K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2014, 10:52   #1
cforrest
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2013
Indlæg: 6
Styrke: 0
cforrest er ny på vejen
konsekvenserne af kontanthjælpsreformen

Puhaa, ja som det jo nok fremstår er vi en af de uheldige familier som er blevet ramt af kontanthjælpsreformen. Vi er min kæreste og jeg samt 2 børn på hhv. 6 år og 9 mån. Min kæreste arbejder og jeg er på barsel indtil 12 april. Pga reformen har jeg mistet ca. 3500 kr af kontanthjælpen fordi vi er samlevende. Normalt var jeg på sygedagpenge men har mistet dem 2 gange og der anses nu ikke mere mulighed for at forlænge dem, så en evt afklaring skal ske på kontanthjælp. Men det kan bare ikke køre rundt. Med eget hus og bil uden friværdi skal vi vende hver en øre for at hænge sammen økonomisk og alligevel vælter regningerne ind (frygter posten hver dag) da banken nærmest har opgivet os og annuleret nærmest alt på vores budget. Vi har prøvet at komme i dialog med dem men uden held. Jeg har også taget kontakt til kommunen i forhold til noget økonomisk støtte, men blev også afvist her. Som det ser ud nu må jeg opgive min kamp med discuspolaps i nakken og skulderskade og bide hårdt i det sure æble, starte på uddannelse eller tage et arbejde jeg ikke ville kunne holde til efter barsel.

bare et lille opgivende pust fra mig.

Vil meget høre input fra andre som er i samme situation, eller måske nogen som kan komme med sparetips eller ideer til hvad vi kan gøre!!!
cforrest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 11:07   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der er rigtig mange i din sitiation men er der ikke noget om de er ved, at lave det om, så folk på barsel får et ekstra tillæg, ved desværre ikke noget om det, har bare læst det i avisen og på en anden side.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:26   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har lige smidt aviserne fra sidste uge i containeren.

I en af dem var der en artikel om et par på Sjælland, hvor kvinden var på kh og på barselsorlov.
Hun havde kontaktet avisen, men da hun sad midt i interviewet modtog hun en mail fra kommunen, med besked om, at de nu var blevet informeret om, at kvinder på barsel ikke skulle vurderes som klar til aktivering, så hun ville modtage fuld kh, eller noget i den stil, der stod et beløb, som jeg ikke lige husker, men det var over 10.000 kr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 22:56   #4
frubipolar
Hvor skulle jeg ellers være
 
frubipolars avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2013
Indlæg: 176
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
frubipolar er ny på vejen
Kender det....
Vi, min mand og jeg, er over 30, har to børn en på 14 år og en på 11 år.
Vi har eget hus, bil og campingvogn. I december måtte vi sælge vores nr 2 bil ( årgang '90), for at spare på vægtafg. og forsikring, altså sparet 7500,- pr år. Bil nr 1 (årgang '89) beholdes, da manden er på kursus pt, men ellers på dagpenge. Campingvognen (årgang '91) har ingen værdi, kan ikke sælges for mere end en plovmand...
Jeg har også fået brevkasse-angst..

Vi lever for ca 3000-3500,- pr mdr. Og ingen friværdi i noget!!!

Vi spare ved at: købe pålæg som vi selv skærer på pålægsmaskine.
Køber rugbrød på salgsdatoen altså nedsat og nedfryser det i små pakker.
Bager rigtig meget brød selv. Arver tøj, køber det brugt eller på monster tilbud.
Har solgt ud i nogle møbler.
Fået billigere internet og tv kanaler og sagt fastnet telefonen fra.
Hver 2.-3. dag spises der rester og kan vi komme afstedmed det, spiser vi gerne hos andre.
Er ved at få forsikringerne gennemtjekket for om der er andre der kan gøre det billigere.
Handle de billigste steder.
Lave madplan, købe ind en gang om ugen, mælk kan købes ind i mellem!!

Håber det kan hjælpe lidt...

I værste tilfælde, kan man tage kontakt til ens bank/realkredit og bede om henstand i 1 eller 2 mdr. Det er meget bedere at ringe og snakke med dem, end ikke at betale lånet uden at lave en aftale. Det er min erfaring fra for mange år siden.

Nå ja, jeg er syg på kontanthjælp, min mand er på dagpenge og vi må kun have indtægt for 29.000,- om mdr.
__________________
Citat:
Life is short so... Kiss slowly - laugh insanely - love truly.

Førtidspensionist siden 1/9-2018.

Sidst redigeret af frubipolar; 20-02-2014 kl. 23:00.
frubipolar er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension