K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2012, 17:16   #11
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Flot fordeling fra syge til rige:
Pensionskasserne PFA, Pensam og PensionDanmark, der tager sig af 1,5 millioner danskeres pensioner, tilsammen for 38 millioner kroner aktier i det amerikanske medicinalselskab McKesson.

Der i 2011 belønnede sin direktør, John H. Hammergren, med en løn på 744 millioner kroner, når værdien af aktieoptionerne er taget med.


http://politiken.dk/erhverv/ECE16057...e-direktoerer/
Jeg syntes at det er helt vildt sygt med sådan en løn for pensionsmidler
Men det har intet med tråden at gøre

Jeg slutter min deltagelse i tråden her, det er åbenbart ikke muligt at forsøge at se bare lidt ud over egen næsetip
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 17:24   #12
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
- det er ikke løn for pensionsmidler, men løn for at producere medicin til
syge mennesker og tage ublu priser.

Jeg mistænker medicinen for at være mere vanedannende end helbredende.

Sjovt nok er det altid dem der ligger ned, som skal forklare, hvorfor de har brug for mad på bordet.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 17:56   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er virkelig nogle svin vi har på borgen

Jeg læste følgende i Ekstrabladet fra i går - og for fanden, hvor et eller andet kan komme i kog hos mig:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...cle1747313.ece

Prøv selv at læse - og bedømme -
Hvordan pokker kan de mane os andre til at finde job, vise løntilbageholdenhed, overdænge os med skatter og afgifter - og så selv sidde og grine en vis legemsdel i laser over stemmekvæget.

Jeg nægter sgu at stemme mere...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 18:02   #14
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Det er godt nok dobbeltmoralsk, nærmest frækt
Det var det samme den gang med pension, deres skulle der ikke pilles ved men alle andre sku ha en over næbbet

Jeg syntes også at det er uhørt sygt at de ikke skal forhandle løn og arbejdsvilkår med neutral eller modpart som alle andre
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 18:17   #15
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
- det er ikke løn for pensionsmidler, men løn for at producere medicin til
syge mennesker og tage ublu priser.

Jeg mistænker medicinen for at være mere vanedannende end helbredende....
Ikke nok med det…
Det er mistænkeligt hvor stille er det blevet omkring influenza vaccinationer, som alle skulle få, nærmest ved tvang.
p.t. jeg selv få epileptiske anfald efter jeg er blevet vaccineret for en del af år siden.
Jeg har været døden nær allerede få timer efter vaccinationen, men i min lægejournal står der kun, at jeg er blevet meget sløj efter vaccinationen.
dvs. bivirkninger blev IKKE sent af lægen videre i systemet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 08:40   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
At en Førtidspension kun gives, hvis arbejdsevnen er nær nul, skrives der intet om, fordi..

Således kan der postuleres at det er noget man selv vælger, og bare får, fordi man IKKE GIDER arbejde.

Utroligt, at man fortsat vil STRAFFE borgere der bliver syge/kommer til skade, de der er født handicappede mv.

At påstå, at folk der er på Førtidspension, ved at nedsætte ydelse, derefter hellere vil have et arbejde, eller hellere vil arbejde frem for at få tilkendt Førtidspenion, er direkte UANSTÆNDIGT, overfor denne gruppe.

Troede egentlig IKKE, at man må udsætte udsatte grupper for den form for verbal mobning, men..
Alt er åbentbart efterhånden tilladt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Ny hjemmeside for "unge" med psykiske lidelser/problemer Them83 Et godt link! 4 12-10-2011 11:15
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
i hvilke ydelser bliver modregnet "formue"? sane Alt det andet 4 24-01-2010 09:24
Projekt "unge - godt i gang" lomo Spørgsmål ang fleksjob 1 25-11-2009 00:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension