K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2016, 13:06   #131
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ej hvor fedt. Tillykke
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2016, 20:45   #132
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det viser at det godt kan betale sig at klage
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 23:27   #133
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Ej hvor fedt. Tillykke
Mange tak. Er positivt overrasket

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Det viser at det godt kan betale sig at klage
Også tak til dig.

Og i øvrigt tusind tak til alle, der har hjulpet og er kommet med gode råd og opmuntring undervejs
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!

Sidst redigeret af Webmaster; 11-03-2016 kl. 00:03. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2016, 23:35   #134
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er du så tilbage på sygedagpenge nu, eller får du "bare" efterbetalt sygedagpenge for 26 uger, og fortsætter på jobafklaring? Eller kan du ansøge om forlængelse af sygedagpenge nu?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2016, 12:33   #135
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Er du så tilbage på sygedagpenge nu, eller får du "bare" efterbetalt sygedagpenge for 26 uger, og fortsætter på jobafklaring? Eller kan du ansøge om forlængelse af sygedagpenge nu?
Hej Akvamarin

Det ved jeg ikke.
Det var det, som jeg spurgte om lidt tidligere i tråden, for revurderingstidspunktet vil jo så for de sygedagpenge, som Ankestyrelsen siger jeg var/er berettiget til, jo være passeret.

Jeg har ikke hørt fra min kommune endnu, men de har først fået beskeden samtidig med mig. Dvs. for 2 dage siden.

Jeg venter spændt til mandag-tirsdag i næste uge og så kontakter jeg dem.
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2016, 13:27   #136
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Tillykke med det positive resultat

Sagen må jo være hjemsendt til kommunen da der efter ankestyrelsens mening ikke er lavet en lovlig beslutning om at stoppe sygedagpengene.

Så vil jeg mene at du har ret til at få sygedagpenge lige indtil kommunen har lavet en lovlig afgørelse, først når de har lavet en lovlig afgørelse om at stoppe sygedagpengene kan de stoppe ydelsen. I forbindelse med denne lovlige beslutning skal du naturligvis have mulighed for at klage over beslutningen.

Hvis du har fået resourceforløbsydelse eller kontanthjælp for samme periode skal dette beløb naturligvis trækkes fra det udbetalte beløb.

Må jeg for øvrigt spørge om hvad begrundelsen var til at sygedagpengestoppet blev underkendt af ankestyrelsen ?


Tilføjelse:
Jeg tænker på den nye højresteretsdom der siger at de ikke kan tage ydelsen med tilbagevirkende kræft
https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...m-sygedagpenge

Sidst redigeret af Nørd; 13-03-2016 kl. 13:38. Årsag: Tilføjelse
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2016, 18:28   #137
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Tillykke med det positive resultat

Sagen må jo være hjemsendt til kommunen da der efter ankestyrelsens mening ikke er lavet en lovlig beslutning om at stoppe sygedagpengene.

Så vil jeg mene at du har ret til at få sygedagpenge lige indtil kommunen har lavet en lovlig afgørelse, først når de har lavet en lovlig afgørelse om at stoppe sygedagpengene kan de stoppe ydelsen. I forbindelse med denne lovlige beslutning skal du naturligvis have mulighed for at klage over beslutningen.

Hvis du har fået resourceforløbsydelse eller kontanthjælp for samme periode skal dette beløb naturligvis trækkes fra det udbetalte beløb.

Må jeg for øvrigt spørge om hvad begrundelsen var til at sygedagpengestoppet blev underkendt af ankestyrelsen ?


Tilføjelse:
Jeg tænker på den nye højresteretsdom der siger at de ikke kan tage ydelsen med tilbagevirkende kræft
https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...m-sygedagpenge

Hej Nørd
Mange tak

Grunden var, at jeg ikke var omfattet af tidsbegrænsningen, som min kommune ellers mente.
Der henvises i brevet fra Ankestyrelsen til principafgørelse 230-11

Har fået løn undervejs og arbejdsgiver har fået refusion af ressourceforløbsydelsen, som jeg i øvrigt skulle overgå til her pr. 1. marts, hvor min ansættelse sluttede.

Håber det er svar nok ellers må du lige spørge igen

God søndag derude
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 14:41   #138
BMF
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2015
Indlæg: 96
Styrke: 9
BMF er ny på vejen
Hvornår mon det stopper...

Nu troede jeg lige at den hellige grav var vel forvaret...

Men næh nej..

Kontaktede kommunen i dag, for at høre hvordan og hvorledes i forhold til at revurderingstidspunket, der jo er overskredet for de sygedagpenge, som Ankestyrelsen netop har givet mig medhold i.

Kommunen er ikke enig i Ankestyrelsens afgørelse!!

Dvs. de(kommunen) ikke lige pt. kan svare på om jeg overhovedet får og kan få forlænget sygedagpengene...

Er jeg helt galt på den, når jeg troede at Ankestyrelsens afgørelse er endelig?
__________________
Hvis livet rækker dig en citron...
Så pres den og åbn en limonadebod!
BMF er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 16:07   #139
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Så vidt jeg ved, så skal kommunen følge ankestyrelsen.
Synes dog jeg har læst mange historier fra nettet hvor kommuner laver egne love og vælger ikke at følge ankestyrrelsen, hvor borgeren måtte klage igen og igen.

Når det nu er sagt, så skal kommunen nu til at revurderevurdere igen, det er der vist ikke noget galt i.
Fordi du fik ankestyrelsens ord for at kommunen sidste gang tog dine sygedagpenge på forkert grundlag er det ikke det samme som at du vil modtage dem til evig tid.

Kommunen skal vurdere om du fremover er berettiget til sygedagpenge, og hvis de denne gang finder en gyldig grund til at stoppe sygedagpengene, ja så må de altså godt det.

Hvis kommunen følger loven denne gang så vil kommunen får ret hos ankestyrelsen hvis du klager igen.

Men men men, fra hvilken dag stopper de dine sygedagpenge ???

Her kommer det link jeg tilføjede ind i billedet. De SKAL give dig sygedagpenge til og med i dag og lige indtil den nye vurdering er effektueret.

Hvis vi forestiller os at kommunen laver en beslutning om at sygedagpenge stopper pr. 1. maj 2016 og at de har fulgt alle regler, så vil denne beslutning være gyldig.

Men hvis kommunen i stedet siger at du skulle have været revurderet den 1. januar 2016 og derfor efter deres skøn ikke er berettiget til sygedagpenge efter denne dato, så er det efter min overbevisning ulovligt da de beslutter med tilbagevirkende kraft, og så er vi tilbage ved højesteretsdommen.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 19:43   #140
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg tror Nørd har ret. Der har for nyligt været dom om det med at stoppe sygedagpenge med tilbagevirkende kraft.

https://ast.dk/for-borgere-med-en-kl...-afgores-pa-ny
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension