K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2016, 08:58   #1
Bamle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bamle er ny på vejen
jubilæum

Mit spørgsmål går ud på om man som fleksjobber på den gamle ordning stadigvæk har jubilæum efter samme regler som fuldtidsansatte og om man bliver modregnet det jubilæumsgratiale man får ved jubilæum.
Bamle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 11:04   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der er ikke noget du kan modregnes i på gammel ordning.
Al afregning med kommunen og arbejdsgiver foregår direkte.
Arbejdsgiver kan give dig hvad han vil, uden kommunen blander sig.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 11:22   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du skal nok have fat i dit firmas politik, hvad angår, hvordan man regner årene for ikke fuldtidsansatte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2016, 13:15   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du skal nok have fat i dit firmas politik, hvad angår, hvordan man regner årene for ikke fuldtidsansatte.
Fleksjobber efter gammel ordning ER fuldtidsansat !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 14:03   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af KageØre Se meddelelser
Fleksjobber efter gammel ordning ER fuldtidsansat !
Har flere gange oplevet andre forhold for personer ansat på særlige vilkår - så spørg ind til det.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 15:22   #6
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Næsten alle på den gamle ordning er fuldtid, men jeg har været ude for, at nogen der var ansat på f.eks. 33 timer/uge inden sygdom fik et fleksjob hvor lønnen også kun var beregnet for 33 timer. Det er ikke meningen, at man ligefrem skal stige i løn når man blev fleksjobber og arbejdede færre timer.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 21:32   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamle Se meddelelser
Mit spørgsmål går ud på om man som fleksjobber på den gamle ordning stadigvæk har jubilæum efter samme regler som fuldtidsansatte og om man bliver modregnet det jubilæumsgratiale man får ved jubilæum.
Jeg er på gammel ordning, fuldtidslønnet.

Da jeg havde 40 års jubilæum fik jeg gratiale på lige fod med mine fuldtidsansatte kollegaer (2 måneders fuldtidsløn)

Min arbejdsplads har behandlet mig godt i forbindelse med at jeg kom i flexjob. Selv om de kun får dækket halvdelen af minimumslønnen, får jeg alligevel diverse tillæg fuldt ud, selv om jeg kun arbejder 20 timer 😊👍

Mvh..Susanne

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Næsten alle på den gamle ordning er fuldtid, men jeg har været ude for, at nogen der var ansat på f.eks. 33 timer/uge inden sygdom fik et fleksjob hvor lønnen også kun var beregnet for 33 timer. Det er ikke meningen, at man ligefrem skal stige i løn når man blev fleksjobber og arbejdede færre timer.
Det var en regel der blev indført på et tidspunkt efter jeg fik flexjob (2004)

Jeg arbejdede 32 timer inden jeg kom til skade, men kom på fuldtidsløn da jeg fik flexjob på 20 timer. Godt for mig, men helt retfærdigt? Man siger jo ikke nej.

En evt. førtidspension ville heller ikke blive beregnet efter deltidsjob, den beregnes altid med det fulde beløb. Så set på den led er det ok.

Mvh. Susanne

Sidst redigeret af Webmaster; 30-06-2016 kl. 21:33. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension