K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-12-2012, 10:22   #1
christiane
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Lokation: rudersdal
Indlæg: 19
Styrke: 13
christiane er ny på vejen
Førtidspension efter paragraf 17 eller 18?

Jeg har i 3 år søgt førtidspension og fået afslag for 1 1/2 år siden efter paragraf 17.
Nu kommer den op igen før jul også efter paragraf 17.Jeg har været til neurologer,speciallæger,hukommelsesklinik og MR scanning.MR scanningen viste at der var nogle uvisse uregelmæssigerheder.Jeg mener, at efter alle de lægelige undersøgelser skal min sagsbehandler søge min førtidspension efter paragraf 18.
Jeg er 61 år i marts måned.
christiane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 10:37   #2
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Det må komme an på, hvad de lægelige undersøgelser konkluderer - altså hvorvidt lægerne mener der stadig er behandlingsmuligheder. Hvad skriver de om dette?
__________________
Førtidspensionist pr. 1. februar 2012
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 11:24   #3
viento
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2012
Indlæg: 11
Styrke: 12
viento er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af christiane Se meddelelser
Jeg har i 3 år søgt førtidspension og fået afslag for 1 1/2 år siden efter paragraf 17.
Nu kommer den op igen før jul også efter paragraf 17.Jeg har været til neurologer,speciallæger,hukommelsesklinik og MR scanning.MR scanningen viste at der var nogle uvisse uregelmæssigerheder.Jeg mener, at efter alle de lægelige undersøgelser skal min sagsbehandler søge min førtidspension efter paragraf 18.
Jeg er 61 år i marts måned.

Er der en lov om at hvis man har tilstrækkelig med lægeundersøgelser og speciallægeerklæringer, så skal ens sagsbehandler søge efter § 18 ?

Jeg blev lige lidt nysgerrig, da jeg selv overvejer at søge på en § 17, men det vil jo nok være bedre hvis min sb indstiller mig .

Viento
viento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 11:40   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Man bliver ikke indstillet til §18, med mindre at ALT er prøvet

Der er folk, der har været syge i årevis, og hvor det er helt klart at de aldrig kommer tilbage til arbejdsmarked, der bliver nødt til at søge en §17 på det foreliggende grundlag, og som får afslag.

Kan man arbejde 2 timer om ugen, kan man ikke få førtidspension, men man kan mange gange blive viviteret til fleksjob.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 11:43   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er altid bedre at ens sagsbehandler indstiller
men det kræver at alle behandlingsmuligheder er udtømte og ens lidelse er varig
i de fleste tilfælde en arbejdsprøvning eller flere, som viser meget tydeligt at ens arbejdsevne er ubetydelig. har selv fået afslag på en §17 før
men er nu indstillet på en §18, men har også fået et ton flere lægepapir og været i nr 2 arbejdsprøvning.
nej der er ingen lov som siger en sagsbehandler skal indstille en til pension
om man så har været 15 år i systemet.
hvis et jobcenter ikke vurdere ens arbejdsevne til at være ubetydelig, ja kan man ikke få en pension. ubetydelig betyder at fleksjob er helt udelukket og man kan arbejde meget få eller ingen timer om ugen. samt hvis man kan arbejde i nogle timer, men at dette ikke kan lade sig gøre over en længere periode.
det er blevet næsten umuligt og få en pension under de gamle regler og med den nye reform tør jeg slet ikke tænke på hvad der til.
så ja hvis man har lægepapir og arbejdsprøving som udelukkende peger på pension
og man ikke er på sygdagpenge, så kan man godt søge nu.
hvis der er huller i ens sag og man selv ved det, så er det lidt spild af tid.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 14:18   #6
viento
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2012
Indlæg: 11
Styrke: 12
viento er ny på vejen
Jeg er fuldstændig klar over hvad der skal til for at få førtidspension.

Jeg blev bare lidt nysgerrig mht sb instilling til § 18, om de skal indstille en, (som trådstarteren skriver), hvis man har de papirer der skal til.

Viento
viento er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 17:05   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
nej det skal de ikke, grunden til man selv kan søge på en §17
en sagsbehandler indstiller ikke nogen før de mener at en pension kan gå igennem
men er ingen garanti at den også går i gennem et pensionsteam og i et pensionsnævn
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:03   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er altid bedre hvis din SB indstiller dig....eftersom SB så mener du er berettiget til en førtidspension....og din sag er helt oplyst...

Hvis sagen er helt belyst....og man fx ikke kan få fleks pga sygdom.....så SKAL de selv indstille dig til førtidspension....

Dette er der kommet en dom på som kan læses her http://www.k10.dk/media/Udskrift-af-dombogen.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2012, 19:14   #9
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Man kan dog også komme dertil hvor ens sber trækker sagen eller ikke får gjordt sit arbejde færdigt.

Jeg er selv på vej til anden indstilling iht. §18, denne gang er jeg i den helt anden bold gade, der hedder om min sagsbehandler forklarer sig godt nok, men det er så en hel anden side af nogenlunde samme sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension §17 eller §18 efter 2013 regler mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 26-04-2013 14:22
at søge førtidspension i 2013 efter §17 eller §18? stefansson At søge førtidspension 4 28-01-2013 10:19
Pension efter paragraf 17 X 18 FibroMcs At søge førtidspension 20 20-01-2013 02:01
§102 - har du som psykisk ramt fået tildelt hjælp efter denne paragraf? L.S. Alt det andet 20 23-07-2011 09:29
leve af en mindre ydelse (27A eller Bolig sikring)førtidspension efter 2003 1970girl Det er da strengt ! 4 25-05-2010 09:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension