K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2016, 16:10   #1
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Afdragsfri på folkepension.

Jeg har ved et tilfælde erfaret at mange banker tilbyder afdragsfrihed på boliglån, fra den dag låntager overgår til folkepension.
Det er jo værd at tage med hvis man ved overgangen Føler sig økonomisk presset.
Bankerne oplyser ikke altid om muligheden selv, men går man i forhandling og presser på kan det som regel lade sig gøre.
Det er til enhver tid billigere end det er at få indefrosset ejendomsskatten.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 14:36   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Er det den her omtalte bekendtgørelse om nedsparingslån, du refererer til?

Eller anden artikel?

http://finans.dk/live/privatokonomi/...an/?ctxref=ext
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 20:01   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det jeg taler om er ikke "nedsparing" som det omtales i artiklen.
Ved nedsparing vil restgælden vokse.

Jeg omtaler mulighed for at undgå at betale afdrag på eksisterende lån.
En konstellation hvor lånets hovedstol vedbliver at have samme størrelse.
Et lån hvor man kun betales renten.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 11:05   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Lyder godt.

Har du et link.

Ofte svært for fx folkepensionister at få forlænget evt afdragsfrie lån også da opfattelsen fra bankernes side kan være, at de ikke vil være i stand til at opfylde betingelsen for at kunne afdrage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 11:24   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Har du et link.
Jeg synes det er en trist tid vi lever i, hvor alt kun kan argumenteres via link, men der er faktisk en verden udenfor nettet.

Det jeg skriver om er bankerne som har nogle muligheder som de ikke reklamere med og dermed næppe har et link.
Men muligheden findes og man skal åbenbart gå banken på klingen før det bliver tilbudt.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2016, 19:49   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kunne det jo være at det var for at evt kunne læse mere om det...altså ren nysgerrighed....at der blev spurgt ind til et link..

At du mener at det er trist at man ikke kan argumentere uden link....tja det må da stå for din egen regning...for det er der vist ingen der har sagt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 13:32   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Det jeg taler om er ikke "nedsparing" som det omtales i artiklen.
Ved nedsparing vil restgælden vokse.

Jeg omtaler mulighed for at undgå at betale afdrag på eksisterende lån.
En konstellation hvor lånets hovedstol vedbliver at have samme størrelse.
Et lån hvor man kun betales renten.
Den nye bekendtgørelse gør ikke, at restgælden vokser, men at der tages sikkerhed i friværdien.

Sidst redigeret af stampe; 02-07-2016 kl. 13:35.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 13:40   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Den nye bekendtgørelse gør ikke at restgælden vokser, men at der tages sikkerhed i friværdien.
Det jeg læste som du satte ind, omhandler nedsparingslån. (det er i hvert tilfælde det ord de bruger)
Ved denne låntype stiger restgælden.

Og det er ikke den låntype jeg skriver om, idet jeg finder den afdragsfrit model mere relevant.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 00:13   #9
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Jeg synes det er en trist tid vi lever i, hvor alt kun kan argumenteres via link, men der er faktisk en verden udenfor nettet.

Det jeg skriver om er bankerne som har nogle muligheder som de ikke reklamere med og dermed næppe har et link.
Men muligheden findes og man skal åbenbart gå banken på klingen før det bliver tilbudt.
Jeg er også dødtræt af alle de link. Det er som om vi ikke må tænke selv, men bare læse link.
Der er ok med link, men når folk ikke kommer med deres mening om emnet kan det faktisk virke meningsløst.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu kunne det jo være at det var for at evt kunne læse mere om det...altså ren nysgerrighed....at der blev spurgt ind til et link..

At du mener at det er trist at man ikke kan argumentere uden link....tja det må da stå for din egen regning...for det er der vist ingen der har sagt..
Nej kære webmaster, jeg er en af dem som er enig med Kageøre og så træt af visse personers evindelige lovhenvisninger uden at de kommer med deres egne tanker om det emnet via de link , som de henviser til.
Jeg aner ikke hvad det er for et menneske der er bag ved, og det er meget upersonligt.

Ikke nok med at vi alle dækker os bag fjollede navne, og som oftest ikke skriver hvilken kommune man bor i, men at man så også yderligere kun kan diske op med en lovtekst. Det er sgu for sølle!

Sidst redigeret af Webmaster; 03-07-2016 kl. 16:05. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 00:41   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
og så træt af visse personers evindelige lovhenvisninger uden at de kommer med deres egne tanker om det emnet via de link , som de henviser til.
Måske misforstår jeg dig, men hvis man har en sag i kommunen, så er det jo §'
erne der gælder og ikke forskellige menneskers tanker.

M.h.t. "fjollede navne" og manglende bynavn, så er jeg en af dem, der værner meget om min anonymitet på nettet.
Hvis jeg hed Caroline Stephansen og boede i Korsør, og så kaldte mig Caroline Stephansen fra Korsør, så ville jeg hurtigt være afsløret.
Især hvis man stadig har en sag kørende i kommunen, er det nok ikke altid hensigtsmæssigt at bruge sit rigtige navn på et site som K10.

Hvis man vil kende navnene på dem man debatterer med, så er jeg sikker på, at det er muligt, at oprette en relevant gruppe på facebook.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 03-07-2016 kl. 00:55.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension