K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2013, 11:37   #1
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Fleksjob på foreliggende grundlag

Jeg har lige et dummy spørgsmål

Hvis rehab.teamet ikke vælger at indstille en til at blive godkendt til fleks, så kommer den ikke forbi pensionsnævnet ? og fordi den ikke gør det, så får man ingen afgørelse på ens ansøgning ?

Gad vide om man så kan søge om at blive godkendt til fleks på der foreliggende grundlag ? lidt som man kender det fra ftp?

Det er da lidt hmmm skræmmende at hvis det er tilfældet et det stopper ved rehab.teamet uden mulighed for at gå videre med ens sag hvis man mener/føler man har en god sag og dermed er uenig med rehab.teamet.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 14:07   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er korrekt at man så ikke får en afgørelse...

Ja man kan godt søge fleksjob på det foreliggende grundlag...

Jeg kan ikke huske om det var DUKH og på Cabi's side de fortalte at man godt kunne det...det ligger et eller andet sted her i forummet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 17:01   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Hvis nogen finder et link må man meget gerne smide det i denne tråd ;-)
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 17:17   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har fundet tråden hvor det står...men men...linket til DUKH virker ikke mere...

Så spørgsmålet er om der i de nye regler er blevet lavet noget om....så man ikke kan mere...det er godt nok ikke en ændring jeg har set...

Men tråden ligger her....http://www.k10.dk/showthread.php?t=13229

Man kunne evt selv skrive til DUKH for at høre om det stadig kan lade sig gøre at søge fleksjob på det foreliggende grundlag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2013, 17:32   #5
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
På sociale-rettigheders forum skrives der i et svar pr marts 2013 følgende:

Førtidspension kan ansøges på det foreliggende i henhold til pensionslovens § 17. En lignende bestemmelse findes ikke for revalidering eller fleksjob, men skal til trods herfor stadig behandles ved konkret ansøgning. Revalideringsansøgninger bliver som udgangspunkt altid behandlet, hvilket også bør gør sig gældende for fleksjob.

Læs det fulde svar her http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/topic994.html
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 15:01   #6
Østergaard
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 60
Styrke: 11
Østergaard er ny på vejen
Man kan ikke søge flexjob på forelæggende grundlag. Det var den besked jeg fik af min jobkonsulent for 14 dage siden.. Jeg kunne nemlig ikke forstå hvorfor jeg skulle ud i endnu en praktik, da jeg jo mente der var dokumentation for min arbejdsevne. Her fortalte jobkonsulenten mig så at han godt kunne forstå min frustration, men at grundet reformen var reglerne lavet om, så derfor kunne jeg ikke søge om flexjob på det grundlag der allerede var forelagt. Nu er det sagsbehandler der vurdere om ens sag skal videre i systemet..
Østergaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2013, 19:54   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
På sociale-rettigheders forum skrives der i et svar pr marts 2013 følgende:

Førtidspension kan ansøges på det foreliggende i henhold til pensionslovens § 17. En lignende bestemmelse findes ikke for revalidering eller fleksjob, men skal til trods herfor stadig behandles ved konkret ansøgning. Revalideringsansøgninger bliver som udgangspunkt altid behandlet, hvilket også bør gør sig gældende for fleksjob.

Læs det fulde svar her http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/topic994.html
Super godt link! Mange tak!
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 17 på det foreliggende grundlag/beslutningsudvalg søsser98 At søge førtidspension 30 12-04-2013 18:42
§17 på det foreliggende grundlag Carsten63 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 26-03-2013 10:13
førtidspension på foreliggende grundlag ann34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 11-11-2010 10:39
Førtidspension på det foreliggende grundlag ADHD- Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 08-11-2010 14:46
Søg fleksjob på det FORELIGGENDE grundlag zuza Nyt om loven 2 19-06-2010 01:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension