K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2008, 13:45   #21
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Neurosmølf Se meddelelser
Nu skal der jo ikke laves mere hetz på dem der eventuelt overvejer at anmelde socialt bedrageri, end på dem der gør det, så lad os holde forargelsen på dem der egentligt begår noget ulovligt.
Jeg mener ikke, at jeg "hetz`er" fordi jeg giver min holdning tilkende, som et svar på et spørgsmål, der er blevet stillet. Ej heller mener jeg, at det er "hetz" når flertallet af besvarelser tilfældigvis lufter deres tvivl om Trine nu bør eller ikke bør anmelde den formodede socialbedrager.

Reelt tror jeg (ikke længere), at trådstarteren i virkeligheden handler om indstilling til socialbedrageri. Som det fremgår af indlæg nr.5, 9 og 16 - træder det mere og mere klart frem, at trådstarteren har et personligt horn i siden på den pågældende og at det formodede social bedrageri spiller kun en sekundær rolle. Set i dette lys, har jeg ikke lyst til, at lade mig (mis)bruge til retfærdiggørelsen af en personlig vendetta, rettet mod et menneske jeg ikke engang kender, og senere evt. skulle jeg leve med, at jeg har indirekte (via evt. bekræftende svar) støttet den regn af ulykker, der falder over en kvinde ude i verden OG hendes børn, OG hendes EX (som så får hænderne fulde med at skulle støtte sine børn i hele dette virak, der kommer), som følge af trådstarterens anmeldelse. No way. Det må trådstarteren gerne beholde kun og alene på sin egen kappe.

Sidst redigeret af Tante Ana; 07-10-2008 kl. 13:52.
Tante Ana er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 13:59   #22
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 16
Trine er ny på vejen
Hold da op,
Citat:
”hvis kommunen ikke selv kan få øje på socialt bedrageri – så er det bare ærgerligt”!
Uha, tænker jeg. Vi sidder jo rent faktisk alle sammen og giver vores meninger og erfaringer videre som borgere, der netop for langt de flestes tilfælde har oplevet en fuldstændig uansvarlig hetz fra kommunal side.

Skal vi så sidde på vores flade r.. bag nedrullede gardiner med "stikker" stempel i nakken og skamme os over at vi ikke vil være vidende til socialt bedrageri.

NETOP – fordi nogen begår socialt bedrageri, er vi som borgere alle sammen under mistanke. Er det ret og rimeligt?
Og er det rimeligt at borgere der virkelig trænger til hjælp, ikke kan få den fornødne hjælp, fordi enkelte borgere udnytter smutvejene?

Her er IKKE tale om en social belastet familie.
Tvært imod har familien været velfungerende, og årsagen til hele missæren er, at fruen i huset faldt for en anden.
Den slags kan jo ske – selv i de bedste familier.

Forinden denne forelskelse, var der på forhånd arrangeret forældreorlov. Denne måtte stoppes af økonomiske grunde p.gr.a. samlivsophør. Derfor blev vedkommende som alternativ langtidssygemeldt (fuldtids) og havde stik imod den ene formaning efter den anden job samtidig med sygemelding.

Formaningerne gik netop på at gøre vedkommende opmærksom på de konsekvenser disse ulovligheder kunne få for hende, børnene -og ex'en der er dybt foruroliget over denne handling.

Ferien er udelukkende m.h.p. at nyde ny forelskelse. Kun 2 af børnene skal med på ferie – 2 andre børn lades i stikken. Barnets tarv har jeg svært ved at få øje på.
Ferien er yderligere kompliceret af, at det er helt ude i hampen og dybt ulovligt at tage børn med til udlandet, så længe statsamtet ikke har stadfæstet samværet –og dermed fordelingen af ferierne.

Der er på ingen måde ansøgt kommunen om og informeret kommunen om at der tages på ferie.

Jeg er bestemt også på de svages side –og de svages side er uden yderligere diskussion børnene.
De er de absolutte tabere og de bliver endnu større tabere, når de opvokser i et miljø hvor man ikke kan finde ud af dit og mit og hvor socialt bedrageri er en del af opvæksten.

Vi som forældre er jo rollemodeller for børnene –og hvor mon glæden findes hos børn, der ikke kan glædes over en ferie (fordi mor siger at det er tysh – tysh).
Ferien er udelukkende for at nyde ny kærlighed, ren egoisme og skadefryd overfor ex.

Citat:
Istedet for anmeldelse ville jeg nok personligt tage en snak, og måske hjælpe familien til at finde andre lovlige smuthuller som kan lægge en dæmper på ulovlighederne. HVIS altså jeg følte jeg SKULLE blande mig i andres privatliv.
Nu er det ikke familien der laver ulovligheder, men KUN moderen hvilket hun er fuldstændig bekendt med – og ligeglad med.
I øvrigt indeholder hele dette forløb andre ulovligheder, men de er ikke af social karakter, og NEJ havde jeg kunne stikke snablen til mig selv og være ligeglad, så havde jeg gjort det for længst.

Jeg har gransket længe, dybt og inderligt – men et dommerkompleks i maven, det kan jeg slet ikke finde og identificere mig selv med.

Hvad kommunalt ansatte tænker om anmeldelser og hvad de siger og gør, har jeg mere end svært ved at se hvad en evt. anmelder - eller "stikker" som du kalder det - kan bruge til.

Og skulle nogen insinuere at jeg har et horn i siden på vedkommende der laver socialt bedrageri, så er det ikke tilfældet.
Og skulle nogen som endnu en fjer i hatten få den tanke, at jeg er lun på ex' en så er det heller ikke tilfældet.

For mit vedkommende har jeg fået skabt den debat jeg efterlyste, men nu slutter jeg for nu, da jeg helt og fuldt og i respekt for alle jeres holdninger og indspark vælger at træffe min helt egen personlige beslutning.

Tak for nu.

Trine

Sidst redigeret af Trine; 07-10-2008 kl. 14:06.
Trine er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 15:47   #23
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Kære Tante Ana og andre

Nu mente jeg ikke nogen bestemt da jeg skrev hetz, men det ligner det når man udråber folk til stikker for det som loven siger er vor borgerpligt. Så er en der melder en spritbilist jo også stikker ....
Dernæst kan det være svært at skelne forargelse fra hykleri, men jeg mener ikke at have læst noget personligt nag, blot som jeg ser det, en retfærdig harme. Jeg er nemlig hverken på den ene eller andens side, jeg har bare udtrykt min vurdering af situationen Trine har beskrevet.
Dem der helt klart er taberne her er børnene og de kommer til kort i mudderkastning mellem forældrene, uanset moderens handlinger mht. ferie. De burde have prioritet uanset hvad, og indtil børnenes hverdag er nogenlunde stabil burde ingen af forældrene handle egoistisk.
Måske er det forældrene der skulle blive voksne først....

mvh Nøvsen
Behandel andre som Du selv forventer at bliver behandlet , og det går i opfyldelse
Behandel andre som Du selv ønsker at blive behandlet, og din næse bliver længere end Pinocchio's efter 10 løgne
Neurosmølf er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 21:28   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kan være jeg ikke forstår problemet, og derfor svarer som jeg gør....

Altså hvis du selv synes der er grund til at anmelde en person, så anmeld personen! Hvis du mener at vide at både børn og kvinde på sigt kan have gavn af en anmeldelse, jamen så go for it. Men stå i det mindste ærligt frem og anmeld med navn, så kvinden kan få mulighed for at ytre sig - det er næsten synd hvis hun skal til at gå og gætte sig frem til hvem anmelderen er og gøre alle til hovedmistænkte, fordi den rigtige anmelder ikke tør stå ved sin moral og sin holdning. Det belaster omgivelserne på en rigtig ubehagelig måde.

Synes en anmeldelse skal være fair overfor den der står til at blive knaldet!
At stå frem er det mindste man kan gøre, ellers synes jeg det er ondt og kujon agtigt.

At anmelde en spritbilist som på sin vej er i overhængende fare for at slå andre ihjel, er ligesom en hel anden sag - man anmelder for at redde liv, også spritbilistens! At lade en spritbilist fortsætte er medvirkende til at man selv kan ende med drab på samvittigheden hvis uheldet sker. Synes det er uden sammenligning.

Jeg er Feks også ret ligeglad med om naboen får lavet hustag af ''suspekte personer'' eller om genboen begår socialt bedrageri og bor halv delen af året i Toscana selvom hun på kommunen fortæller hun aldrig forlader Østerbro.
Jeg synes jeg har rigeligt at holde sammen på, at jeg ikke også kan begynde at holde øje med omgivelserne og lege anmelder i min fritid.

Meget muligt jeg er ramt af de nedrullede gardiner og skyklapperne, men folks gøren og laden og motiver gider jeg ikke beskæftige mig med. Alt det der må kommunen selv rende rundt og finde ud af, de har teams til at undersøge alle de der ting, og hvis de fejler, så er det deres egen skyld. Det kan aldrig blive min! Jeg får heller ikke medalje eller løn for at påtage mig DERES opgaver......men det kan da være at de skulle uddelegerer nogle af de der stikkerjobs til særlig ivrige fleksere, måske kan man blive anmelder, hahahaha Kan næsten se Hjorten nikke anerkendende.
Ninja er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 22:12   #25
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Nu er der forskel på at udspionere naboerne, og så få viden om på direkte kontakt med dem. Jeg havde forventet nogle modsatrettede meninger, men at få poster der omhandler at folk direkte skal gøre karriere i at blive stikkere er for lavt..Det har ingen sammenhæng med det oprindelige indlæg såvidt jeg kan se, det har bare karakter af hetz mod nogen der mener for at kræve regler overholdt, må vi også selv overholde dem. Det er måske også synd for Riskær og Brixtofte ? Agerer man på kanten af loven og går udenfor bør man have behandling derefter, hvis andre klienters strejftog med socialt bedrageri har været medvirkende til accept i kommunen af den holdning Benny Gerhard har mødt i , er det så bedre end spritbilisme ???
At folk heromkring ikke forstår hvordan jeg er berettiget til hjælp, jeg ser jo rask ud, betyder ikke jeg er bange for nogen skulle anmelde mig for socialt bedrageri. De kan jo bare komme og checke, jeg har sgu rent mel i posen, som jeg går ud fra Vi alle har, eller hva ?
Nu er der hængt grimme nok ord på at være lovlydig, stikkerjobs er et nyt lavpunkt for mig at se herinde. Janteloven har tydeligt talt ...

Farvel K10

Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind  
Gammel 07-10-2008, 22:20   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skal lige gøre opmærksom på at man bedes finde en ordentlig tone i denne tråd, alle har ret til deres mening og det hvad enten man har den holdning at man vil anmelde en man mener laver socialbedrageri eller ej.

Det er helt og aldeles op til hver enkelt hvordan man moralsk og personligt har det med det..

Men det er ikke ok at man tillægger andre motiver eller for den sags skyld bruger ord som stikker.

Gør det til en god vane at gå efter bolden og ikke manden, det vil sige giv din mening til kende om emnet men afhold dig fra at kalde andre grimme ting eller nedgøre andre pga deres holdninger ...

det er en debat og man kan godt argumentere for sine meninger på en ordentlig måde og det bedes tages til efterretning, jeg låser denne tråd og beder web om at tage et kig på den og finde ud af hvad der skal ske...

Der er ingen grund til at den kommer til at eskalere og husk så lige alle sammen at det er et debat forum og ikke alle kan være enige om alt, der skal være plads til alle meninger og holdninger ....
 
Gammel 08-10-2008, 02:32   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tråd forbliver lukket

Jamen nu har jeg læst tråden igennem...og jeg synes helt klart at der er nogle der ikke har forstået ideen med at gå efter emnet og ikke personen...

Dette er ikke acceptabelt...

Fremover vil lignede tråde blive slettet uden advarsel...

Så fremover bedes alle holde sig til at diskutere emnet...og føler man trang til at gå efter personen...så bedes man afholde sig fra at deltage i diskussionen.

Meningen med denne side er IKKE at man skal føle sig forulempet på sin person når man forlader siden...

Som Hejdien så rigtigt skriver....så kan man sagtens give sin mening til kende om et emne uden at det er nødvendigt at gå efter personen...

By the way...dette er ikke til debat!!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Lukket emne

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Omvendt socialt bedrageri klanst Politik og Samfund 16 27-05-2013 13:14
socialt bedrageri sat i system østerbro Politik og Samfund 8 24-03-2013 21:50
Penge fra socialt bedrageri Abraxus Politik og Samfund 10 17-02-2013 21:50
Socialt bedrageri? kakaoko24 Politik og Samfund 12 01-02-2013 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension