K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2010, 12:58   #1
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hvem indstiller til ftp?

Hej, hvem indstiller en til ftp og hvornår gøres dette? Har været sygemeldt siden juli 2010 og er helt nede i kælderen med stress og angst. Kan jeg selv ansøge og er der for og imod at ansøge selv
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 13:06   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det skal din sagsbehandler hvis det er en §18 og en §17 hvis du selv søger
det er bedst hvis ens sagsbehandler indstller

Men alle behandlingsmuligheder skal være udtømte og ubetydelige erhvervsevne
helst en arbejdsprøvning, kun hvis du har en læge bag dig som siger du ikke kan tåle og blive arbejdsprøvet
kan man undgå det

du skriver du har været syg cirka et halvt år.
det er ikke meget tid, hvis du har været i behandling
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 13:15   #3
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej mtvrv1, jeg har været i behandling siden 1993 og har lige kunne klare mig gennem tilværelsen men er detsværre gået ned med flaget. Derfor vil jeg indstilles til ftp da jeg ikke magter at kæmpe mere.
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 13:21   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Djavlsen Se meddelelser
Hej mtvrv1, jeg har været i behandling siden 1993 og har lige kunne klare mig gennem tilværelsen men er detsværre gået ned med flaget. Derfor vil jeg indstilles til ftp da jeg ikke magter at kæmpe mere.
der kun en ting som tæller i dette system og indstilling til pension
det lægepapir og helst en arbejdsprøvning så man kan bevise overfor kommunen hvad man kan.
jeg kører snart på mit 3 år og det er besværre ingen ting i forhold til andre
min sag er først nu ved vejs ende og vil sige cirka et halvt år ydeligere
har fået afslag på en §17 og det som mangler er jeg ved at gennem gå hos forskellige læger

men der kun en som kan indstille dig som sagt og det er din sagsbehandler
men går udfra du må have en masse papir fra psykologer og psykiater

Sidst redigeret af MTVRV1; 11-12-2010 kl. 13:24.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 13:25   #5
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Fra jeg selv erkendte at det ville ende med fp og vi gik væk fra at arbejde hen mod fleksjob gik der et år. -Og det er kort tid ift hvad andre er igennem og kun pga min diagnose og prognose..
Men hvis du selv søger er det på en §17 og søger din sagsbehandler er det en §18. Men du skal igennem arbejdsprøvninger lægeundersøgelser osv inden de overhovedet vil tænke i den retning...
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 16:57   #6
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Som jeg har forstået det kan både du og din sagsbehandler indstille dig til førtispension.
Gør du det selv er det en §17 er det din sagsbehandler er det en §18 og den væsentligste forskel er netop hvem der indstiller.
Gør du det selv kan det være fordi du ikke selv ser flere muligheder eller bare ønsker en lille smule økonomisk sikkerhed.
Er det sagsbehandleren er det fordi han/hun ikke ser flere muligheder for forbedringer af din arbejdsevne i enhver art/jobmulighed.
Her er forskellen så at er kan være behandlingsmuligheder man ikke selv kender til eller at erfaring/statistik viser at man kan vende tilbage til arbejdsmarkedet under en eller anden form, måske ikke det samme man altid har lavet, en statsminister kan måske arbejde som avisbud efter en omskoling eller revalidering og er derfor ikke berettiget til førtidspension.

Så hvis dit ønske virkelig er en førtidspension SKAL du benytte af de muligheder/tilbus du bliver tilbudt og at du er 100% indstillet på at få det bedste ud af det.

Er selv blevet indstillet til FP og får svar på dette i starten af 2011.
Har været igennem alle de tilbud der har været og det blev afsluttet med nogle speciallæge erklæringer der alle viser at jeg ikke kan arbejde med noget som helst, tak for det er jo ikke min livsdrøm, men må også erkende at dette desværre er rigtigt.
Sjovt er det faktisk at der er læger der siger at en FP ligefrem kan gøre at jeg af åre kan vende tilbage igen, fordi en FP netop kan give mig den ro der skal til.
Mit råd til dig er at forsøge at få det bedste ud af din situation og ikke se begrænsninger omkring dig men i stedet finde mulighederne.

Hvorfor finde mørket nå man ser bedre i lyset, citat mig selv.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 17:21   #7
Diablo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Diablos avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2010
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 176
Styrke: 14
Diablo er ny på vejen
Hej Kjeld60, meget fint skrevet. Ro er også det eneste jeg ønsker mig pt. Det kan give mig den sikkerhed jeg har behov for her og nu... dermed ikke sagt at jeg ikke vender tilbage, for det ville jo være dejligt at kunne passe et job. takker for alle svarene.
Diablo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 17:31   #8
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Netop, ser også selv at en FP kan give mig den ro der skal til for at vende tilbage.

Det første jeg vil gøre efter den er gået igennem er at få et CVR nummer og forsøge mig som selvstændig og den vej finde mine muligheder.

Ens livsdrøm er vel ikke at blive FP'er, det er i hvert fald ikke min.
Heldigvis har jeg en forsikring for tab af erhvervsevne som gør at min økonomiske situation ikke nedsættes i væsentlig grad.
Jeg har forstået at en sådan forsikring forbedrer ens mulighed for at få FP fordi man modregnes en del af den, måske en ide til en ny tråd.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 17:35   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Enhver borger har ret til selv at søge førtidspension, men der spiller en masse forhold ind, som allerede er nævnt i tidligere indlæg...

Hvordan ligger landet mellem '93 og 2010 indtil sygemeldingen:
Fuldtidsjob, halvtidsjob eller?

Hvad siger de lægefaglige papirer i samme periode?

Keld60, DET var minsandten en god idé til en ny tråd!

Sidst redigeret af Carmen; 11-12-2010 kl. 17:39.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2010, 19:59   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Djavlsen, jeg går ud fra, at du er på sygedagpenge, og hvis dette er korrekt vil jeg ikke anbefale dig, at søge førtidspension i henhold til §17.

Hvis du søger en §17 mister du dine sygedagpenge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem raskmelder hvem? LINGLING Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 25-07-2012 06:44
Hvem af os har ret ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 08-04-2012 20:34
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
København indstiller hjælp til de svageste Pyt Det er da strengt ! 1 22-10-2007 13:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension