K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2016, 18:51   #1
Carolinekbh
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2011
Indlæg: 40
Styrke: 14
Carolinekbh er ny på vejen
Som vi taler om hinanden, sådan bliver vi!

Dette er formentlig uinteressant for andre på K10; endnu en omgang selvoptaget brok, men so be it:
Har i den seneste uge oplevet lønnede kollegaer omtale kontanthjælpsmodtagere som "nasserøve" og "de der samfundsnassere".
Et familiemedlem udtale, at der på Lolland Falster jo ikke var særlige mange fattige mennesker.
Da jeg fastholdt, at der er en massiv fattigdom dernede blandt familier på overførselsindkomst, lød svaret: "Dem? Jamen de er jo sendt derned af kommunerne, de er jo paria"
Altså, så tæller de end ikke som fattige. De er uden for nummer.
Hvornår er vi nået dertil, at nogle mennesker end ikke betragtes som mennesker?
Men som begreber "nasserøve" og "paria".
Og så slog det mig: årsagen til at "vi", samfundet sågar pæne humanister accepterer det der pt sker med vores velfærdssamfund netop er, at det er lykkedes visse politikere, samfundsdebatører, Day og Manniche og sgu også hr og fru Jensen at omtale mennesker som mindre værd end netop det: mennesker.
Skræmmende!
Carolinekbh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 20:55   #2
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 628
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
"Ord kan virke som bitte små doser arsenik: De sluges ubemærket, de synes ikke at have nogen virkning, men efter nogen tid viser giftens virkning sig alligevel"

Victor Klemperer (1881-1960)
Reno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 21:51   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
nasserøve på lolland.

Ja. det er skræmmende. du påpeger et problem , som jeg synes mangler her på k10.
Vi skal i den grad være ordentlige og må ikke sige hvad vi mener. Samtidig er det også godt , da man f.eks på facebook kan blive udsat fro alskens tågesnak.
Jeg synes det er svært her på k10 at give sin mening til kende, da man så risikerer at blive mødt af en horde af den"stuerene tone"
dog er det nok bedre en facebooks uforskammethed. Balancen er svær at finde. Måske har jeg helt misopfattet din agenda.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2016, 23:02   #4
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Samfund (Sam=sammen)

Jeg tænker at det ofte handler om, om man ser samfundet som noget man er en del af eller om man ser samfundet som der der omgiver en !!!
Set ud fra ens egen person (og med en kort tidshorisont) giver det mening at mennesker udtaler sig som de gør.
Mon ikke de er et produkt af de seneste årtiers fokus på selvet og "what´s in it for me)
Kold og kynisk, kortsigtet, frygtbaseret som Anders Fogh så glimrende beskriver det i hans bog om mininalstaten !!!

Yep Vi oplever "Arven efter Fogh" ---- Lad mig komme til !!!!! Se blot hvad tv sender fredag aften: konkurencer hvor individet er i centrum - egne præstationer eller en lille gruppe (mod de andre) OG ikke sammen som i et samfund (kva overskriften)
Ha en dejlig dag og aften i Danmark - vi har trods alt et faktastisk sted på denne lille blå planet i verdensrummet (vort hjem)
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2016, 10:10   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Mange mennesker glemmer, at sygdom ikke kun rammer naboen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2016, 16:55   #6
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
jeg tror, at noget af årsagen til at mange mennesker taler grimt om syge, arbejdsløse og kontanthjælpsmodtagere er den førte politik.

De kan helt lovligt ændre på f.eks. efterlønsordningen, dagpengeperioden og kontanthjælpen - og sende syge borgere ud i meningsløse projekter.

Når de så tydeligt viser, at vi er "undermennesker" som man kan gøre alt ved, så smitter det af i befolkningen.

I dag er der kommet et forslag om, at arbejdsløse skal søge arbejde i hele landet og ikke kun indenfor 3 timers transport! Hvad med kæreste/ægtefælde og børn og måske en ejerbolig?

Når jeg fortæller folk min "sygehistorie" tror de i første omgang at jeg lyver - for den raske borger aner ikke hvad der sker i vores virkelighed.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension