K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2011, 22:24   #11
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Ventetid ventetid måske snart slut

så er der endeligt skat noget i min sag den er pr 25.10.11 sendt til afgørelse om pension efter §18 den vil blive vurderet i første halvdel af november 2011 så jeg venter i spænding på min afgørelse håber på det bedste og frygter det værste.

Man ved aldrig noget med sikkerhed førens man har det sort på hvidt fra systemet for jeg har oplevet så mange gange de har sagt en ting og dagen efter er det blevet en halt anden ting.

Men min fagforening mener vi har en god sag men hun er også itvivl om jeg får afslag pga min alder kun er 36år.

Ved ikke hvad jeg gør hvis det er et afslag der kommer med posten jeg ved ikke hvordan jeg skal få tiden til at gå indtil jeg har min afgørelse om den er positiv eller negativ.

Hvad ksal jeg gøre hvis jeg ikke får min pension jeg kan jo ikke leve af min mands løn alene resten af mine dage.
jeg hader at leve i denne uvished det tager så meget energi fra en at have det i hovedet 24timer alle ugens dage/nætter
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2011, 22:52   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
NU må de holde op med din alder!! Du er 36 år - debatten i Danmark går i disse dage på, at ALT for mange unge får førtidspension. Her er unge mellem 18 og 25.
Så hvordan kan en 36-årig så ikke få pension?
Du er jo nærmest olding

Den gamle regering sagde at man var ung indtil man var 40 år.

Den nye regering ser lidt mere realistisk på alder, de siger man er ung til man fylder 35 år.

Sygdom har ingen alder, og din pension burde kunne gå igennem, såfremt alt andet er i hus.

Ventetiden bliver lang, så kom ind hvis det bliver for meget....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 00:39   #13
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Min mand er også for ung til at få FTP - og han er 50.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 09:02   #14
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hej og tak for jeres støtte og til marianne din mand er trods alt lidt ældre end mig men typisk de finder på underlige undskyldninger og ofte forsøger de at dække over deres egne fejl måske.
Der er lavet flere fejl i min sag som min fagforening heldigvis har sat ind overfor, og jeg er også ttræt af min alder som grund, jeg har arbejdet siden jeg gik i folkeskolen hvor jeg havde fritidsjob og har aldrig gået arbejdsløs, også er jeg uheldig at blive syg og inden troede jeg så naivt at når jeg var i fagforening og a-kasse så kunne jeg få den hjælp jeg kunne få behov for men kommunerne er ikke lige klar til at hjælpe en når man bliver syg.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 09:54   #15
lund70
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2010
Indlæg: 81
Styrke: 14
lund70 er ny på vejen
Hej, vil bare lige sige at jeg var 35 år da jeg fik FTP, og min kæreste var 32 år, så hvis bare papirerne er i orden, så kan det godt lade sig gøre

Afvent nu og se hvad der sker - kunne jo være at den gik igennem !!!
lund70 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 10:41   #16
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Du er i en svær fase lige nu - ventetiden. Her begynder tankerne og bekymringerne gerne at tage overhånd
Men du kan hverken gøre fra eller til nu. Så prøv at tvinge dig til at tænke på noget andet
I morgen har Cafe Sygemeldt i Silkeborg et arrangement med en lattercoach. Jeg synes du skal overveje at tage med - dette må være et godt tidspunkt at få grinet igennem
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 14:00   #17
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Det kan godt lade sig gøre - men kampen mod det kommunale cirkus er umenneskelig. Man drømmer ikke i sine vildeste mareridt om hvad kommunerne vil gøre af krumpspring for at smyge sig udenom emnet FTP og fleksjob. De gør stort set alt, og det virker som om de vil gå hele vejen - bare for at knække folk helt og aldeles, både psykisk og økonomisk.

Det er utrolig dejligt at komme her ind på K 10 og samle strøm og kampiver op når det hele bare ser sort ud.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 15:03   #18
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej lillesine

Hvis du kan/har mulighed for at tage til det pensionsmøde, så er du i din gode ret til at få foretræde for nævnet. Tag endelig en støtteperson med.

Du har ret til taletid i 15 min.

Men jeg kunne forestille mig, at med dine diagnoser, så vil du ikke være i stand til at få sagt ret meget, men det fortæller så Dem noget om, hvad du gennem lever hver dag og hvad du kæmper med.

Pøj Pøj

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 15:47   #19
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Anbefaler her i forbindelse med pensionsnævn meget kraftigt at tage en støtteperson med.
Vi var til et sådant 15-minutters pensionsmøde for nylig. Og blev mødt af 7 sammenbidte personer med korslagte arme. Det mest ubehagelige jeg endnu har oplevet i vores kamp mod Hjørring Kommune. Jeg havde heldigvis skrevet et godt manuskript, ellers tror jeg ikke at jeg havde fået sagt ret meget. Det var meget ubehageligt, koldt og kynisk. Og afgørelsen var også skrevet på forhånd : afslag.

Håber, at der måske er nogen herinde der kan give et bedre billede af et sådant møde.
Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 20:23   #20
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hej marianne
ja k10 er et fantatisk sted ved heller ikke hvad jeg skulle have gjort hvis jeg ikke hvade fundet siden.
Det er rart at høre at der er andre end en selvder må kæmpe for deres rettigheder, selvom det er træls man skal kæmpe for at få sine rettigheder opfyldt.
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse ud fra ingenting LarsV Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 05-06-2013 23:07
55 mio. kr. i jobbonus til aktiveringsfirmaer for ingenting buster Det er da strengt ! 2 06-07-2010 23:10
Al begyndelse er bedre end ingenting Thelma Dit og Dat 2 28-10-2008 01:03
Ved de slet ingenting...??? bettina Dit og Dat 22 30-08-2008 12:05
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension