørgsmål ang fleksjob 1 26-02-2008 00:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension