K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2011, 15:42   #1
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Exclamation Kørt fast i systemet

Jeg har i dag været til møde ved kommunen, for gud ved ikke hvor mange gange.
Ved ikke hvad jeg skal stille op, men prøver at gøre en lang historie kort.

Sidste år blev jeg visiteret til fleks-job, men kommunen tog ikke højde for nogle af de vurderinger som ligger på mig, den seneste siger bl.a:

Jeg citere: Patienten har forsøgt arbejdprøvning af flere omgang og med meget forskellige funktioner også med skånehensyn. Hun har ikke været i stand til at gennemfører en eneste af arbejdsprøvningsperioderne. Smertetilstanden sammenholdt med patientends dårlige intellekuelle og fysiske ressourcer, betyder at det ud fra en lægelig vurdering er åbenbart at hendes erhvervsevne ikke kan forbedres ved aktervering, revalidering, skånehensyn eller fornyet arbejdsprøvning.

Den special læge var en kommunen selv fandt og bad om en speciallægeerklæring fra. Jeg var hos hende den 9/2-10 og sidst i april blev jeg så visiteret til fleksjob.

Har så i dag været til møde hos min sagsbehandler og nu mener de at jeg igen skal i arbejdsprøvning Hun siger at jeg er for ung til at kunne søge FP meeen i følge loven så er det jo 18-65 år som kan søge ( selvfølgelig hvis arbejdsevnen er nedsat ) VED snart ikke hvor meget jeg kan holde til, kan dårlig komme ud af senge om morgen, kan ikke sætte min datter ud i bilen osv

Er der nogle som har et godt råd til en ret så udkørt efter at skulle stå model til dette her.

Sidst redigeret af Dandanell; 09-02-2011 kl. 17:35. Årsag: glemte tekst
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 17:57   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Hej Dandanell..


Sikke en redelighed, men du skal trøste dig med at du ved din fleksjobbevilling er anerkendt som at have nedsat arbejdsevne. ja. der er ikke noget som hedder for ung til pension.
De kan jo godt vælge at sige at du skal genafklares i forhold til timer og skånebehov, men de kan ikke komme og sige du er for syg til fleks og så for rask og ung til pension.

Jeg er sikker på at kigger du med her i den kommende tid, så dukker der rigtig mange gode råd frem til dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:04   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hun siger at jeg er for ung til at kunne søge FP
øv hvor er jeg træt af og hører på den

bed din sagsbehandler om at skrive det ned på skrift og hvilken §
tror nok din sagsbehandler klapper i
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:14   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...er det mon en revurdering af flexbevilling, du skal ud i? Virksomhedspraktik?

Hvornår blev du tilkendt flexbevilling?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:29   #5
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...er det mon en revurdering af flexbevilling, du skal ud i? Virksomhedspraktik?

Hvornår blev du tilkendt flexbevilling?
Nej hun sagde at det var en arbejdsprøvning for at se hvad jeg kunne holde til føler sq at man bare trækker tiden i lang drag. . Jeg blev tilkendt fleksjob den 1/5-10
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:30   #6
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Hun siger at jeg er for ung til at kunne søge FP
øv hvor er jeg træt af og hører på den

bed din sagsbehandler om at skrive det ned på skrift og hvilken §
tror nok din sagsbehandler klapper i
Det vil jeg da huske, men det er bare svært at huske når man sidder overfor sådan en, som bare padler en masse ned over ens øre. .
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 20:32   #7
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
Hej Dandanell..


Sikke en redelighed, men du skal trøste dig med at du ved din fleksjobbevilling er anerkendt som at have nedsat arbejdsevne. ja. der er ikke noget som hedder for ung til pension.
De kan jo godt vælge at sige at du skal genafklares i forhold til timer og skånebehov, men de kan ikke komme og sige du er for syg til fleks og så for rask og ung til pension.

Jeg er sikker på at kigger du med her i den kommende tid, så dukker der rigtig mange gode råd frem til dig..
Ja det er også rart at det er blevet anerkendt at min arbejdsevne er nedsat, men når man nu så ikke kan holde til at arbejde de få timer er det frustrende at man hele tiden bliver mødt af en mur

Ja håber jeg også :-) Tak
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:13   #8
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, dandanell, det var nu ikke min mening at lyder somom jeg mente du ikke var og er i din gode ret til at være utilfreds... men det er nu mere fordi en herinde har skrevet engang, at har du først fleksbevillingen er du halvvejs til pensionen...

og jeg kender alt for godt den mur du taler om...

er du på facebook, så søg evt på gruppen " jobcenter odsherred" vi forsøger at gå sammen om og med vores erfaringer..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 21:25   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, dandanell, det var nu ikke min mening at lyder somom jeg mente du ikke var og er i din gode ret til at være utilfreds... men det er nu mere fordi en herinde har skrevet engang, at har du først fleksbevillingen er du halvvejs til pensionen...
Det er også helt korrekt.

Når man bliver tilkendt fleks, så har kommunen anerkendt, at man har nogle problemer, der gør, at man ikke kan klare sig på det ordinære arb.marked.

Og når man så er tilkendt fleks skal man, hvis man ikke er kommet i fleksjob, revurderes efter 1 år, for at vurdere, om man stadig er berettiget til fleks, og ved revurderingen skal der (så hvidt jeg husker) tages stilling til om man kan være berettiget til pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 09:56   #10
Dandanell
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Odsherred
Alder: 44
Indlæg: 23
Styrke: 16
Dandanell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, dandanell, det var nu ikke min mening at lyder somom jeg mente du ikke var og er i din gode ret til at være utilfreds... men det er nu mere fordi en herinde har skrevet engang, at har du først fleksbevillingen er du halvvejs til pensionen...

og jeg kender alt for godt den mur du taler om...

er du på facebook, så søg evt på gruppen " jobcenter odsherred" vi forsøger at gå sammen om og med vores erfaringer..
Ved godt hvad du mente, man er bare snart så træt af at kæmpe hele tiden, især når der forligger den ene erklæring efter den anden, man føler jo hele tiden at man skal kæmpe for at bevise at man ikke er fuld af lægn, sagde igår at et MR scanning kan altså ikke lyve, og div læger.

Jeg har tilmeldt mig gruppen så må vi jo stå sammen, kan være at 100 stemmer høres bedre end en. De kan jo ikke blive ved at ignorer en.
Dandanell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp, er kørt fast Bamsen Alt det andet 4 03-11-2011 21:36
Kørt helt fast Nullemus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 03-10-2011 14:12
hjælp til klage!! er kørt fast! frumulle Spørgsmål ang fleksjob 12 07-09-2010 22:59
At sidde fast i systemet Miniature Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 13-06-2010 22:33
kørt rundt i systemet. Stella Det er da strengt ! 0 29-10-2006 16:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension