K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2012, 11:47   #41
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Evt. møde på grundlag af rapport.

Hej igen,

Jeg kom til at tænke på om det ikke var en god idé at foreslå et evt. møde mellem min sagsbehandler, mig og en eller flere repræsentanter fra afprøvningscenteret? Dette efter rapporten på mig og min arbejdsprøvning er udgivet.

Jeg må lige gribe mig selv i ikke, at skrive en mail med forslaget allerede nu til de involverede parter for der er jo både for og i mod.

Møde kunne være godt fordi at min sagsbehandler derved kunne få evt. tvivlsspørgsmål f.eks omkring yderligere arbejdsprøvning og yderligere behandlings muligheder udryddet.

Dog kunne man også frygte at jeg blev talt "op i et hjørne" hvor hun ville få dem med sig mht. mine ressourcer, som hun jo mener at jeg har i forhold til arbejdsmarkedet!!!

Jeg skal nok passe på i ikke at sætte for meget igang, for hvis de ved, at der kommer et efter flg. møde, så vil de måske slække på rapporten!!? Syntes bare at det skal være en stærk rapport hvis den skal "stå alene".

I andre, der har været til afprøvning på reva centre og lign. er I ikke blevet afsluttet med et møde omkring rapporten? Ligesom man er på et indledende møde med sin sagsbehandler og en evt. social rådgiver fra stedet?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 11:55   #42
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har du læst den rapport endnu

Men ja det er almindeligt af man tager en snak med sin sagsbehandler, efter en arbejdsprøvning.
men venter stadig på en samtale omkring min for 3 år siden

jeg skal snart til møde og her vil det være et krav fra min social rådgiver
hvad der skal efter en arbejdsprøvning
men er godt spændt på nye reform, for hvis den bliver under 40
så kan jeg godt vinke farvel til en afklaring på nuværende tidspunkt

Men ja synes det er et fint initiativ, men du skal ikke være den som indkalder til et møde
det synes jeg bestemt du skal snakke med afklaringstedet om
alså når de har lavet rapporten færdig, så skal de indkalde til et møde med din sagsbehandler på kommunen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 11:59   #43
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ville afvente rapporten og læse hvad de skriver.
da jeg var i arbejdsprøvning sidst sendte jobkonsulent rapporten til mig og bad mig rette noget hvis det var, og det var der..

lad dem ikke bruge det imod dig at du viser initiativ og sådan...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 12:02   #44
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Jo, det er meget normalt med et afsluttende møde.

Det er også normalt, at du får mulighed for at læse rapporten igennem inden, den bliver sendt til sagsbehandler.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 12:56   #45
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Ja, efter jeg havde kommenteret den afsluttende rapport fra Reva valgte min SB at indkalde både mig og konsulenten fra Reva til møde.
Det var ikke normal procedure men hun gjorde det fordi rapporten desværre ikke pegede på muligheder. Den pegede på det "hul" mange af os frygter.
Det var til dette møde jeg medbragte min rådgiver fra fagforeningen.
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 13:37   #46
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jeg var med til mødet ang den rapp der skulle skrives omkring min arbejdsprøvning... (leder af den afd jeg var på - min jobkonsulent og mig..)

Det var jobkonsulenten der mente at det ville være en god ide .. og det var det også... der kom ihvertfald en smadder god rapp ud af det.. den belyste alle ting som jeg havde været igennem og hvad jeg kunne og ikke kunne...

Og som jeg før har skrevet EE, så fik jeg rapp til gennemlæsning inden min sagsbehandler modtog den..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 14:01   #47
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke fået rapporten endnu, men får den også inden min sagsbehandler, i fald der skal rettes faktuelle fejl som min vejleder skrev.

Ellers tror jeg ikke, at de har planer om, at der skulle holdes et møde efter flg. men hvis min sagsbehandler stadig ikke forstår "sagens kerne" så vil jeg måske foreslå, at man mødes med stedet.

Jeg kan bare ikke forestille mig andet end af den rapport vil åbne nogle øjne for hende, så hun kan komme væk fra de behandlings muligheder og yderligere afklaring eller dementering heraf.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:37   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå, jeg kunne åbenbart ikke redigere mit forrige indlæg, jeg havde lige en tilføjelse.

Jeg har lige fået en mail jeg har fået ny sagsbehandler.. Fik blot en mail fra den tidligere om at jeg har fået en ny og at hun træffes dagligt kl. 13 - 14. Hun er af anden etnisk baggrund end dansk af hvad jeg kan læse af navnet. Jeg håber at hun er super duber god.

Det passer mig såmænd fint med en ny sbér, jeg havde det jo ikke så super godt med den forrige. Tror at der er nr. 6 i rækken under min ftp. sag. Håber det bringer lykke
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2012, 17:44   #49
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Hej enteneller.

Da jeg sluttet min afklaring efter 16 uger derude, blev der holdt et møde med mig min sagsbehandler og min vejleder for ligesom at samle op på forløbet og for at fortælle min sagsbehandler at alle hullerne var blevet lukket og at jeg ingen arbejdsevne havde.

Bagefter skrev de raporten som jeg så kom ud og læste og kunne komme med kommentare hvis jeg synes at der var skrevet noget forkert.

Jeg tror måske at grunden til at de ikke har forslået et møde for dig, dem og din sagsbehandler er fordi at du er stoppet midt i din afklaring.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 10:40   #50
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej Enteneller...

Du er skal gennemgå papirerne inden de sendes til sb på kommunen.

Dit forløb på centeret venter på du bliver rask...

Hvis jeg havde været dig( nemt nok for mig at sige) så havde jeg fortsat med de 2 dage og sygmeldt mig den 3 dag.

Jeg kan sagtens følge dig i at du blev slået helt ud af deres beslutning, som blev truffet hen over dit hoved. En meget umoden handling fra deres side, når man tænker på hvad du fejler.

Hold endelig kontakten med centeret, vær ærlig over for dem og ikke mindst vær ærlig over for dig selv.

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Center for Afklaring og Beskæftigelse "CAB" Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 11 29-03-2016 13:03
"Aktiv udvikling" på Arbejdspsykologisk Center i Slagelse. Gerbilwoman Alt det andet 2 07-04-2013 21:56
VIDERE ANGREB PÅ OVERFØRSELSINDKOMSTER efter lave ydelser til "unge": ? Henrik Herløv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 15 26-04-2012 08:40
"Kilden"(Faxe) Center for afklaring lukker buster Politik og Samfund 0 04-12-2010 12:47
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension