K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 12:23   #1
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Hjælp søges

Jeg kunne ikke klare 4mdr i aktivering til samtale med en mentor 1gang om ugen,hvor jeg brød sammen hver gang efter 15-20min samtale.

Er nu blevet sat i match 3 passiv.

Hvad gør man når ens sagsbehandler ikke ved hvad skal stille op med mig og,heller ikke vil sende mig i den FANDES ARB-PRØVNING.

Har været i dette sindsyge-system siden 2004

MVH. DEVA
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 12:31   #2
NinjaEgern
På vej til at lære K10
 
NinjaEgerns avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2010
Lokation: Herning
Alder: 41
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
NinjaEgern er ny på vejen
Hejsa.

Jeg ved ikk om det kan hjælpe dig, men i starten af mit sygdomsforløb blev jeg også behandlet sådan, men jeg slog i bordet og bad om at komme i et afklaringsforløb. (CEB - Herning kommune). De går ind med psykolog, fysioterapeut, ergoterapeut og læge. Kan ikke lige huske om der var flere faggrupper.
Det resulterede i at jeg fik at vide min arbejdsevne var nedsat med minimum 2/3. Det var ikke det jeg ønskede at høre og brød fuldstændigt sammen, men det har da hjulpet mig til at indse at jeg ikke kommer i arbejde igen... Desværre..

Håber det hele løser sig for dig...

Knus
NinjaEgern er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 12:45   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære deva.

Velkommen hertil.

For at kunne komme med råd og vejledning, har vi brug for at vide mere om :

Hvad er årsagen til at du har været i systemet siden 2004 ?

Har du din læge med dig ?

Diagnoser ?

Hvilken ydelse er du på ?

Fagforening ?

Der er flere spørgsmål, der kan være relevante at få besvaret.

Og der kommer helt sikkert svar fra de hardcore herinde
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 16:18   #4
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Ja undskyld mange gange men jeg prøvede faktisk at skrive et langt forløb om mig,det tog lang tid at skrive og da endelig skulle afsende det kunne det ikke sendes pga jeg kunne ikke finde ud af at genindlæse det

Jeg prøver lige igen.

Jeg er stadig under afklaring med nye sygdomme som jeg har fået inden for det sidste års tid. Som er gigt i skulder og alnaris affektion,mere om det senere.

Mine Diagnoser er.
Stress
Dybdepresion
Kronisk Hovedpine
Forstyrret Personlighedsstruktur
Har ikke resurser til at forholde sig til ejen psykodynamik
Vedvarende affektiv tilstand
Og nu kommer gigt og det andet oven i

Jeg var på sygedagpenge fra 2004 til 2006.


Er på kontanthjælp siden og er aldrig blevet afklaret af div sagsbehandlere
Fagforening stoppede.Har ellers betalt til det i over 17år jeg pga penge nød og havde slet ikke overskud til at kæmpe med systemet.

Er også gået på røven siden da totalt.Lige som så mange andre der ikke får den rette hjælp/og støtte når man går fulstændig ned med flaget.

Jeg skal nok prøve at komme med mere,men jeg kan kun lidt ad gangen.
Men spørg endelig da jeg er helt alene og har ingen til at hjælpe mig.

MVH. DEVA
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 16:52   #5
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Jeg har også modtaget en resurce profil for 1md siden som jeg hverken kan finde ud af at udfylde korrekt/og sætte sammen så det ser nogen lunde ud.Min daværende mentor på aktivitets-center skulle hjælpe mig,men som hun oplyste var at det tog 3-4 timer at lave og komunnen skulle betale for detDet blev aldrig til noget og hvem skal så hjælpe mig

Jeg har søgt om akt indsigt,med det notat fra K10 super godtmin sagsbehandler blev sku helt paf og rund på gulvet,og spurte om jeg havde skrevet det

Jeg har ikke modtaget min aktindsigt det er 14 dage siden nu,og IDAG ringede jeg til Chefen for sagsbehandlere og bad om min aktindsigt med det samme.
Han oplyste at jeg kunne da bare bede min sagsbehandler om det da jeg var til møde,det gjorde jeg også for 2mdr siden

MVH. DEVA
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 17:02   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af deva Se meddelelser
Jeg har også modtaget en resurce profil for 1md siden som jeg hverken kan finde ud af at udfylde korrekt/og sætte sammen så det ser nogen lunde ud.Min daværende mentor på aktivitets-center skulle hjælpe mig,men som hun oplyste var at det tog 3-4 timer at lave og komunnen skulle betale for detDet blev aldrig til noget og hvem skal så hjælpe mig

Jeg har søgt om akt indsigt,med det notat fra K10 super godtmin sagsbehandler blev sku helt paf og rund på gulvet,og spurte om jeg havde skrevet det

Jeg har ikke modtaget min aktindsigt det er 14 dage siden nu,og IDAG ringede jeg til Chefen for sagsbehandlere og bad om min aktindsigt med det samme.
Han oplyste at jeg kunne da bare bede min sagsbehandler om det da jeg var til møde,det gjorde jeg også for 2mdr siden

MVH. DEVA
Det er godt, du kan holde dem lidt i ørerne...

Angående ressourceprofil, så kan du, hvis du har overskud til det.. læse den igennem. Hvis du læser noget, som du synes lyder helt forkert og ikke passer, kan du skrive det på et stykke papir og referer til, hvad der er forkert og skrive, hvad der så er rigtigt.... osv... Ellers synes jeg egentlig at du må sige til din sagsbehandler, at du ikke kan gøre det alene. Så må sagsbehandleren evt. selv gøre det sammen med dig.
Jeg håber, du får din aktindsigt, ellers må du rykke i dem igen.

Når de har placeret dig i match 3 passiv, må de desværre ikke sende dig ud i aktivering eller arbejdsprøvninger....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 17:10   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en ting du skal have for øje i dette system udfra min egen erfaring
1 en sagsbehandler er ikke til at stille en diagonse eller vurdere din erhvervsevne
2 en kommune kan ikke hjælp med sygdom
3 derfor er det meget vigtig du går til lægerne hele tiden og har fokus på dem, fremfor kommunen.

Nu ved jeg ikke hvad dit eget ønske er
flex eller pension.

Dybdepresion og Stress, samt Forstyrret Personlighedsstruktur
hvad siger din psykolog eller psykiater omkring det

det som er helt afgørende, er hvad lægerne skriver
hvad siger din lægekonsulent fra kommunen omkring dine lægepapir

for at får flex eller pension
så skal alle behandlingsmuligheder være udtømte
det skal man have nogle læge erklæringer på
dine nuværende sygdomme er de behandlet, eller er du stadig i behandling for dem?

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-08-2010 kl. 17:12.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 17:15   #8
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er godt, du kan holde dem lidt i ørerne...

Angående ressourceprofil, så kan du, hvis du har overskud til det.. læse den igennem. Hvis du læser noget, som du synes lyder helt forkert og ikke passer, kan du skrive det på et stykke papir og referer til, hvad der er forkert og skrive, hvad der så er rigtigt.... osv...

Min resource profil er helt BLANK der er kun en masse spørgsmål 4 sider ialt jeg selv skal udfylde.


Ellers synes jeg egentlig at du må sige til din sagsbehandler, at du ikke kan gøre det alene. Så må sagsbehandleren evt. selv gøre det sammen med dig.

Det kommer nok til at ske,men har ikke noget tiltro til den hjælp fra sagsbehandler.

Jeg håber, du får din aktindsigt, ellers må du rykke i dem igen.
Det kan du regne med,for jeg gider ikke mere *** med den her kommune.

Når de har placeret dig i match 3 passiv, må de desværre ikke sende dig ud i aktivering eller arbejdsprøvninger....
Hvad skal der så ske fremover uden en arbejdsprøvning.Så kan jeg jo ende med at skulle være passiv resten af livet og gemt væk i en SKUFFE

Sidst redigeret af deva; 05-08-2010 kl. 17:47.
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 17:30   #9
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
en ting du skal have for øje i dette system udfra min egen erfaring
1 en sagsbehandler er ikke til at stille en diagonse eller vurdere din erhvervsevne

Du har helt ret men hvad hjælper det når man ikke bliver arbejds-prøvet istedet for at side fast klemt i systemet i så mange år og ikke er kommet et skidt vidre med ens liv.

2 en kommune kan ikke hjælp med sygdom

Nej de kan kun forvære ens livskvalitet og tilføre flere sygdomme

3 derfor er det meget vigtig du går til lægerne hele tiden og har fokus på dem, fremfor kommunen.

Jeg har opgivet kommunen og den **** regering der styre dette samfund.Og ja det eneste der kan hjælpe er at have så mange special læger som muligt.

Nu ved jeg ikke hvad dit eget ønske er
flex eller pension.

Jeg lever i et smerte ******* hverdag med div piller og mit liv bliver aldrig det samme igen og den smule livsglæde/overskud jeg har tilbage selv om den er svær at finde kan slet ikke bruges på arbejdsmarket.Jeg har erkendt at der kun en vej og det er pension.

Dybdepresion og Stress, samt Forstyrret Personlighedsstruktur
hvad siger din psykolog eller psykiater omkring det

Det er fra min psykiater udtalelse til komunen

det som er helt afgørende, er hvad lægerne skriver
hvad siger din lægekonsulent fra kommunen omkring dine lægepapir

Min sagsbehandlere har aldrig forelagt noget til min lægekonsulent i kommunen.

for at får flex eller pension
så skal alle behandlingsmuligheder være udtømte
det skal man have nogle læge erklæringer på

dine nuværende sygdomme er de behandlet, eller er du stadig i behandling for dem?
Fra min Neorolog er der ikke flere behandlings muligheder vedr min kroniske hovedpine,og fra min psykiater er det hendes udtalelser som jeg har oplyst vedr mine diagnoser.
Med hensyn til gigten og alnaris affektion er jeg stadig under undersøgelse.

Sidst redigeret af deva; 05-08-2010 kl. 18:08.
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 19:04   #10
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære deva

Det er IKKE DIG, der skal udarbejde den ressourceprofil !!!

Under Nyttige Links her på K10, kan du finde :

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren.

Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med,

og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.


Læs selv videre.

Det er altså sagsbehandlerens pligt at udarbejde den ressourceprofil !!!
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges odenseMand35 Din historie 2 30-01-2008 15:08
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension