K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2013, 11:05   #1
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
ny arbejdsprøvning

Hej, jeg har en bekendt som i en arbejdsprøvning har været så pligtopfyldende at hun med vold og magt har tvunget sin krop langt ud over grænsen for hvad hun kan. Slutresultat 25 timer ( med mange sygedage)
Hun har spurgt om hun evt kunne i en ny afprøvning men kommunen siger nej hun skal bare ud og arbejde i en deltidsstilling, hvilket hun som alenemor ikke ville kunne leve af... Mit spørgsmål er nu vil hun under nogen omstændigheder have ret til en ny afprøvning mhp fleksjob?
og er der evt en lovhenvisning der kunne fremlægges for SB?
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 11:41   #2
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Formoder at hun er på kontanthjælp ?

Nu er den nye lov jo kommet så kan ikke se at hun ikke skal i et ressourceforløb?

Nu ved jeg jo ikke hvad hun fejler eller hvor meget mange sygedage er, men hvis jeg var hende så ville jeg starte med aktindsigt og finde ud af hvad kommunen har skrevet ned om hende.

Men meget kommer jo an på hvad hun fejler er det noget stationært er det noget dokumenteret har kommunen oplyst hende om § 56...

Der står i loven at hvis en arbejdsgiver spørger ind til helbred så skal man oplyse dem om evt kroniske sygdomme og derfor kan det være en god ide at have en § 56

Citat:
§ 56 aftale ved kronisk sygdom
En lønmodtager skal inden ansættelsen af egen drift eller på spørgsmål derom fra arbejdsgiveren oplyse om lønmodtageren er bekendt med at lide af sygdom eller har symptomer på en sygdom, som kan have væsentlig betydning for lønmodtagerens arbejdsdygtighed ved det pågældende arbejde.

Derfor er det vigtig, at kunne fortælle en ny eller nuværende arbejdsgiver, at i tilfælde af sygdom, kan der laves en § 56 aftale. Hvor arbejdsgiveren får refusion fra Kommunen fra 1. sygedag på højeste dagpengeniveau, hvilket betyder, at arbejdsgiveren bliver holdt nogenlunde skadesløs, og den ansatte kan være syg med lidt bedre samvittighed.
Men så længe man ikke ved hvad hun fejer (kronisk , stationært, dokumenteret osv osv ) så er det svært at sige noget...

Har hun det om at hun bare kan gå ud og finde et deltid job på skrift ?

Det skal hun have før det er noget værd, hvis jeg var hende så ville jeg sætte mig ned og lave en skrivelse til sb kan godt prøve at lave et udkast men jeg har alt for lidt information ud fra det du skriver her...

Men hvorom alt er så er det altså ikke sådan at man bare fiser ud og finder et deltids job (heller selv om man kan klare sig økonomisk for det ) da også et deltidsjob jo kan forlange og forvente at man er møde sikker, så bed hende om at søge aktindsigt og finde ud af hvad kommunen skriver om hende, find ud af hvad diagnoser der er , er de stationære eller ?

Før er der nok ikke nogen der kan sige meget om hvad hun skal gøre
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2013, 12:47   #3
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
hej igen, hun er opereret flere gange i hendes hofte pga springhofte og nu kan de ikke operere mere. hun har mange smerter og har fået papir på at tilstanden er stationær og at de ikke kan gøre mere.... Hun var i virksomhedspraktik/afprøvning et sted hvor hun kunne sidde ved computer, eller skifte stillinger/arbejdstider alt efter hvordan hun havde det... de kunne desværre ikke beholde hende pga nedskæringer og så vurderede sb at når hun kunne klare 25 timer om ugen så var hun ikke berettiget til fleksjob... har jeg godt nok læst før, men jeg tænker at hvis hun feks kom et andet sted hen med måske andre vilkår kan hun måske ikke klare de samme timer... jeg er ikke så meget inde i det, men ved at hun er på KH og har været i systemet i lang tid, bla afprøvet revalidering men måtte stoppe pga tiltagende smerter.
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 09:32   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er jo stadig sådanne at ens arbejdsevne skal være nedsat 50% i et hvert job . og hun har jo lige været i et 25 om ugen.

Desværre for din veninde viste hun har vist hvad hun kunne udholde i en kort praktikkenog ikke frem over ,så fanger bordet jo,så jeg kan kun se at hun må ud og afprøve 25 timer,og det skulle man nu nok kunne leve af som enlig ad der er mange tilskud af hente.

Hvis det så viser sig at det ikke går vil jeg tro de vil se på det igen.

Rent øknomisk er hun vist bedre stillet på en kontant hjælp end på den anden sats,uden dog at være helt sikker.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2013, 11:28   #5
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
Jeg tænker at hvis hun får det værre og ikke kan få ny afprøvning er hun jo rigtig dårligt stillet. P.t lever hun på stærk smertestillende, for at holde det ud og det var jo også det hun gjorde da hun var under afprøvning for sådan er hun.. Meget pligtopfyldende men nu bider det hende i r....
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2013, 09:01   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis det med tiden bliver være ,altså får en for væring så skulle det være muligt at få en ny arbejdsprøvning,for så er det jo en ny sitiuation .

Og hun vil sikkert kunne få en ny afprøvning.

Visiteres man til flex så er det en her og nu tilstand man ser på jo og ikke hvad man forestiller sig frem over.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning nuller Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 13-10-2013 19:06
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
arbejdsprøvning. ?? 2840 Alt det andet 2 19-03-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension