K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2016, 20:15   #1
Rene-
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Rene- er ny på vejen
Smile Førtidspension over 40 år

Hej

Jeg er en mand på 46 som har været udsat for to færdselsulykker inden for en periode på 6 mdr, jeg har nu igennem det sidste år været igennem mange genoptrænings opgaver, fys, kiropraktor og speciallæger... Jeg har pr dags dato fået oplyst af de speciallæger samt fysen at jeg aldrig bliver hel igen og at mit arbejdsliv slutter her.....

Hvordan griber jeg tingene an vedr førtidspension og kan jeg lægge udtalelser fra div. læger tilgrund over for pensions teamet og hvad skal de ellers bruge ??

Skal jeg i ressourceforløb ??, er det en nemmer opgave at få en advokat til at hjælpe mig igennem systemet ??

Hvad kan jeg få af hjælp mens jeg søger, tænker her på evt kontanthjælp eller ???

Rene
Rene- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2016, 15:04   #2
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Hej Rene

velkommen til .

At søge om førtidspension er en lang proces. Før det overhovedet kan betale sig at overveje selv at søge om pension, er der ting der skal være på plads............

Alle behandlingsmuligheder skal være udtømte

Din arbejdsevne skal være dokumenteret nedsat til 0 , og hæft dig ved at jeg skriver ordet dokumenteret.

hvad læger, speciallæger siger om din arbejdsevne betyder intet i kommunens verden, det er udelukkende jobcentret der vurdere din arbejdsevne, som skal dokuemteres ved 1 eller flere arbejdsprøvninger, eller ved en funktionsevnevurdering hos klinisk funktion.

det skal dokumenteres at du ikke vil kunne klare selv et lille fleksjob på 1 time om ugen.

har du været i nogen former for arbejdsprøvning ?

hvilken type forsørgelse modtager du nu, sygedagpenge, kontanthjælp, løn eller ingen?

fortæl gerne en lille smule mere om din sag,så er chancen for at du får hjælp herinde bedre, her er mange som gerne vil forsøge at hjælpe dig videre med din sag.

og husk det er en rigtigt god ide at søge aktindsigt i alt hvad kommunen/jobcentret har skrevet i din sag, sådan at du kan danne dig et overblik over hvad der mangler i din sag før du evt. sender en pensionsansøgning .

det ER muligt at blive førtidspensionist uden ressurceforløb, men hvis du eks. er under 40 år er det stort set umuligt at komme uden om et ressurceforløb, ifølge de mange historier herinde på k10

jeg blev pensionist i 2015 uden ressurceforløb, jeg er over 40 og var inden førtidspensionen var en realitet, visiteret til fleksjob i 1 time 3 gange om ugen,jeg kom aldrig i job.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2016, 05:58   #3
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Ulykkestilfælde

Ring til en advokat med speciale i socialret.

Oplys om begge ulykkestilfælde, lægeoplysninger mm.

Advokaten vil undersøge, om du kan få erstatning pga ulykkerne. Hvis du ikke er berettiget til erstatning, koster advokatens arbejde intet.

Samtidig kan du drøfte, hvordan du skal gribe førtidspensionen an.

Men vær sikker på, at advokaten er vant til at gå til domstolene med socialsager.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension