K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-11-2012, 12:08   #1
Enina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Enina er ny på vejen
Angry paragraf 17 el 18?

Hej, ny her men kan nogen hjælpe?
Jeg er ledig flekser og har gennem ca 2 år været i udredning til fp, gennemført 2 arbejdsprøvninger og 2 års psyk behandling.
Disse forløb har været gennemført med stort besvær og max stress, hvilket min endelige statusrapport fra psykiater har beskrevet i dybden ( skrev bla. at han frarådede flere arbejdsprøvninger og at der ikke var flere behandlingsmuligheder).
I løbet af sommeren har min ellers søde sagsbehandler været på ferie, kort sygemeldt og så i hele okt sygemeldt.
Vikaren har nu meddelt mig at der ikke er en fp sag og at sidste arbejdsprøvning viste at min arb evne er ca 10 timer...Punktum
På mit spørgsmål om hvem der nu er sagsbehandler svarer han at det må blive en jobkonsulent som indkalder mig ca hver 3 måned( ikke min sædvanlige da hun jo stod for udredningen der endte i manglende fp ansøgning) og arbejdsprøvninger hver 12 måned.
og nu...kan jeg klage over afgørelsen, som jo totalt ignorerer psyk papirer, og egentlig ikke begrunder afgørelsen tydeligt?
Kan jeg samle alle papirerne og selv søge efter paragraf 17?
Tænkte at selv ved et afslag SKAL de jo begrunde, og så kan jeg der anke og argumentere med mine psyk papirer?
Jeg bad om aktinsigt og det er på vej til mig.
Nogen ideer derude?
TAK
Enina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 16:32   #2
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
En rigtig god ide, at søge aktindsigt.
Så kan du se, hvad der ligger i sagen og hvad der evt. mangler af dokumentation for din erhvervsevne.
Hvornår er din RP sidst blevet opdateret? Der kan jo være huller i den, som gør at kommunen er overbevidst om at du har en arbejdsevne på 10 timer.
Få det kigget rigtig godt igennem.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 16:53   #3
Enina
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2012
Indlæg: 2
Styrke: 0
Enina er ny på vejen
tak marianne.
Det sidste jeg hørte, var at der havde været samtale med andre kollegaer og lægekonsulent, og at de var igang med at beskrive indstillingen, dette tilbage i september. Så blev hun syg, vikaren sagde i tlf at jeg var i trygge hænder, han gik i gang med gennemlæsning for af kunne arbejde videre på beskrivning til indstilling. Nu er der så lukket ned og den søde/ på min side, sagsbehandler er fjernet....Jer er lidt i chok.
Men kampklar afventer papirer...
Ps. min RP er helt up to date
Enina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 17:55   #4
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det lyder til. at du er klædt på til kamp - som det desværre er nødvendigt, når man er "i kamp" med kommunen.
De skal holdes til ilden, ellers har sagerne det desværre med at samle støv i et hjørne.

Vi søgte §17 til min mand - og fik den i andet forsøg, med tilbagevirkende kraft fra det 1 måned tidligere givne afslag.

Det afslag, som de gav i første omgang var et direkte afskrift fra deres lægekonsulents vurdering. En gang vrøvl fra ende til anden, som en speciallæge pillede totalt i laser for dem. Så kom førtidspensionen.

Kommunen havde nægtet at lave en §18 - da manden i deres øjne var allerbedst parkeret på ægtefælleforsørgelse. Det var stort set gratis for dem!!
Vi oplevede et halvt år, hvor sagen bare blev syltet rundt - uden arbejdsprøvninger, da han var friholdt p.g.a. sygdom. Det var først, da vi krævede en §17 at de blev tvunget til at sagsbehandle.

Det virker til at være den måde, som kommunerne gør nu - forsøger at trække sagerne i langdrag. Så brug alle de kræfter du har til at holde dem til ilden.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2012, 22:12   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enina Se meddelelser
Kan jeg samle alle papirerne og selv søge efter paragraf 17?
Tænkte at selv ved et afslag SKAL de jo begrunde, og så kan jeg der anke og argumentere med mine psyk papirer?
Jeg bad om aktinsigt og det er på vej til mig.
Nogen ideer derude?
TAK
Du har jo helt styr på det.

Når/hvis du søger en §17, så skal du blot huske, at skrive "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".

Du kan f.eks. skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen Enina + cpr.nr."

Men tjek først, i aktindsigten, om kommunen har alle relevante papirer, bl.a. lægepapirer.

Især skal du være obs på, at hvis du selv har afleveret lægepapirer, og ikke fået en kvittering på det, så er der en risiko for, at de ikke findes i din sag.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Paragraf 56? Salacia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 19-08-2013 12:02
Paragraf 100 1980 Alt det andet 14 20-03-2012 09:02
paragraf 18 jansørensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 15-02-2011 02:56
paragraf 17 og 18 keld60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 02-12-2010 21:11
Paragraf 32 stk. 1 nr.2 Tullee Alt det andet 2 25-04-2010 17:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension