K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 17:26   #11
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Begrundelsen for afslag var, at de tilsidesatte både, hvad speciallægeerklæringen sagde, smerteklinikkens udtalelse, arbejdsprøvningens resultat, min egen læges udtalelse og blot skrev at jeg kunne få et ordinært arbejde, og da jeg ikke kan skrive særlig meget med min hånd/arm - så kunne jeg blive enten parkeringsvagt, omstillingsdame eller kustode. (Jeg er uddannet inden for lettere kontorarbejde). Min fagforening er naturligvis involveret i sagen og står også uforstående over for sagens forløb og afslag på fleksjob. Jeg er nu deltidsforsikret, fordi jeg IKKE kan arbejde op til 30 timer om ugen.
Jeg ankede for øvrigt for 2 måneder siden. Antager min sag nu ligger hos Beskæftigelsesankenævnet - vi har så sendt vores anke til Beskæftigelsesankenævnte, fordi vi intet har hørt fra kommunen. Jeg står helt uforstående over for at vi i Danmark har regler og love - og min retssikerhed er blevet tilsidesat igen og igen.
I sidste ende kan det blive nødvendig at få en advokat. Arbejdsskadesagen er også uendelig, fordi forsikringsselskabet jo blot kan anke. Det er jo det nemmeste. Jeg beder alt og alle i systemet om hjælp men det hjælper mig ikke stort. Jeg har stadigvæk ikke noget forsørgelsesgrundlag, men heldigvis har jeg stadigvæk en dejlig familie - og så muligheden for at få hjælp er på K10.
vh
Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:15   #12
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Tak Webmaser, jeg er jo stadigvæk noget uerfaren er på siden og undertiden lidt uligevægtig over min generelle situation. Jeg regner med at ville svare hver enkelt "skribent" for sig - er det sådan man gør, Webmaster, Chefen?
Tak for hjælpen og tråden
mvh Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:22   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det kan man gøre helt som man selv vil...
Mange bruger bare samme indlæg....og så skriver de bare i afsnit til dem der har svaret...evt med brugernavn...men som sagt...det er helt op til en selv...

Bare man ikke "overtager" en andens tråd...med sine egne nye spørgsmål...
Selvfølgelig kan man have et tillægsspørgsmål til en der har startet en tråd og så er det selvfølgelig ok at stille det i den andens tråd...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:39   #14
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Hej Hejdien,
Tak for dit indlæg. Jeg har fået hjælp fra min fagforening gennem hele forløbet, men det har ikke hjulpet noget, for Solrød Kommune har fat i den lange ende. Jeg har løbende bedt om aktindsigt og fået det - til tider efter rykkere. Jeg har nu sendt anken til Beskæftigelsesankenævntet og klaget til Borgmesteren. Min arbejdsevne skal udredes i "andet regi". Det skrev Solrød Kommune som afslag på min sygedagpengesag. Aner ikke hvor det er - ikke kommunen, ikke A-Kassen, ikke forbundet, ikke jobcentret. Jeg figurerer ingen steder nu. Sagen er af principiel karakter, så jeg håber, at jeg kan gå videre med den i offentligheden. Der er andre, der er havnet i samme situation som jeg. Man kan nemlig godt smide folk ud af forsørgelse - og så ikke gøre andet.
Hvad ville I gøre yderligere. Vil prøve det med retshjælp. Kontakten forleden til jobcentret var intet værd.
hilsen Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:45   #15
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Cherie... Tror du ikke, du skal spørge din fagforening, hvis de er involveret i din sag?

Tænker bare, at der er jo gang i ankesagen, så er det vel "bare" at vente, til der kommer et svar.

Sådan er det desværre i dagens Danmark. Det er barske betingelser.

Jeg ville ringe til fagforeningen og spørge dem, FØR du gør mere.

Du kan evt. læse andres historier her på siden. Du kan bruge søgefunktionen og læse en masse.

Lena har lagt sin sag ud. Hun har også fagforeningens hjælp.
Hendes sag er interessant at læse og at blive klogere på.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:57   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cherie jeg vil give Zuza ret , hvis du allerede har fagforeningen med dig så er det vigtigt at gøre som de siger, og spørge dem til råds , jeg kan kun have ondt af dig , solrød kommune er sq ikke nemme at danse med ....

men jeg ville personligt være bange for at komme til at råde dig til noget forkert i sådan en sag, en ting er hvad vi kender til loven noget helt andet er hvordan det fungere ude i virkeligeheden og når du nu er så heldig at have fagforeingen med så ville jeg helt klart bruge dem (også som det er nu hvor du har den inde i anke systemet )

men jeg vil meget gerne følge med i din historie og det er jeg sikker på at alle andre også vil ...

men det er vigtigt at huske at vi herinde er folk der alle selv enten sidder eller har siddet fast i systemet på den ene eller den anden måde og alt hvad vi ved er selvlært (ofte på egen krop ) og derfor kan det kun bruges som en rette snor og ikke mindst som opbakning i en svær tid , men for guds skyld aldrig som det endegyldige svar
  Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 10:40   #17
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Varighedsbegrænsningen og borgfred

Jeg vil meget gerne sætte mig ind i Lenas sag og blive klog af denne. Jeg har haft min fagforening involveret i min sag siden 2004, da arbejdsskaden skete. Måske har I en stærkere fagforening end mig. Min fagforening gør alt, hvad der er muligt for mig, men de står ikke over loven og faktum er, at "udstedelsen" af fleksjob beror på "et skøn" siger min fagforeningsmand. Dette skøn er ikke det samme i København som i Slagelse - f.eks. Men naturligvis holder jeg borgfred med både kommune, ankestyrelser, beskæftigelsesankenævn og jobcentret. Sidstnævnte har jeg forsøgt at søge hjælp hos til at definere områder, hvor jeg kunne finde et deltidsarbejde (15-20 timer) om ugen.

Jeg ville ønske, at jeg var stærk nok til at blive "talsrør" for de 500-1000 som hvert år falder for varighedsbegrænsningen, får prædikatet "behandlingsmulighederne er ikke udtømte (læs andetsteds i dette forum) og som står uden forsørgelsesgrundlag. Men idealismen er der nok ikke hos mig mere. Tålmodighed lærer vi - jeg antages at skulle høre fra beskæftigelsesankenævnte om 5 måneder. Men jeg vil læse om Lena har været heldigere.
vh Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 12:34   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
cherie... jeg har fundet noget, der vedrører din situation.

Måske du kan prøve at læse mere på denne side eller måske søge på nettet også. Der er mange, der står i samme situation, som du gør.

Du kan klikke på linket nedenfor, så kommer der mere frem om emnet.


Citat:
Ingen stop for sygedagpenge, mens man er sygemeldt
Kurt A. Nissen - 08 November kl. 10.51

Ingen stop for sygedagpenge, mens man er sygemeldt ????

Som formand for Arbejdsskadeforeningen AVS udsendte jeg en efterlysning i starten af valgkampen, vedrørende om der var nogen Folketingskandidater der ville hjælpe de borgere som blev tvunget til at spise deres egne mursten, nu sygedagpengene er stoppet og det selv om borgeren stadigvæk er sygemeldt.

Har bemærket at Folketingskandidat Thomas Adelskov har fremsat et forslag om at fjerne tidsbegrænsningen i sygedagpengesager, en sådan ændring hilser jeg velkommen hvis det kan blive sådan at sygedagpengene kan forsætte lige så længe borgeren er sygemeldt og indtil kommunen har hjulpet borgeren til at blive selvforsørgende, enten via revalidering, fleksjob eller førtidspension.

Det bedste er selvfølgelig at borgeren bliver rask og genoptager sit arbejde,
inden borgeren bliver klientgjort og får en psykisk overbygning der medfører at borgeren bliver erklæret ikke samarbejdsvillig og motiveret.

Jeg håber at andre kandidater vil støtte forslaget fra Thomas Adelskov, det bør være en sag som kan samle flertal på tværs af partierne, det drejer sig jo om at hjælpe folk med en arbejdsskade, en sygdom, således at de også kan få et værdigt liv, uden frygt for at miste en ydelse på grund af en tidsbegrænsning.

Kurt A. Nissen Slagelse d. 8.11.07
Formand/rådgiver i Arbejdsskadeforeningen AVS.
http://forsiden.3f.dk/forum_message/...44484i/forside
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 12:51   #19
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Wink Arbejdsskadeforeningen AVS

Tak Zuza, jeg vil nu læse videre om Arbejdsskadeforeningen AVS. Jeg har læst andre hjemmesider, hvoraf jeg kan se, at Dansk Folkeparti har forsøgt at skaffe flertal for at fjerne varighedsbegrænsningen - men altså uden held. Når man falder for denne "lov", så bliver man raskmeldt af ens socialrådgiver. Det vidste jeg ikke - først da jeg ringede op til jobcenteret for at få min "status" at vide, måske har det noget med kontanthjælp at gøre, men det hjælper jo ikke mig Jeg ville også have foretrukket, at der virkelig var foregået noget, mens jeg var sygemeldt. Jeg valfartede til læger - men ikke til jobcenteret
hilsen Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2007, 13:02   #20
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Smile at sætte sig mellem to stole

Her er også hvad blandt andet SF har ment. Det glæder mig, at problemet er blevet belyst på diverse hjemmesider.
http://www.sf.dk/index.php?article=10669
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varighedsbegrænsning, Mette F. lover intet dudde Politik og Samfund 3 14-01-2013 09:03
afslag på fleksjob og hjemvisning til kommunen om min sygdagpengesag. abigal12 Din historie 0 13-04-2012 12:12
Intet fald i fleksjob Stella Er det overhovdet til at få fleksjob? 0 04-05-2009 10:54
Intet liv under arbejdsprøvninger til fleksjob. Kalula Din historie 6 31-03-2009 08:02
Arbejdsskader og hør intet fra kommunen. går nok snart til pressen hjælp Toben Skal kommuner ikke overholde loven? 5 17-06-2008 17:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension