K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2016, 08:49   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Kontanthjælpsloft, udregning Brutto eller Netto ?

.
.
Hvordan regnes det ud ?

Fik så et brev fra Københavns Kommune, Rådhuset.



Der står intet om 225 timers reglen, skal der det ?

Jeg har skriftligt fra JC at jeg skulle være undtaget 225 timers reglen.

Den 1 maj 2016 var jeg berettiget til:



Beløbstype........................................ ........Beløb
Konthj. ej forsørger...................................10.968 ,00
ATP/opsparing 95,00 + 0,00........................... -95,00
Skat 5.382 36% af 5.491,00....................-1.977,00
Særlig støtte § 3........................................3.216,72
I alt udbetalt i perioden 01.04.16-30.04.16...12.112,72

Her var mit BOLIGTILSKUD.............................767,00 kr

Netto efter skat i alt......12.112,72+767,00 =...12879,72

Hvordan hænger det sammen når de skriver:

"Vi har afgjort, at du højst kan få 13.265,00 kr om måneden i samlet hjælp," ?
.
Er det Brutto før skat eller Netto efter skat ?
Nogen her der kan gennemskue dette og forklare mig det ?
.
.
.
.
For at gøre forvirringen komplet, kan jeg henvise til min tråd her hvor der henvises til
Bekendtgørelse om særlig støtte efter § 34 i lov om aktiv socialpolitik,

"§ 7. Såfremt der er udbetalt uddannelseshjælp eller kontanthjælp efter lovens §§ 23, 24 og 25 eller § 34 i en sammenhængende periode på 3 måneder inden for de sidste 18 måneder, kan støtten efter § 34 sammenlagt med den pågældendes øvrige nettoindtægter ikke overstige den nettoindtægt, som den pågældende ville have ved en bruttoindtægt, der svarer til højeste dagpengebeløb efter § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Den beregnede støtte efter §§ 5 og 6 nedsættes i overensstemmelse hermed."

Kapitel 3
Beregning af den særlige støtte
"§ 6.
Den beregnede støtte efter § 5 kan sammen med ansøgerens øvrige nettoindtægter, herunder integrationsydelse, uddannelseshjælp eller kontanthjælp efter lovens §§ 22-25, ikke overstige 90 pct. af ansøgerens hidtidige nettoindtægter. Ved de hidtidige nettoindtægter forstås indtægten i den seneste kalendermåned før den ændring, der førte til behov for hjælp, indtrådte. Hvis dette beløb ikke i det enkelte tilfælde er et rimeligt udtryk for ansøgerens indtjeningsevne, anvendes i stedet den gennemsnitlige indtægt i de seneste tre kalendermåneder. I det omfang, den beregnede støtte efter § 5 overstiger grænsen efter 1. pkt., nedsættes støtten efter lovens § 34 i overensstemmelse hermed."


§ 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring

"§ 47. Dagpengenes højeste beløb udgør for en uge 2.940 kr. pr. 1. januar 2001. Beløbet reguleres én gang om året pr. den første mandag i januar med satsreguleringsprocenten, efter lov om en satsreguleringsprocent og efter § 47 a. Det regulerede beløb afrundes til det nærmeste hele kronebeløb, der kan deles med 5. Det afrundede beløb danner grundlag for det kommende års satsregulering.

Stk. 2. Alle afledte ugesatser for fuldtidsforsikrede beregnes med udgangspunkt i beløbet efter stk. 1, 3. pkt. Herefter foretages afrunding til nærmeste hele kronebeløb, der kan deles med 5."
.
Noget at sige til at man står af, der er hverken hoved eller hale i disse §§
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension