K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-06-2016, 18:04   #1
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Unhappy Antidepressiver

Jeg har været sygemeldt siden 1.april 2015 grundet arbejdsrelateret depression.
Efter 22 uger mente min sagsbehandler at jeg var rask og skulle begynde på 37 timer, da jeg havde en anden mening bad sagsbehandler om en udvidet helbredsattest, og ud fra den kunne hun så se at jeg ikke var klar.
Sagen endte ved rehabiliteringsteam og her blev jeg indstillet til ressourceforløb 2 år. Jeg var målløs, fra at sagsbehandler mente jeg var fuld arb.dygtig, blev jeg nu betragtet som for syg til at få sygedagpenge.
Siden har jeg gennemført en arb. praktik, 2x2 timer om ugen, dette gav mange angstanfald og kognitive problemer, tiden blev sat ned til 2x1,5 time, jeg holdt ud og klarede de 3 måneder, herefter mente min NYE sagsbehandler at jeg skulle ha' ro, dette da praktikken ikke havde gjort mig bedre, snare tværtimod.
Et at de store spørgsmål/problemer i sagen er, at siden jeg blev sygemeldt, er jeg blevet jagtet af både sagsbehandler og læge, vedr. om hvorvidt jeg vil indtage antidepressiver eller ej, min holdning er at jeg IKKE vil fyldes med antidepressiver, jeg er så sensitiv at bare jeg tager en søsygetabelletter, så bliver jeg helt rundt på gulvet, så derfor har jeg sagt fra. Underligt nok mente min psykolog ikke at jeg havde brug for antidepressiver, jeg løber, cykler, går ture og bruger en til to timer dagligt på mindfulness meditation, hvilket hjælper mig rigtig meget.
Jeg har ladt mig fortælle, at når jeg ikke vil tage antidepressiver, så vil min sag blive syltet, dette pga. af at behandlingsmulighederne endnu ikke er udtømt. Dette undre mig for jeg har en klar opfattelse af, at uanset hvem og hvad det handler om så må jeg til en hver tid takke nej til antideprissiver UDEN sagen trækker ud.
Jeg har læst mig til, at der skulle være en periode til og med 1/6-16 som blev forlænget, hvor man som sygemeldt borger kan frasige sig antidepressiver og stadigvæk få sin sag videre i systemet.
Er der nogen der kan hjælpe mig med at definere hvordan jeg skal forstå, hvad der lovmæssigt er besluttet vedr. antideprissiver eller ej, på forståelig Dansk.

Sidst redigeret af Kyllingen; 23-06-2016 kl. 19:10.
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 19:08   #2
Bricko
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-04 2016
Indlæg: 53
Styrke: 9
Bricko er ny på vejen
Jeg har umiddelbart samme opfattelse/indstilling som dig. Antidepressiver er vel til depressive mennesker, og umiddelbart er du vel ikke depressiv? Tænker hvis du har overskud til motion og mindfullness kan det vel ikke være tilfældet? At være sensitiv er vel ikke en "diagnose" der skal behandles på denne måde?
Kan desværre ikke hjælpe dig med konkrete §
Men kan sagtens forstå dig og dine argumenter :-)
Bricko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 19:13   #3
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Tak for din melding
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 19:32   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
alle muligheder skal jo være udtømt og det er de vel ikke hvis du ikke har prøvet medecin
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 19:41   #5
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Ved du noget om den konkrete paragraf, som jeg efterlyser?
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 20:04   #6
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
@ Kyllingen:

Prøv at læse Peters tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...t=rygoperation

Måske du kan finde svar på dine spørgsmål der. Start evt med de nyeste indlæg

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 20:15   #7
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Jeg går ud fra, at din diagnose er givet hos psykiater?
Der findes mange grader af depression.
Da jeg i sin tid fik diagnosen forsøgte psykiater med diverse anti depressiver, men det gjorde bare samtlige symptomer værre. Så jeg rør aldrig noget af det mere. Desuden var diagnosen kun en "sidegevinst" til min hoveddiagnose.
Fravær af medicin er fuldt accepteret af myndighederne. og faktisk har en psykiater udtalt at det kun kan forværre mit helbred.
Min private holdning er som Peter Gødsches: Der er ingen evidens for medicinen, men Sundhedsstyrelsen styrer stadig den største del af lægestanden.
Når du er i stand til så megen aktivitet, så viser det sig faktisk at der slet ingen gavnlig effekt er af medicin.
Der er til gengæld undersøgelser der viser, at folk med meget svær depression kan have gavn af medicinen.
Men uanset er placebo effekten meget stor.
Lægerne har jo ikke tid til at tale med deres patienter og tyer derfor til receptblokken.
Indenfor psykolog standen er der meget mere uenighed, og de kan jo heller ikke udskrive medicin.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2016, 22:19   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
læs dette link,det er yderst relevant for din sag

http://bm.dk/da/Aktuelt/Nyheder/Arki...ehandling.aspx

kort fortalt går det ud på at man har ret til at sige nej til lægebehandling uden at det går ud over ens ret til sygedagpenge/ressourceforløbsydelse.

lovforslaget er vedtaget d. 3.juni

vh sortepigen

Sidst redigeret af sortepigen; 23-06-2016 kl. 22:21.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 07:45   #9
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Hej Vasen
Tak for din deltagelse.
Diagnose har min praktiserende læge samt psykolog fra arb. Medicinsk stillet, jeg er aldrig blevet henvist til en psykiater.

Kyllingen

Hej Sortepigen
Det var lige hvad jeg efterlyste

Tusind tak
Kyllingen
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2016, 09:36   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan godt forstå, at du ikke vil eksperimentere med antidepressiva.

Men jeg vil anbefale dig, at tage et tilskud af B-vitaminer.
Bio-strath kan også varmt anbefales.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension