K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-04-2010, 14:39   #1
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Flytte til udland - gæld til kommunen

Hej alle sammen
Jeg vil gerne høre om det er noget, der kan hjælpe mig med min problem. Jeg er en førtidspension, jeg vil flytte til udland- Thailand i juni måned. Jeg har har haft gæld til kommunen på 23.000 kr hvor jeg har betalt ca.10.000 tilbage, og afdraget resten hvor der bliver trukket 300 kr. fra min pension hver gang jeg får min pension udbetalt.

Jeg har fået besked fra kommunen at fra juni vil pensionsstyrelsen overtage betaling af min pension, hvor jeg vil gerne have den bliver betalt på en thai bank konto. Jeg har talt med kommunen om min glæd, hvordan bliver det trukket fra min pension, da det er pensionsstyrelsen, der betaler pensionen, men jeg ikke har hørt noget fra dem. Er der noget, der har en ide eller noget oplysning, hvor det hjælper mig i min problem.

PFT

Kat 2
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 14:56   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kat2 Se meddelelser
Hej alle sammen
Jeg vil gerne høre om det er noget, der kan hjælpe mig med min problem. Jeg er en førtidspension, jeg vil flytte til udland- Thailand i juni måned. Jeg har har haft gæld til kommunen på 23.000 kr hvor jeg har betalt ca.10.000 tilbage, og afdraget resten hvor der bliver trukket 300 kr. fra min pension hver gang jeg får min pension udbetalt.

Jeg har fået besked fra kommunen at fra juni vil pensionsstyrelsen overtage betaling af min pension, hvor jeg vil gerne have den bliver betalt på en thai bank konto. Jeg har talt med kommunen om min glæd, hvordan bliver det trukket fra min pension, da det er pensionsstyrelsen, der betaler pensionen, men jeg ikke har hørt noget fra dem. Er der noget, der har en ide eller noget oplysning, hvor det hjælper mig i min problem.

PFT

Kat 2
Hej, jeg har ikke svaret, men synes borger.dk beskriver fine oplysninger om pensioner... tjek ind her, har fundet noget om pension og udlandet. Deri er der også adresse osv. til pensionsstyrelsen, så du kan kontakte dem.

Link dertil:
https://www.borger.dk/EMNER/PENSION-...r/default.aspx

Pension i udlandet:
https://www.borger.dk/Emner/pension-...-udlandet.aspx
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 16:17   #3
kat2
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 24
Styrke: 15
kat2 er ny på vejen
Tak for dit svar, men jeg ikke kan finde noget om tilbagebetaling, når man flytter til udlandet.
kat2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2010, 17:05   #4
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Du skal tale med din sagsbehandler ved pensionsstyrelsen, så kan de ordne det sådan at dine afdrag bliver trukket fra din pension inden den bliver sendt til Thailand.

Det er ikke sikkert du har fået en sagsbehandler hos pensionstyrelsen, men prøv at bede om at tale med en på 2. kontor.

http://www.penst.dk/



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen som kan forklare om afstålelse af gæld til kommunen Indiansummer Alt det andet 6 25-09-2013 09:21
Spørgsmål angående indestående i banken ved gæld til politiet og kommunen Twincam Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2013 08:21
Pensiontillæg udland. ebirch Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 6 22-06-2013 17:25
Hjælp til OP ind og udland. Camille Dit og Dat 11 04-04-2012 11:01
flytte til Udland som FP kat2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-12-2009 17:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension