K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2016, 20:28   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvordan skal et fleksjob være etableret

Jeg leder i øst og vest, men ved ikke, hvad der skal til for at udløse lønsupplement fra kommunen.
Min mentor og min jobcenterleder synes mest at jeg skulle tage det hele som en førtidspension (jeg bliver 63 i august)- men det er ret sørgeligt på kontanthjælpsniveau.
I forvejen har jeg jo måttet aflevere en anselig del af min opsparing til kommunen i 2012.
Jeg har lyst til at få et job, så jeg kan nå at spare en smule op - men hvordan skal det være etableret?
Selvstændig må jeg ikke være. Jeg må gerne sælge et billede, hvis jeg nogensinde kommer så meget til hægterne, at jeg kan den slags igen.

Er der nogen af Jer kloge, der kan sige mig nogle regler?
Jeg er faktisk for langt nede til at kunne læse paragraffer med udbytte.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 20:36   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ikke helt med man en arbejdes giver skal ansætte dig i eks.3 timer og betale i 1-2 lidt efter hvad du laver.

hvis du eks. har store skånehensyn arbejder du måske kun 33%

men tror kke det er det du mener

mange som har svært ved at finde job, tager et avis job 2 timer ugeligt a 90kr men så hedder flekstilskudet omkring 17000,- og så er det vel et godt job
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 21:28   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Er det så meget ved så lav en løn? Jeg kan ikke lige tage avisjob, men andet i den lønklasse kan vel tænkes.
For at give løn skal det vel være ansættelse med kontrakt? Skal det ikke? Det var det, jeg ville spørge om.
Skal kommunen ind over? Skal jobcenter og arbejdsgiver skrive kontrakter eller......Der skal vel foreligge en ansættelseskontrakt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 21:44   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis det skal være et fleksjob så er jobcenteret der skal oprette jobbet og jow der skal foreligge en kontrakt.

Du kan fint selv finde det job som du måtte ønsker....men når du har fundet det så er det jobcenteret der skal oprette det som et fleksjob...

Hvis jobbet er på mindre timer end det du ellers er sat til...ja så kan kommunen vælge at nægte at oprette det som et fleksjob...

Der vil så blive trukket i din ledighedsydelse....hvor meget er jeg ikke inde i...

Men hvis de vælger at sige ja til at det kan blive et fleksjob....ja så vil du få løn fra arbejdsgiver...for de effektive timer du arbejder og så resten vil du få i fleksjobsløn fra kommunen....

Udregning af dette kan du bruge en af de beregner der findes på nettet...feks på www.fleks.nu
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 08:05   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
men de fleste kommuner er meget sulten for at få folk i job, så de siger sjællendt nej, da jeg var ledig fk jeg tilbudt et job 1 time om ugen, jeg var sat til 15, der sagde de jeg bre skulle tage det, for det var beder end ingen ting.

jeg sagde selv nej, men har hørt mange sige det samme
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 10:17   #6
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ok - ellers lyder det som fortsat KH regime. Jeg fik ellers at vide, at jeg måtte alt. Et koncept, jeg ikke fatter. Jeg er ret forvirret - og bekymret. Nå mentor og jobcenter konsulent siger, at det kan opfattes som en slags førtidspension hører jeg: Mentor er kun tilknyttet en tid og kan ikke gøre meget indefor sine rammer - og jobcenteret slipper for at hjælpe mig konkret.
Måske har de sagt det fordi jeg blev sygemeldt med stress. Måske af ovennævnte grunde. Det kører rundt i hovedet i døgndrift.

Sidst redigeret af mukke; 30-06-2016 kl. 11:59.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 14:48   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
så længe du er sygemeldt, er du jo kke klar til arbejde, men fnder du noget i få timer vil jeg da søge og derved komme væk fra kh
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 21:05   #8
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Talking

Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
så længe du er sygemeldt, er du jo kke klar til arbejde, men fnder du noget i få timer vil jeg da søge og derved komme væk fra kh
Hvor læser du at Mukke er sygemeldt?
at være ledig på ledighedsydelse er ikke at være sygemeldt!
i øvrigt til dig mukke.
vi var jo sammen efter demoen og jeg fortalte dig at betingelserne i din alder er nøjagtig det samme som at være på kH. bortset fra at du kan erhverve dig et fleksjob. Jeg kan godt forstå at du er skuffet, men loven giver ikke. det er en lottokupon du har fået.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 21:35   #9
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Ok - ellers lyder det som fortsat KH regime. Jeg fik ellers at vide, at jeg måtte alt. Et koncept, jeg ikke fatter. Jeg er ret forvirret - og bekymret. Nå mentor og jobcenter konsulent siger, at det kan opfattes som en slags førtidspension hører jeg: Mentor er kun tilknyttet en tid og kan ikke gøre meget indefor sine rammer - og jobcenteret slipper for at hjælpe mig konkret.
Måske har de sagt det fordi jeg blev sygemeldt med stress. Måske af ovennævnte grunde. Det kører rundt i hovedet i døgndrift.
Du siger du fik at vide at du måtte alt. Hvad er det du vil som du ikke må?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 22:30   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hej Mukke

Får du ikke breve fra jobcenteret med mulige fleksjobs og fleksjob/deltids foreslag inde på jobnet?

Selv om timetallet måske ikke passer dig helt, kan du sagtens søge de jobs, du tænker kunne være en mulighed rent jobmæssigt. Så skriver du bare i ansøgningen, hvor mange timer du kan tilbyde.

Din mentor må kunne hjælpe dig med at skrive ansøgninger.

mvh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension