K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2013, 10:42   #11
Mrs. S
Hvor skulle jeg ellers være
 
Mrs. Ss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2011
Indlæg: 164
Styrke: 13
Mrs. S er ny på vejen
jeg søgte d 18 dec og fik som dig brev inden de gik på juleferie om at de havde modtaget osv...har haft RP til partshøring og fået afvide at d 7 marts om eftermiddagen kommer den med...
din SB har lige noget tid at løbe på endnu, så mon ikke hun kridter skoene så det nås inden fristen ... jeg ville skrive og spørge om det var dig der havde misforstået noget eller om ikke der skulle ligge en afgørelse inden de 3 mdr.. du skal ihvertfald som minimum modtage på skrift som Webmaster skrev hvis de ikke kan nå det og hvorfor og så den nye dato
held og lykke
__________________
Husk altid at selv bag de mørkeste skyer kommer solen altid frem igen
Mrs. S er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 18:44   #12
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
lovbunde 3 mdr reglen i forbindelse med § 17 på det foregående grundlag


jeg har idag modtaget besked om at jeg vil få et skriftligt brev om de ikke kan overholde tidsfristen grundet travlhed og de ikke kan nå at lave resourceprofilen

der er søgt den 4 dec og sagen er også rejst d 4 dec

de gør åbenbart hvad de selv vil er der konsekvenser for kommunerne når de ikke overholder tidsfristen ?
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 19:38   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Så er det mit håb.....

Kære Søsser98
... at du omgående klager, når du har det på skrift.

Fordi det er en lovbunden frist.

https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19024#K8

8.4 Sagsbehandlingsfrister

Der findes to typer sagsbehandlingsfrister:

· De lovbundne.

· De lokalt fastsatte.

8.4.1 Lovbundne frister

Der er tre lovbundne frister, der er relevante i førtidspensionssager:

· 10-dagesfristen for at efterkomme en anmodning om aktindsigt, FVL § 16, stk. 2.

· 8-ugersfristen for stillingtagen til »forsørgelses-anmodning«, RTL § 7.

· 3-månedersfristen for afgørelse af en pensionssag, PL § 20 a, stk. 3.

Alle disse frister er kalenderfrister, også 10-dages fristen. Det vil sige, at fristerne løber fra den dag, hvor anmodningen er modtaget i kommunen, også selvom den først når frem til sagsbehandleren én eller nogle dage senere. 3-månedersfristen løber dog fra den dag, hvor der er truffet afgørelse om at påbegynde en sag om førtidspension.

8-ugersfristen er ufravigelig. I de to øvrige tilfælde kan fristen overskrides, men det skal i så fald meddeles skriftligt til borgeren, og der skal gives en begrundelse for, hvorfor fristen ikke kan overholdes. Ordet »kan« betyder, at kun forhold, som sagsbehandleren og forvaltningen ikke er herre over, er acceptable begrundelser for, at fristen ikke overholdes. Følgende type af begrundelser vil derfor være i orden, hvis der er tale om en reel begrundelse:

»Vi kan ikke overholde fristen for afgørelse af sagen, fordi der er en ventetid på speciallægeerklæring på x måneder hos NN«Derimod er det på kanten eller måske endda direkte ulovligt at begrunde en overskridelse af fristen med f.eks. interne fejlekspeditioner, pensionsnævnets mødefrekvens eller travlhed, ferie og sygdom. Der bør ikke forekomme begrundelser, som vedrører forhold, som forvaltningen kunne tage højde for ved planlægning, styring og eventuel omlægning af arbejdsgange, overarbejde eller lignende.

Vær opmærksom på, at i visse sager kan 8-ugersfristen og 3-månedersfristen løbe umiddelbart i forlængelse af hinanden. Det gælder i de tilfælde, hvor der på grund af helbredsmæssige forhold åbenlyst kan eller skal tilkendes pension, og dette kan ses ved borgerens første henvendelse.

8.4.2 Lokalt fastsatte frister

De sagsbehandlingsfrister, kommunen selv skal fastsætte efter RTL § 3, stk. 2, håndteres på samme måde som de lovbundne.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 22:27   #14
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
ja jeg vil klart klage over det har gjort sb opmærksom på de lovbundne frister men det ændre ikke noget ved det og han skrev jeg bare måtte være tålmodig for de kunne ikke nå det inden for fristen


det har sikkert ikke nogle konsekvenser for dem at bryde fristerne
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2013, 23:09   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
det har sikkert ikke nogle konsekvenser for dem at bryde fristerne
Ikke andet end, at hvis du tilkendes fp, så vil det være med virkning fra den dag de 3 mdr. udløb.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:00   #16
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
netop så de forlænger sikkert med 3 mdr mere tænker jeg
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2013, 00:33   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej der kan ikke ske dem noget....det er kun hvis du gør noget forkert at straf kan komme på tale...

Men det bør ikke forhindre dig i at klage over deres lovbrud...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2013, 19:08   #18
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
har stadig her den 13 ikke modtaget noget skriftligt endnu selv om jeg har rykket , så det er hård kost ikke at ane hvornår man så kan forvente en afgørelse tror ikke det bliver i denne måned heller
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 11:48   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja og der er jo mulighed for at meddele dig, at fristen ikke kan overholdes.
Der er lovhjemmel for at overskride fristen
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2013, 14:00   #20
forvalteren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2013
Lokation: København
Alder: 73
Indlæg: 3
Styrke: 0
forvalteren er ny på vejen
Jeg kan tilføje til lignende historie at undskyldning og udsættelse i 4 måneder, var at jobcenter ikke havde reageret? Er det ikke på grænsen til ulovlig omgåelse af lovgivning på det område?

Sidder de og dikter undskyldninger op og håber at nogen af dem ikke kan begrundes ulovlig så kan de bruge dem i fremtidige udsættelser?
Det lyder da urimlig forkert at man bare skriver, vi har intet hørt, så derfor vil vi udsætte din sag i længere tid end lovligt er men vi prøver.
forvalteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frist for stop af sygedagpenge bruger2013 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-09-2013 16:40
Afslag på FTP klage frist ? Lupo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-12-2012 21:01
Ang. klage frist c.l.e.o. Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 13-09-2012 09:15
Frist for møde luffen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 27-02-2012 23:34
Frist ved mødeindkald suse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-09-2008 21:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension