K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-07-2016, 11:52   #11
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Siff86:
Din læge/psykiater kan vurdere dit helbred, og evt fortælle hvilke skånebehov de mener bør opfyldes.
Men de kan ikke udtale hvordan du fungerer på en arbejdsplads, og derfor er den del op til kommunen.
Hvis nu man har angst der bliver udløst i situationer med mange mennesker, kan læge/psykiater f.eks. fortælle den del i deres vurdering. Og så ved kommunen, at det ikke giver så meget mening, at afprøve en på en arbejdsplads med mange mennesker.
Så på den måde kan kommunen bruge behandlers udtalelser, når de skal vurdere ens arbejdsevne
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2016, 16:42   #12
Siff86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2016
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Siff86 er ny på vejen
Okay, på den måde. Jamen det lyder jo meget godt, for jeg har heldigvis en meget forstående læge som følger mig tæt i mit forløb så det er jo et story plus. Angsten går nemlig helt amok fordi jeg er så bange for at skulle sidde fast i systemet, altså på kontanthjælp og dermed ikke få mulighed for at komme i job igen
Siff86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2016, 09:35   #13
Banditten
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 11
Styrke: 9
Banditten er ny på vejen
Puha, håber virkelig tingene løser sig for dig!

Jeg har aldrig haft angst inde på livet, men det lyder godt nok forfærdeligt og du er sej, at du kæmper videre! Let for andre at bede dig kæmpe og forvente du kæmper, men det er dig som har kampen hver dag, så respekt for at du tager den!

Det virker nyttesløst at skulle være på kontanthjælp hele livet, nu hvor du har ressourcerne til at bidrage til samfundet i større grad. Vejen ud af kontanthjælp er også vejen til et bedre liv med mere solid privatøkonomi.

Har selv været på kontanthjælp og taget skodlån som disse, men heldigvis bor jeg i en kommune, hvor min sagsbehandler tog sig tiden til at hjælpe mig videre. Jeg har nu en bachelor i fysik og er kommet videre. Men det skyldes ene og alene den rette hjælp! Så den håber jeg også du får!

Alt det bedste herfra!
Banditten er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension