K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2013, 21:10   #11
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
De har loven på deres side .... Ja

Men de har jo lavet betingelser/regulativer efter en tidligere gældende lov og med en god hensigt. (dengang gav det jo god mening).

Men nu er loven ændret og dermed også forudsætningerne, derfor vil "den gode pensionskasse/det gode forsikringsselskab" selvfølgelig gå ind og tilpasse /tolke deres betingelser som det var hensigten.

Men den slags tager tid (nu er det jo også kun snart 10 måneder siden den nye lov trådte i kraft),

Jeg er selv tilkendt flexjob pr. 1.10.13 og har mange steder oplevet at fagfolk, rådgivere, kollegager osv ikke har styr på de nye regler endnu.

TING TAGER TID - min tålmodighed er kommet på prøve oveni min sygdom.

Jeg vælger dog at tro på det bedste for fremtiden.

solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 01:06   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Umiddelbart skulle du kunne få de måndelelige udbetalinger, da din arbejdsevne varigt, jo er nedsat med OVER 2/3 dele.

Klag over dette, hvis de ikke vil udbetale.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 06:42   #13
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 12
enhunhund er ny på vejen
OBS. nogle pes¨nsionsselvskaber har også den klausul at hvis man får flexjob må lønnen ikke være mere end 50% af den løn en "normal tjenr" F.eks. Er normallønnen ca. 28000 pr.md. må flekseren ikke tjene mere end 14.000 om det er inklusiv flekstilskud fra kommunen ved jeg ikke
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 09:52   #14
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Vil få min fagforening til at se på sagen, er du i samme situation Solstråle ?

for skal da godt nok love for vi er blevet straffet med de nye regler på alle punkter.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 15:21   #15
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Venter på pensionskassen

Ja det kan man godt sige jeg er....

Jeg venter pt. på at min pensionskasse behandler min ansøgning.

Vi bliver også ramt hårdt på "manglende indbetaling" af pensionsbidrag frem til 65 år.

Men solen skinner i dag så lad os håbe på det bedste for os og alle de andre.....
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 15:53   #16
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Træls situation, du er havnet i mand

Jeg synes det er en god ide at få fagforeningen til at se på det - det kan i hvert fald ikke skade.

Ved dog også, at der er STOR forskel på, hvordan de enkelte pensionskasser forvalter dette - ligesom der er også er forskel på, hvor meget de udbetaler.

Jeg fik dengang jeg var i fleksjob udbetalt halv invalidepension fra min pensionskasse. Da jeg blev sygemeldt fik jeg udbetalt fuld invalidepension og da fik mine børn udbetalt børnepension.
Efter jeg fik førtidspension er jeg blot på varig fuld invalidepension.

Jeg var faktisk i sin tid slet ikke opmærksom på, at jeg kunne få invalidepension i fleksjob, så jeg opdagede det først 4 år efter - dengang på den gamle ordning, hvor jeg jo fik fuld løn for mine timer virkede det også helt vildt, at jeg oveni kunne få invalidepension. Fagforeningen sagde, at det var fordi, pensionsselskabet havde glemt at ændre et eller ander, netop fordi det aldrig havde været meningen. Tænker at meningen havde været, at det kun var til ledige fleksjobber og førtidspensionister. Lidt som din pensionskasse

Nu med den nye reform er det dog HELT galt, da folk jo netop kun får udbetalt det, de arbejder for, og den ekstra pension skulle jo gerne være ment som en hjælp netop fordi arbejdsevnen er varigt nedsat.

Håber for dig, at det viser sig at være en fejl!
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 16:26   #17
bumb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2012
Indlæg: 7
Styrke: 0
bumb er ny på vejen
Hej mand.
Du har for nogle dage siden skrævet at nu man kan beholde invalide pension fra "Industriens pension" hvis man kommer i fleksjob på få timer og så forsvandt det.
Var det nogen du har skrævet med fejl eller..
bumb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 16:49   #18
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Nej det var det ikke bumb, der var lige nogle ting jeg skulle være 100% sikker på....

Det er Industriens pension jeg taler om, kan ikke udtale om andre pension selskaber.

Industriens pension har lavet deres regler om så folk med få timer i fleksjob nu kan få udbetalt pension fra dem... jeg ved ikke hvor grænsen ligger for få timer,

men jeg har 6 timer om ugen og vil modtage pension, så det er bare super at de har taget os fleksjobber med få timer alvorlig....

har arbejdet hårdt for at få det lavet om, har haft flere tlf samtaler med industriens pension, skrevet til dem, samt min fagforening har været inde over,

da de jo har en repræsentant som sidder i bestyrelsen.

Der vil sikkert blive trukket 30% af beløbet i modregning af det vi får fra kommunen, da det er en indtægt vi har, sådan er det.
__________________

Sidst redigeret af mand; 26-12-2013 kl. 16:54.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-12-2013, 17:46   #19
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mand Se meddelelser
Det er Industriens pension jeg taler om, kan ikke udtale om andre pension selskaber.

Industriens pension har lavet deres regler om så folk med få timer i fleksjob nu kan få udbetalt pension fra dem... jeg ved ikke hvor grænsen ligger for få timer

1000 tak mand for opdatering af denne problemstilling og for din kamp med Industriens pension
Jeg havde virkelig frygtet af få et flexjob på mine 2 timer om ugen og så skulle gå voldsomt ned i indtægt indtil jeg (og min fagforening) havde fået kæmpet os igennem til lidt retfærdighed.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension