K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2008, 22:52   #1
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
arbejdsprøvning 10 mdr.-?

Hej med jer!
Jeg har været i arbejdsprøvning 10 mdr. og lige fået forlænget perioden med 3 mdr. ekstra.
Meningen er at jeg skal søge om at blive godkendt til et fleksjob. Jeg vil høre om hvor længe i har oplevet at være i arbejdsprøvning før noget blev besluttet for jer (positivt/negativt)?
Lige nu føles det som en parkering i systemet.
Jeg aner ikke hvor længe det vil gå endnu før de beslutter noget.
hej
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 09:29   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg har aldrig prøvet at være i arbejdsprøvning længere end 13 uger, men har indimellem hørt om nogle, hvor det er belvet forlænget. Men 10 mdr lyder godt nok vildt!
Hvad er kommunens plan med det?
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 11:50   #3
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Også 13 uger hér - 10 måneder lyder da helt vildt meget.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 12:18   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Løvetand det er lidt svært at sige hvor længe din arbejdsprøvning må vare, det kræver at man ved hvad boks du er i (altså er du på sygedagpenge kontanthjælp eller hvad )

men hvad der står om arbejdsprøvning er dette her


Citat:
§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der

1) udgør op til 4 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 1 og 2, jf. dog nr. 2,

2) udgør op til 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 2, hvis personen ikke har erhvervserfaring, har langvarig ledighed eller i øvrigt har vanskeligt ved at opnå beskæftigelse med løntilskud,

3) udgør op til 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.


Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 2 og 3, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.

Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 3, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning.
Den der er gjort fed er fleksjobber og hvor længe de kan være i arbejdsprøvning...


men du kan se her hvad du selv høre under



Citat:
§ 2. Målgrupper efter afsnit III-VII i denne lov er:

1) Ledige, der modtager dagpenge eller ydelser efter § 55 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.,

2) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik alene på grund af ledighed,

3) personer, der modtager kontanthjælp eller starthjælp efter lov om aktiv socialpolitik ikke alene på grund af ledighed,

4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,

5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om dagpenge ved sygdom eller fødsel, og som, jf. kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, skal have et tilbud som led i afklaring af den enkeltes arbejdsevne,

6) personer under 65 år – personer født den 1. juli 1939 eller tidligere dog 67 år – med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på nedsat tid på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

7) personer med varige begrænsninger i arbejdsevnen, der ikke modtager førtidspension efter lov om social pension, og som ikke er i stand til at fastholde eller opnå beskæftigelse på normale vilkår på arbejdsmarkedet,

8) personer med handicap, jf. lov om kompensation til handicappede i erhverv m.v., der har gennemført en uddannelse af mindst 18 måneders varighed, som kan berettige til optagelse i en arbejdsløshedskasse, og som ikke har opnået ansættelse efter op til 2 år efter uddannelsens afslutning, og som mangler erhvervserfaring inden for det arbejdsområde, som uddannelsen kvalificerer til, og

9) særlig udsatte unge under 18 år, hvor de eksisterende tilbud til unge under 18 år efter lov om social service ikke er tilstrækkelige, og som efter kommunens vurdering har behov for et tilbud efter kapitel 11.
Men uanset hvilke du høre under skal du huske at du har krav på at få oplyst hvad formålet er med arbejdsprøvningen og hvor længe man påtænker at forlænge den og hvorfor...

Du kan evt skrive til din sagsbehandler ikke ringe

og bede om en plan for din arbejdsprøvning
  Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 13:05   #5
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Tak for jeres svar. Jeg skal snart have et møde. Min sag er hos kommunens lægekonsulent så jeg venter på en tilbagemelding. Jeg er bare nysgerrig efter andres tidsforløb, da det er trættende at gå så længe i det uvisse. Jeg er på kontanthjælp.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 13:21   #6
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
hejsa Løvetand

jeg er også på kontanthjælp, og jeg syndes i sær efter jeg kom over på dette, at jeg er blevet parkert i systemet. har gået i snart 11 år i systemet

jeg har også været i flere abejdsprøvninger, hvor det bare blev forlænget også op til de 10 mrd. du har været, men husk at hver gang de forlænger at det også tæller som 1 arbejdsprøvning, det har jeg fået ad vide af LO og de ser på antal arbejdsprøvninger, når der skal vuderes til førtidspension osv. kommunen
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 13:42   #7
Lenep
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2007
Lokation: Ballerup
Alder: 43
Indlæg: 55
Styrke: 17
Lenep er ny på vejen
Hej Løvetand.

Jeg har været i arbejdsprøvning i et år, det var så med praktik. Selv om jeg

var i praktik 2-3 gange i løbet af min arbejdsprøvning, endte jeg hver gang

når en praktik udløb tilbage til samme sted jeg var i arbejdsprøvning. Til sidst

var jeg tosset at jeg selv fandt mig en praktikplads som ville ansætte mig

såfremt jeg blev godkendt til fleksjob. Jeg endte med at blive gokendt til

fleksjob på den arbejdsplads jeg selv fandt, men er desværre sygmeldt og

fyret fra jobbet i dag.

Det bliver spændende at hører om hvordan dit mødet er gået? Men mit råd til

er, råb op, og hvis du evt. ikke har været i praktik endnu så bed om det, så

du kan få din sag afsluttet.

Held og lykke

MVH. Lene
Lenep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-03-2008, 22:28   #8
Løvetand
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2008
Indlæg: 81
Styrke: 17
Løvetand er ny på vejen
Jeg ved ikke hvad forskellen på praktik og arbejdsprøvning er. Jeg har været 3 steder i løbet af de 10 mdr. Jeg startede med 12 timer og er nu 20 timer om ugen. Nuværende sted vil gerne ansætte mig, men jeg må vente og se om jeg bliver godkendt af kommunen til et fleksjob. Det fylder meget i tankerne, og jeg ved ikke rigtig hvordan det er med lægekonsulenten på kommunen og dem der beslutter. Jeg håber at det hele falder på plads for mig, det kunne være dejligt, men har også hørt at det er svært at blive godkendt til fleksjob idag, så jeg går med nerverne udenpå det meste af tiden. Endnu engang tak for alle jeres svar.
Løvetand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension