K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2011, 12:50   #1
Byhn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
Byhn er ny på vejen
Kontanthjælp (undersøgelse)

Kære alle

Først og fremmest vil jeg fortælle at jeg er ny på siden, så beklager hvis tråden er placeret under forkert kategori.

Jeg er snart færdig som socialrådgiver og i den forbindelse er jeg ved at skrive bachelor-projekt.

Projektet handler om kontanthjælp og jeg søger derfor en person som har været på kontanthjælp. Vi skal tale om hvad din oplevelse var af kontakten til jobcenteret, sagsbehandleren såvel som systemet. Og ligeledes ønsker jeg at undersøge hvad din oplevelser var mht. økonomiske aspekter i hverdagen.

Interview-personen er selvfølgelig anonymt i opgaven, men jeg er nød til at optage lyden for at kunne bruge det senere.

meld dig her eller send mig en PB så vi kan tale nærmere om formen. Jeg bor selv i København, men er villig til at rejse til Jylland eller Fyn, hvis du bor på et af disse områder.

Hvis andre har tanker om kontanthjælp og den behandling de har fået fra systemet og omgangskredsen, så kom endelig med indlæg, da jeg gerne vil have brugernes vinkel.
Byhn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 13:38   #2
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Hej

Kontanthjælp og ydelsescenteret her i Vejle har ansat de mest inkompetente medarbejdere...

Læs min tråd : Har kun været lure indtil nu....

Jeg advarer dig, den er lang og den bliver ikke kortere af at jeg ikke bliver arbejdsevneafklaret... 2 kroniske sygdomme.

Jeg tror helt sikkert du vil finde en lign. sag i dit nær område, det behøver du ikke rejse langt for..

Hvis jeg var i stand til det, så ville jeg også udd. mig til sb, men ville aldrig arbejde indenfor det off. ( Kommunen )

God vind
__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 13:49   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sagsbehandleren? Vi taler sagsbehandlerNE - har selv haft omkring 30-35 stykker efter ulovlig kontanthjælp i 21 år som psykisk syg. Jeg har aldrig har stået til rådighed for arbejdsmarked.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 14:00   #4
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
helenekr...

Godt det ikke er mig, for så ville jeg ende med at blive psykisk syg.
__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 14:44   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Persille Se meddelelser
helenekr...

Godt det ikke er mig, for så ville jeg ende med at blive psykisk syg.
Ja, jeg endte da også med at få det markant værre, sådan går det når man bliver overladt til sig selv og kommunerne ikke har rummelighed til at gribe de svageste...og pengekasserne er tomme, og sagsbehandlerne heller ikke kender til psykisk sygdom

Og resultatet af dén cocktail hedder førtidspension i en alt for ung alder.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 14:53   #6
Persille
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Lokation: Vejle
Indlæg: 145
Styrke: 14
Persille er ny på vejen
Kommunerne ved ikke hvad ærlighed er, man bliver mødt med skepsis og mistro.

Kommunen er bygget op på den måde, at du får kun lige de basale ydelser oplyst, alle andre skal du selv finde ud af og hvem har lige overskud til det, når man er syg.

Derfor er det godt der er en side somme denne her..

__________________
Kommunen tror at mine kroniske sygdomme er fritidsbeskæftigelse jeg har anskaffet mig

Man skal have et godt helbred for at være syg
Persille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 15:32   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lad os lige holde os til det emne som trådstarter har begyndt...da tråden ellers kan udvikle sig og blive mere end meget lang...og uoverskuelig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 15:34   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sorry, misforstod måske bare trådstarterens:

''Hvis andre har tanker om kontanthjælp og den behandling de har fået fra systemet og omgangskredsen, så kom endelig med indlæg, da jeg gerne vil have brugernes vinkel.''

Beklager.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2011, 15:59   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er såmænd også fint nok at fortælle som du gjorde i første indlæg...

Problemet er hvis alle så begynder at kommentere dit indlæg og det så ryger over i en "samtale" og de kan læses alle steder på K10..

Du ved godt hvad jeg snakker om og hvordan trådene normalt kan udvikle sig og det var bare det jeg ville undgå i denne tråd..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2011, 09:14   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Har været på kontanthjælp i 4.5år, efter 2 år på sygedagpenge. videregående uddannelse, og 13år på arbejdsmarked, efter denne.

Har idag fået førtidspension, efter 3 indstillinger fra sagsbehandler.

Du kan evt læse tråd "Magtmisbrug".

For mit vedkomne handlede det mest om, at sagsbehandleren, stort set intet kan gøre for borgeren, da alle afgørelser, træffes af ledelse i kommunen.

Derudover blev sagsbehandlingen besværliggjordt af min manglende økonomi, da jeg ikke kunne få hjælp til træning, kørsel mv.

Hvis du kan bruge mig, er du velkommen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Neuropsykologisk-undersøgelse???? Jasmina Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 09-10-2011 17:30
Neuropsykologist undersøgelse bmp24 Spørgsmål ang fleksjob 13 10-04-2011 18:03
undersøgelse nille60 Alt det andet 4 18-11-2009 20:50
psykologisk undersøgelse nille60 Spørgsmål ang fleksjob 3 11-11-2009 23:03
Kan man nægte en undersøgelse? ayla Spørgsmål ang fleksjob 28 29-04-2009 17:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension