K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2016, 11:02   #11
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Smile

Hej Vovse
Tak for din melding, jeg har pga. Folinsyremangel taget B12 et år, der er efterfølgende taget blodprøver der viser at jeg ikke længere er i mangel.
Mht. Bio strath, tager du det for at opretholde et bedre immunforsvar eller ?

Kyllingen
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 00:39   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kyllingen Se meddelelser
Hej Vovse
Tak for din melding, jeg har pga. Folinsyremangel taget B12 et år, der er efterfølgende taget blodprøver der viser at jeg ikke længere er i mangel.
Mht. Bio strath, tager du det for at opretholde et bedre immunforsvar eller ?

Kyllingen
Det er ikke nok med B12, du bør have nogen hvor alle b-vitaminer er i. Det kunne f.eks. være denne fra BioSym: https://www.med24.dk/vitaminer-miner...roducts_id/447
De ser dyre ud, men læg mærke til, at der er 180 piller i bøtten, og du skal kun have 1 om dagen.

Bio-Strath er et super godt produkt, som hjælper i mange situationer.
Jeg selv tager dem p.g.a. fordøjelsesproblemer, hvor det er mit indtryk, at jeg mangler, eller er i underskud med, nogle fordøjelsesenzymer.
Bio-Strath indeholder nogle livsvigtige aminosyrer (mineraler vi skal have i små mængder).
Jeg vil vove at påstå, at Bio-Strath støtter op om al anden behandling, hos både mennesker og dyr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2016, 10:58   #13
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Hej Vovse
Tusind tak for hjælpen
Kyllingen
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2016, 09:43   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kyllingen Se meddelelser
Hej Vovse
Tusind tak for hjælpen
Kyllingen
Velbekomme.

Jeg kan give et eks. på at B-vitaminer hjælper.

Min søn gik i 1. eller 2. klasse, og var en glad og vellidt dreng, men pludselig gik han og var meget ked af det, han sagde, at ingen kunne lide ham og, at ingen kunne bruge ham til noget, han hang virkelig med næbbet.

Jeg blev noget forskrækket over de udmeldinger, jeg var jo vant til, at han var en glad og velfungerende dreng, som elskede at være i naturen og havde gode venner.

Jeg gik og tænkte over det, og snakkede bl.a. med hans lærere for at finde ud af, om der var problemer på den front, men det var der ikke.

Jeg købte så nogle blandede B-vitaminer i Kvickly, af mærket Livol (jeg syntes trods alt ikke han skulle have de stærke som jeg selv tog), og der gik kun få dage før jeg kunne mærke en tydelig effekt på knægten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 13:17   #15
Hubbie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-02 2016
Lokation: Vestsjælland
Indlæg: 40
Styrke: 9
Hubbie er ny på vejen
Det er fornuftigt at holde sig væk fra antidepressiver medmindre, der har været et erfaren psykiater inde over, der mener, at det er relevant med den behandling.

Min erfaring er, at praktiserende læger og læger generelt er meget villige til at udskrive antidepressiver mod nærmest hvad som helst. Hvor imod at psykiatere faktisk kun bruger det ved meget slemme depressioner og ofte anbefaler terapi, motion osv.

Hvis de fortsætter med at hævde, at du ikke kan komme videre fordi, alle behandlingsmuligheder ikke er udtømte, så har du i hvertfald to muligheder.
1) bed om henvisning til en psykiater og sørg for at komme til en god en - her kan man forhøre sig lidt rundt omkring. Jeg tvivler på, at de ville foreslå medicinering.
2) få en recept på noget antidepressivt. Indløs den og bed om det billigste kopi produkt. Smid dem i skuffen. Meld tilbage efter et par mdr, at de enten ikke gør nogen forskel el at bivirkninger er for store. Og jo, det er lidt fusk, men så kan de ikke sige, at den mulighed ikke er afprøvet!

Og det er ikke for at opfordre til at skulle snyde, men jeg synes ofte de er stride med den sang om behandlingsmuligheder, for godt nok kan man sige nej til behandling uden at det har betydning for ens ydelse, men man kan gå helt i stå i forløbet til gengæld.
Hubbie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 14:23   #16
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Hej Hubbie
Mange tak for gode råd, og fordi du bare er så skøn og ligetil
Knus Kyllingen
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2016, 21:21   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hubbie Se meddelelser
2) få en recept på noget antidepressivt. Indløs den og bed om det billigste kopi produkt. Smid dem i skuffen. Meld tilbage efter et par mdr, at de enten ikke gør nogen forskel el at bivirkninger er for store.
Beskrivelse af bivirkninger kan sikkert findes på nettet.

For en del år siden prøvede jeg 5-6 slags antidepressiva, min læge endte med at udtale, at jeg klarede mig bedre uden, p.g.a. alle bivirkningerne.

Jeg husker ikke dem alle, men én bivirkning var, at sveden løb fra mine armhuler, så jeg altid havde store svedskjolder under armene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 07:47   #18
Kyllingen
Gittemor
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2016
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Kyllingen er ny på vejen
Hej Vovse
Det er præcis en af de ting jeg frygter ved antidepressiver.

Kyllingen
Kyllingen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2016, 09:03   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kyllingen Se meddelelser
Hej Vovse
Det er præcis en af de ting jeg frygter ved antidepressiver.

Kyllingen
Som jeg husker det, så kom bivirkningerne hurtigt, og forsvandt lige så hurtigt igen når jeg stoppede med medicinen.

Hvis du bliver træt af, at kæmpe med kommunen, så prøv medicinen, afvent bivirkningerne, fortæl lægen om bivirkningerne og stop så med medicinen.
Dette vil være et stærkt kort at have på hånden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension