K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2012, 20:42   #1
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
Det var så det. Tak Mette!

Ja, det var så det arbejdsliv som sluttede i dag.

Efter mange års ansættelse i et flexjob, blev jeg desværre for nyligt ledig (grundet krisen).
Jeg har været meget tæt på at finde et nyt, men det har glipper på målstregen.

Som flexjobber med få timer, kan jeg nu se frem til at arbejde for peanuts, eller bare skide det hele et stykke. Valget er ikke svært...

Faktisk kan jeg nu undvære bilen, hvilket betyder at forskellen ved at arbejde i den nye ordning, eller gå ledig, kun er omkring 1500,- efter skat pr. måned.

Fra nu af vil jeg til fremtidige samtaler med kommunen bare være total passiv, og istedet koncentrere mig om at finde lidt sort arbejde at supplere op med.

Ja, jeg ved da godt det er lidt umoralsk, men med den regering vi har, så er jeg fløjtende ligeglad!

Håber resten af jer derude også klarer jer på den ene eller anden måde.

Den opgivende
Opgivende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 13:20   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det er sgu ikke nemt, rigtig mange kommer i klemme.......tror der er ret mange der er mere eller mindre opgivende efterhånden

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 21:57   #3
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Jeg har flere gange forsøgt mig med noget "privat" arbejde men det er skis'me svært når man har det af h til psykisk.

Hver gang har jeg måttet smide håndklædet i ringen indenfor en måneds tid da jeg fik det 100 gange værre og endte med angst-anfald og paranoia så jeg troede min sidste time var kommet.
Til sidst måtte jeg så erkende at jeg desværre ikke kunne tage nogle timers "privat" arbejde da det rent praktisk ikke kan fungere for mig.

Nu har jeg så forsøgt mig med et par timers frivilligt ulønnet arbejde i stedet, men har måttet erkende at end ikke det er jeg i stand til efter snart at have givet det en chance på et år.
Heldigvis har chefen på arbejdet kunnet se mit problem, så hun har sagt at jeg bare kan komme og besøge hende på arbejdet og kigge på det de andre laver derhenne for så kommer jeg da lidt væk hjemmefra, og det kan jo også være rart nogen gange.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 22:20   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Opgivende Se meddelelser
Ja, det var så det arbejdsliv som sluttede i dag.

Efter mange års ansættelse i et flexjob, blev jeg desværre for nyligt ledig (grundet krisen).
Jeg har været meget tæt på at finde et nyt, men det har glipper på målstregen.

Som flexjobber med få timer, kan jeg nu se frem til at arbejde for peanuts, eller bare skide det hele et stykke. Valget er ikke svært...

Faktisk kan jeg nu undvære bilen, hvilket betyder at forskellen ved at arbejde i den nye ordning, eller gå ledig, kun er omkring 1500,- efter skat pr. måned.

Fra nu af vil jeg til fremtidige samtaler med kommunen bare være total passiv, og istedet koncentrere mig om at finde lidt sort arbejde at supplere op med.

Ja, jeg ved da godt det er lidt umoralsk, men med den regering vi har, så er jeg fløjtende ligeglad!

Håber resten af jer derude også klarer jer på den ene eller anden måde.

Den opgivende
Det sku taveligt bare blive sur og arbejde sort,skid på fælles skabet og hvad der ellers høre til.

1500kr mere om månden det ville jeg nu gerne arbejde for,efter 9 år på ledyghedsydelse alene om alle faste udgifter så skal der sparres for at få skiftet noget ud og hvor herre bevards der slides på hjemmet når men er hjemme gående/værnede 24 timer i døgnet.

Jeg tænker altså mit når der postet sådanne et indlæg som dette,jeg tænker også holda op sikke en arbejdsevne der kan gå ud og lave åbenbart mere end 1500kr om måneden,det da flot når arbejdsevnen er på få timer .

Ja,jeg bliver lidt sur når nogle siger der ikke er nok hjælp at hente eller jeg vil ikke høste når min høst ikke er bliver stor nok,jeg snupper i stæden for hvad jeg selv kan, så klare i rasten.

Men jeg tænker også at du sikkert er bitter og vred over at du er blevet fyret,
Så det også bedre at vende vreden ud end indad i hver fald for dig selv

Hen af vejen håber jeg du får det bedre med at være ledig hvis du ikke hurtig kommer i gang igen.
Man siger jo at når en dør lukkes så åbnes en anden
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 15-12-2012 kl. 22:23.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2012, 22:49   #5
Klep
Banned
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2012
Indlæg: 48
Styrke: 0
Klep er ny på vejen
Nu er det jo altså, det såkaldte fællesskab, anført af hjernedøde a-socialdemokrater, som uden hæmninger skider på samfundets svageste!!
Klep er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 01:51   #6
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Fleksjobberen: "Goddag, jeg vil gerne søge arbejde her. Jeg er fleksjobvisiteret ogkan arbejde 10 timer om ugen, jeg....
Chefen afbryder og siger: "Beklager men vi har ikke brug for nogen, vi benytter os nemlig af sort arbejdskraft.
Så slipper skattevæsenet for, at opkræve skat og der bliver færre penge til statskassen, og derfor er der ikke råd til sådan nogle medborgere som dig og andre på overførselsindkomst. Det er bl.a. derfor, regeringen har haft held til, at lave en ny reform, der skal nemlig spares.....
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12

Sidst redigeret af Boras; 16-12-2012 kl. 01:53.
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 06:56   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu tror jeg man skal passe på i denne situation med at få alt for mange moralske opstød...

Det er ikke alle som kan og har det store overskud til at se positivt på denne reform...

At angribe folk på deres arbejdsevne fordi de kommer med et....som trådstarter selv skriver....lidt umoralsk indlæg....ja det er hen i vejret...og ikke særligt konstruktivt..

Det er ikke alle der bliver visiteret til fleksjob der kun har få timers arbejdsevne...

Der skal nu ikke meget til for at tjene 1500 kr alt efter hvilke kvalifikationer man har...det er ikke nødvendigvis noget man skal bruge mange timer på...

Ang arbejdsgivere...

Fleksjobberen: "Goddag, jeg vil gerne søge arbejde her. Jeg er fleksjobvisiteret og kan arbejde 10 timer om ugen, jeg....

Chefen afbryder og siger: "Beklager men vi har ikke brug for nogen, vi benytter os nemlig af polsk arbejdskraft.

De arbejder meget hårdere og der er ikke så meget skrive arbejde med det...

Jeg slipper også for at betale så meget...det går godt nok ud over samfundet da der så heller ikke kommer så meget ind via skat....

Men når nu politikerne kan lade banker og andre spekulanter gøre hvad de vil uden at der bliver reguleret....ja så synes jeg ikke at det jeg gør er så slemt...

Bare se den store krise vi har nu...

Det er bl.a. derfor, regeringen har haft held til, at lave en ny reform, der skal nemlig spares.....

-----------------

Ja man kan vinkel denne slags historier lidt som man vil....

Lad mig lige sige med det samme....nej jeg går ikke ind for at folk laver sort arbejde....

Jeg kan måske bare godt forstå nogle af de reaktioner der kommer oven i denne tåbelige reform....

Presser man folk nok...ja så kommer der modreaktioner...og her tænkes der ikke kun lige på den måde man aflønner fleksjobbere på...men på hele reformen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 10:53   #8
Opgivende
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Opgivende er ny på vejen
Jeg kan forstå at der er nogle herinde som åbenbart er tilfredse med den nye reform. Godt for dem!

Personligt nægter jeg at slæbe mig afsted til et fast arbejde for småpenge. Det er for mig ikke pengene værd at belaste mit helbred yderligere ved at arbejde. Det økonomiske incitament som der var i den gamle ordning ved at arbejde, er for mig forsvundet.

Ved at arbejde sort, og samtidig gå ledig, kan jeg nøjes med en fjerdedel af timerne, hvilket for mig vil være bedre for helbredet. Og ja, jeg er i en brance hvor det ikke er noget problem at finde sort arbejde.

Nej, jeg har ikke moralske skrubler. Jeg indpasser mig bare til de forringede vilkår. Hvis regeringen stjæler mine penge, så stjæler jeg dem tilbage.
Opgivende er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 11:08   #9
Boras
Elsker at være her på K10
 
Borass avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 95
Styrke: 13
Boras er ny på vejen
Der skal ikke herske tvivl om, at jeg ikke kan forstå de reaktioner, der er kommet og vil komme på denne tåbelige reform.
Jeg opfatter trådstarters indlæg som en frustration med en lille drejning over i sort humor.
Det var i denne ånd jeg skrev mit indlæg og skulle på ingen måde opfattes som et angreb på trådstarter.
Reformen vil ,som jeg ser den, ramme rigtig mange mennesker som er i en presset situation.
At folk reagere er helt naturligt og at vi reagerer forskelligt er også kun naturligt.
At vi retter vores frustrationer, mod dem der laver lovene, end mod andre i samme eller sammenligenlige både er nok mere rigtigt.
__________________
Ledighedsydelse siden 01.08.12

Sidst redigeret af Boras; 16-12-2012 kl. 11:11.
Boras er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2012, 11:15   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tror ikke nogen er tilfredse med den nye reform.

du er så heldig du allerede har fået tildelt fleks
for med den nye reform, bliver det rigtig svært

men at du vil arbejde sort er din privat sag
men at skrive det her på K10 er ikke særlig fedr
en del ser os syge som nogle nasser i forvejen

så hvis k10 bliver kædet sammen med sort arbejde
kan det hurtig gå ud over andre.

en stor grund til det er så hammer svært og få fleks og især pension
netop fordi andre har snydt.

så håber du stopper med at skrive om sort arbejde og andet ulovligt
det kan kun skade dette forrum.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tak for ****, Mette!! Ninja Politik og Samfund 10 04-03-2013 14:57
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Brev til Mette F. PiaCP Politik og Samfund 20 01-03-2012 10:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension