K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2009, 11:40   #1
Søs-syd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Søs-syd er ny på vejen
Fleksjob - kørsel til fleksklub

Hej

Er ny på denne spændende side.
Jeg kan kort fortælle om mig selv. Er pr. 1. januar 2009 visiteret til et fleksjob på grund af fibromyalgi. Min arbejdsevne er vudrderet til 2-3 timer dagligt.
Jeg har ikke kunnet finde et job på de vilkår og Jobcenteret har heller ikke formået at finde noget til mig.

P.T. går jeg i fleksklub hver onsdag - 2 timer hver gang. Der er mødepligt.
På mødet i går var der flere af deltagerne der hævdede at man kunne få kørselsgodtgørelse til disse møder, såfremt man havde mere end 24 km. Er der nogen der kan af- eller bekræfte dette.
I givet fald - hvor skal det udbetales fra?
Har de pågældende misforstået det, således at det er kørselsfradrag rent skattemæssigt der er tale om?

Noget andet. På disse møder i fleksklubben - der ledes af en erhvervskonsulent har jeg flere gange fået at vide, at med det lille antal timer som jeg er visiteret til at kunne arbejde, så kan hun ikke skaffe et arbejde til mig, og så står jeg rent faktisk ikke til rådighed for arbejdsmarkedet og kan derfor faktisk ikke få ledighedsydelse?
Er det rigtigt? Det er jo Jobcentrets sagsbehandler der efter lægernes udtalelse har sat timeantallet og visiteret mig til fleksjobbet, og så kan de vel ikke efterfølgende sige at jeg ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet?

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe med svar på ovenstående.

Hilsen
Søs
Søs-syd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 14:43   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtigt nok at man nu har mulighed for kørsels fradrag som flekser også det gælder til praktik og til kurser men det er det skattefradrag alle kan få , det er bare først fra 06 det blev muligt for flekser at få det til kurser og praktiker


Hvad ang det din jobkonsulent så er det en fin fin måde hun prøver at se om hun kan tvinge dig op i tid på .. det ville jo være herligt hvis hun kunne få dig op på 25 timer at ren og skær skræk ...

Jeg syntes ikke at du skal finde dig i det...

det kunne være en god ide at sige sådan en fidus som hende lige skråt imod mens andre lyttede på det , sådan at hun en gang for alle fik stoppet sin terror af ledige flekser ...

Sig evt til hende .. ja nu har jeg undersøgt og snakket op af døre og ned af stolper omkring den trussel du fremkommer med om at hvis du ikke kan finde job til mig fordi jeg ikke kan flere timer , så er jeg ikke til rådighed for et fleksjob ...

JEG ER TIL RÅDIGHED FOR ET FLEKSJOB , JEG STILLER MIG IKKE UVILLIG TIL AT ARBEJDE .

Jeg er IKKE ansvarlig hverken for mit skrantende helbred, finanskrise , manglede job eller andet...

Jeg er visiteret til fleks på disse vilkår og kan man ikke finde noget job pga mit helbred så må det jo være fordi jeg er fejlvisiteret og så skulle have været på førtidspension...

SÅ næste gang du mener at du kan sige til mig eller andre i min situation at man kan miste sin ledighedsydelse fordi man så ikke er til rådighed for et job så vil jeg gerne have det på skrift , du skal simpelthen skrive til mig at du mener jeg ikke er til rådighed for et fleksjob pga din manglede formåen til at finde mig et og fordi jeg heller ikke kan finde et og så må du gerne henvise til div lovgivninger for hvor det står ..

Når du så har gjort det så læser du det her højt for hende


Karantæne
Afslår du et rimeligt tilbud om fleksjob, kan der ikke udbetales ledighedsydelse i 5 uger. Hvis du anden gang inden for en periode på 12 måneder afslår et rimeligt tilbud om fleksjob, mister du retten til at modtage ledighedsydelse. Det samme sker, hvis du afslår et rimeligt tilbud om aktivering eller andet, der kan være med til at forbedre mulighederne for arbejde.


Det er det de kan tage din ledighedsydelse for og ikke andet...

Hvis de mener at du ikke kan varetage et job pga dit helbred så skal de revudere dig (det sker også en gang om året ved ledighed ) og her skal de tage stilling til hvorvidt du stadig er til rådighed for et fleksjob eller om du skal på pension ...

Når du er visiteret til fleks og du har ledighedsydelse så er det kun den vej man kan gå , medmindre du kommer ud for et mirakel og erklæres rask.

Du er ikke den første og ej heller den sidste hun sætter under sådan et pres så syntes da at du højt og klart skal sætte hende på plads så hun stopper sin terror virksomhed af flekser ....
  Besvar med citat
Gammel 15-10-2009, 14:57   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Fantastisk godt råd....lyt til det...

Samtidig...hvis du kan få terroristen til at skrive det til dig....så skal du klart gå videre med det...

Hun skal stoppes!!!!!

Så klag over hende....til borgmesteren, kommunalbestyrelsen osv...

Det ville være endnu bedre hvis du kunne få andre der har været der og hørt hende sige dette...til at også klage...

Sådan en inkompetent tåbe skal da ikke have lov til at have sådan et erhverv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 10:35   #4
Søs-syd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2009
Indlæg: 2
Styrke: 0
Søs-syd er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar. Jeg vil prøve at få hende til at give mig det på tryk.

Hilsen
Søs
Søs-syd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2009, 11:35   #5
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Velkommen vil jeg sige, til dette pragtfulde sted. Jeg har selv først, fundet herind i sidste uge, det er også nyt for mig.
Har selv været visiteret til fleksjob, men er nu igang med at søge f.pension. Det jobcentret siger, er lidt "fis i en hornlygte", mener jeg har læst et ell. andet sted, at de "kommunen/jobcentret" har PLIGT til at anvise dig et job. Det kom sig af, da jeg skulle i fleks., måtte jeg "højst" arbejde 15 timer gr. helbred, fandt selv job, -men hvis jeg ikke havde gjort, var det DERES pligt. Fik blodpropper senere, fik da besked på, jeg var nemlig selv meget insisterende på job, max. 8 timer fra læger. Det var før jeg enlig havde forholdt mig til mig selv, og det jeg fejlede, samt de skader propperne havde lavet i hjernen. Nu er jeg nået til livet er vigtigere, end arbejde. Er nu igang med at søge pension, -er på 3. mdr.s ventetid.

Jeg mener derfor, det er erhvervskonsulenten, der er på den forkerte side. Du er jo til rådighed, du magter grundet dine skånebehov = 10 - 15 timer. Du er der hvor det off. skal give arbejdesgiver 75% i løntilskud, dvs. arbejsgiver skal "kun" reelt have 25% løn op af lommen. Om det er kommunen ell. staten, der skal give de 75% er jeg ikke klar over, men hvis det er kommunen, er det derfor de vil have dig væk fra ledigheds ydelsen.
Prøv at spørge erhvervs konsulenten, næsten gang i er til "møde", kig rigtig godt på hende, og aflæs hendes/hans ansigts mimik,: Om det ikke er korrekt, det er kommunen/jobcentret, der har "PLIGT" til, at anvise job, når man er fleksjobber. Sig du mener, du har læst det et eller andet sted, så skal jeg prøve, om jeg kan finde ud af, hvor det er jeg har læst det. -Jeg kan ikke love noget.
Mht. til det med km. til fleksmødet, kender jeg ikke noget til. Har iøvrigt aldrig hørt om den form for tvungne møder.
Knus fra Lotues
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kørsel vedr praktik til kommende fleksjob Taxamor Alt det andet 16 02-04-2013 19:40
Kørsel til fx fys.. Pophår Alt det andet 5 07-07-2010 12:37
Kan jeg få kørsel til genoptræning? Camille Hjælpemidler til handicappede 6 03-10-2009 21:14
Kørsel Mila Alt det andet 9 30-08-2009 10:59
Kørsel til behandling. popiae Alt det andet 6 18-08-2008 07:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension