K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2010, 22:12   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
HEj :-)
Rp - Den venter jeg på, skulle gerne snart modtage, da den ikke var korrekt og der var MANGE tilføjelser. Så det ved jeg ikke pt., men det klart at tingene skal være i orden med den jo. Den er jo mit arbejdsredskab :-)
at den bliver opdateret og sendt tilbage til dig til godkendelse igen kunne sagtens være en måde at holde dem til ilden på , så vent ikke for længe på den ryk for den
Citat:
Der er noget med det dagbog jeg ikke forstår helt. Er det hver dag jeg skal føre dagbog også når jeg ikke er på selve stedet?
Ja nøjagtig som de andre skriver, jeg havde dage hvor jeg ikke orkede at skrive min, så indtalte jeg det på mp3 og skrev ind når overskuddet var til det

Citat:
Formålet og resultatet er her jeg har skriftligt spurgt sagsbehandler:
Udover det lovmæssige, at beholde din tilknytning til arbejdsmarkedet, samt lægge en plan for hvordan dette skal kunne ske.

Jeg skulle være der 8 timer til at starte med, men det har jeg ikke kunne klare. Har været der 1,5 time. Jeg er gået ned med flaget psykisk desværre, jeg kan simpelthen ikke klare det pres og stress. Og er nu i en ny sygemelding med min læges opbakning.
ja det er jo ikke en særlig konkret beskrivelse af noget som helst , den ville jeg bede om at få uddybet ved en ny eller hvis du skal tilbage til den aktivering du er i ..

Feks kan du skrive at du ønsker lovgivning og § som du er placeret efter .. (det er det lovmæssige hun omtaler) så skal du bede om at få på skrift hvem der er ansvarlig for evt forværringer i dit helbred , tager hun ansvaret for det og sidste men ikke mindst ... lægge en plan hvornår hvordan og hvorfor ikke med det samme ... aktiveringen er vel en del af planen , desuden så skal der ved aktivering være oplyst hvad formålet er hvilke love og § der benyttes og der skal vedlægges en ankevejledning


Citat:
Møderne har de holdt telefonisk og det har været ca hver 4 uge. Men jeg har ikke rigtig fået nogle svar, da de bare har sagt nu må vi se og vi skal holde møde. Men det møde er ikke afholdt endnu? Og jeg har fået en ny sagsbehandler oveni :-)
Endnu en mulighed for at holde dem til ilden ..

Jeg ville skrive til den nye sagsbehandler og skrive at der hver 4 uge er holdt telefon samtaler men at du ikke har fået noget ud af dem , at du er blevet lovet et møde og at det ikke er afholdt at du gerne vil have det møde nu så hurtigt som muligt da dit helbred er blevet forværret og der stadig ikke er lavet en holdbar rp .


Citat:
Hejdien, du skriver holde dem til ilden... skal jeg hele tiden gøre det? hvor tit? Jeg er ikke så god til det her må jeg indrømme og det er så svært at holde styr på alt det her.
Et par måder at holde dem til ilden på er ved at gøre de ting jeg nævner ovenover ..

Derudover er det en god ide ved hvert telefon møde lige at skrive et referat som du husker samtalen og bede dem om at bekræfte det , ellers kan du meget vel komme ud for at en del er "glemt" når dagen kommer hvor der falder en afgørelse ... det undgår du ved at lave et referat selv
Citat:
Jeg har skrevet hvad formålet er, bedt om opdatering af rp og opfølgeningsplan og hvad der skal til for at jeg bliver afklaret og selvforsørgende.
Men de er mere ude i at jeg skal aktiveres små kurser gymnastik og så nu denne, som er en for stor mundfuld for mig og resultatet af min arbejdsskade.
og hvergang du kommer ud i det så skal du forlange en skrivelse hvor det fremgår hvad du skal lave der , efter hvilke love og § du er der efter , hvem der har ansvaret for evt forværringer osv ..

Citat:

Hertil et spørgsmål... er det et plus med en advokat når man er igang med sådan en sag eller kan man lige så meget som en advokat? JEg tænker her kommer der skub i tingene hvis en advokat er med inde over eller er de fløjtende ligeglade med en advokat?
jeg vil ikke være den der snakker for eller imod advokater , nogen har stor glæde af advokat og andre bliver fattige så det er helt op til en selv spørg evt andre bruger om der er erfaring med advokat og hvilke så kan du om ikke andet få navne på nogen seriøse nogen hvis det er ...
  Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 22:36   #12
FCV-J
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2010
Lokation: Ringkøbing Skjern
Indlæg: 53
Styrke: 0
FCV-J er ny på vejen
Aktivering

Hej Nessa og alle andre med den problematik. Jeg læser dit indlæg som du er på sydgedagpenge og i et længerevarende praktikforløb?
I følge § 44 i Lov on Aktiv Beskæftigelsesindsats kan en praktik kun vare 13 uger. Er lidt usikker på § men ikke på reglerne.
MVh
Den Frie Socialrådgiver Flemming
FCV-J er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 14:52   #13
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Tusind tusind tak for alle jeres henvendelser!!!!
Jeg kan Bruge det hele!!!!
I er super
Jeg har ikke så meget overskud lige nu så skriver når jeg har lidt mere at gi af.
Mvh
ness
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobcenter har syltet min pensionssag i 2 år. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 437 05-12-2011 22:45
syltet hen i systemet lillemus48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-04-2011 11:00
Har brug for hjælp, ang. aktivering/arbejdsprøvning missjane Alt det andet 2 05-04-2011 09:51
Bliver min sag syltet?? emilie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 06-02-2011 11:39
Min historie om at blive syltet, og spændt ben for. loke Din historie 13 17-06-2009 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension