K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2013, 20:05   #21
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
Hvor er det synd for le cuere der ikke blev advaret om, at hun selv skulle indbetale til pensam. Og noget fandens svineri. De ved jo godt, at hvis en arbejdsplads ikke betaler ind, er man måske ikke rask, og så kan de spare penge ved at man ryger ud, fordi man måske ville gøre krav på lidt penge. Ja det er jo ikke mange penge, hvis det er det eneste man har at leve for i lang tid.
Men industriens pension har jeg kun hørt godt om. Kender flere der har fået besked om at betale ind selv i forbindelse med sygdom, og senere har fået udbetalt 100.000 kr ved fleksjob.
Det gør mig ondt at du har kol. Har flere veninder med det, og en som kæmper med kommunen lige nu. Hun har det så skidt med lungebetændelse gang på gang, og alligevel passer hun sin træning. Samtidig presser kommunen hende til at tage flere timer end hun kan klare, for hun er ved at blive afklaret til fleks, og de skal jo have klemt livet ud af hende, så de kan spare lidt håndører. og hun har ingen udsigt til erstatning fra pensionskasse, for det har hendes sidste arbejdsgiver ikke betalt til.
I dag har jeg sendt papirer ind til IP så nu må jeg se, om jeg også der bliver skuffet.
Når man først er kommet ind i en uheldsperiode, er det næsten umuligt at vende det igen.
Alt er afslag og ingen penge. Og imens lever min leddegigt i bedste velgående så jeg kan næsten ikke bøje min ene fod og alt gør ondt. Men jeg må simpelt hen prøve på at finde nogle gode ting at tænke på ikke???
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 12:16   #22
adaucke
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2013
Indlæg: 12
Styrke: 12
adaucke er ny på vejen
Nu har jeg lige været i 3f, og der er de inde på, at når man har været stoppet med sygepenge i 9 mdr kan man melde sig syg igen.
Jeg var stadig i arbejde, da kommunen stoppede mine penge. Så blev jeg fyret med 6 mdr opsigelse. Så hvis jeg holder 5 uger ferie, vil der være gået 9 mdr uden jeg kom på kontanthjælp. Så kan jeg måske melde mig syg igen.
Har nogen af jer prøvet/hørt om det?
3f tager det med til en jurist, så jeg skal nok fortælle om det er en mulighed, men vil rigtig gerne vide om nogen har prøvet det, så vil jeg være mere rolig
adaucke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2013, 12:47   #23
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Syntes lige der har været en principafgørelse at man ikke kan gen-sygemeldes og få sygedagpenge hvis først man én gang har opbrugt retten. Ser om jeg kan finde den. Det er for nyligt den blev omtalt herinde.

Det var denne jeg tænkte på http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...t=sygedagpenge
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009

Sidst redigeret af bumblebee; 08-11-2013 kl. 12:53.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension