K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2007, 14:53   #1
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej ,mon nogle kan give mig et svar

Hej, til jer alle sammen, håber at der er en som kan svare mig på et par spørgsmål, for ni dage siden modtog kommunen min resorse profil fra reva, så jeg ringede til min socialrodgiver, i dag for at få et svar angåene min sag, vi skulle nemmelig have haft et møde senest den 9-11-07. men hun har så travlt at det er blevet sat af på ubestemt tid,,,hun sage at hun ville indstille mig til flex job, men at det ikke er noget hun bestemmer ,det er et eller andet udvalg,, så nu går der sikkert lang tid inden jeg høre mere, for hun er ikke gået i gang med at gøre min resorse profil fårdig, da hun skal bruge en hel dag til dette, og hun har meget travlt lige nu,, hvad skal jeg lige kunne bruge det til,,,hvis og når jeg er blevet godkendt til flex, hvad sker der så hvis der ikke er et job lige rundt om hjørnet til mig, hvad er ledigheds ygelse for noget ,hvordan optjener man den, min sygedagpenge ophøre sidst i december, min socialrådgiver siger min sag er afklaret til den tid, men spørger jeg til hvordan min økonomi vil se ud kan hun ikke svare på, hilsen lone
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 15:11   #2
cherie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2007
Lokation: Solrød
Indlæg: 33
Styrke: 17
cherie er ny på vejen
Jeg er ikke helt inde i paragrafferne, men du skal naturligvis have svar på, hvordan din økonomiske situation ser ud til december. Du bør ringe til kommunen, få nogle helt klare retningslinier, gør det klart for din socialrådgiver at det altså rammer din evne til at blive selvforsørgende - enten på det ordinære arbejdsmarked eller i et fleksjob. Stil krav - held og lykke - giv endelig ikke op.
venlig hilsen Cherie
cherie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 17:44   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg blander mig lige her...

Cherie skriver:

Citat:
Du bør ringe til kommunen, få nogle helt klare retningslinier
Ikke ringe, men skrive.

Det er VIGTIGT at få det på skrift.

Kommunen må IKKE standse sygedagpenge UDEN en plan for tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Det kan være forskellige ting, men en plan SKAL der være.

Planen SKAL være skriftlig og SKAL være på plads SENEST 14 dage, FØR sygedagpengene ophører.

Ledighedsydelse er arbejdsløshedsunderstøttelse til fleksjobbere og er typisk 91 procent af sygedagpengene, men kan dog også være kontanthjælp eller særlig ydelse, hvis man er gift.


Hvis jeg var dig, ville jeg SKRIVE følgende til kommunen:

"Jeg har netop afsluttet et forløb på REVA, som viste, at min arbejdsevne er varigt nedsat osv.osv...
Jeg vil derfor gerne søge om at få bevilget et fleksjob."

(Hejdien kan måske bedre formulere noget for dig.)

Så har kommunen 3 måneder til at behandle sagen, og så har du en fast dato, du kan henvise til, hvis der skulle opstå tvivl senere hen.

Sagsbehandleren kan ikke bruge som undskyldning, at hun har travlt.
Og DINE kommentarer SKAL indarbejdes i ressourceprofilen. Det er vigtigt.

Men vigtigst er, at kommunen IKKE må lade dig stå UDEN forsørgelse UDEN en plan for din tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Håber, at det besvarede nogle af dine spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 17:50   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej ljg

Når du kommer fra sygedagpenge og bliver fleksvisiteret så vil du blive tilkendt ledighedsydelse og ledighedsydelsen er 91 % af højste dagpenge sats (mener det er 13800) men hæng mig ikke hvis det er et par hundrede kroner forkert til den ene eller den anden side...

Når din sagsbehandler siger at din sag er afklaret til december må du formode at den er det, og er den det ikke så skal du ikke finde dig i at de stopper dine sygedagpenge , men anke det med det samme (jeg vil nu tro at når det er kommunen der ikke smøler sig færdigt ja så vil de forlænge dine sygedagpenge af sig selv )

hvis det skulle ske at de giver dig afslag på fleksjob , så skal der være en begrundelse og en forklaring på hvad det er de mener du i så fald kan , der skal ikke bare være et afslag det skal være begrundet

Håber at det hele går i orden for dig , men kan også anbefale dig at søge aktindsigt hvis du endnu ikke har gjort det , på den måde kan du forhåbentligt være lidt på forkant med tingene, ligeledes ville jeg skrive til min sagsbehandler og bede bekræftigelse på at det er hende der ikke har tid til mødet som var aftalt , og at du mener at det kommer til at knibe med tiden hvis og så frem du også skal have din ressourceprofil til gennemsyn og godkendelse som det står forskrevet i loven ...
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 17:50   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Her kan du se reglerne om ledighedsydelse...

http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A...edsydelser.htm

Og her kan du se hvad loven siger om beregninger

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=19334

Citat:
Kapitel 1

Indtægter, der indgår i beregningsgrundlaget for ledighedsydelse

§ 1. Ved beregning af ledighedsydelsen medregnes alle arbejdsindtægter, der er indkomstskattepligtige. Har den pågældende i ansættelsesforholdet haft fri kost, logi, fri bil, fri telefon o. lign., medtages værdien heraf ved beregningen af ledighedsydelsen med den skattepligtige værdi af den pågældende ydelse, som skattemyndighederne har fastsat.

Stk. 2. Ved beregningen af ledighedsydelse medregnes endvidere indtægter, der er indkomstskattepligtige, og som træder i stedet for arbejdsindtægter, herunder dagpenge efter lov om dagpenge ved sygdom og fødsel og dagpenge efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v.

Stk. 3. Ydelser, som er udbetalt efter lov om børnepasningsorlov eller efter reglerne i kapitel 6 om revalidering i lov om aktiv socialpolitik, medregnes ikke ved beregningen af ledighedsydelse.


Kapitel 2

Beregning af ledighedsydelsen

§ 2. Ledighedsydelsen udgør et beløb, der svarer til det, modtageren i gennemsnit har haft i indtægt efter § 1, i de sidste 3 måneder før overgangen til ledighedsydelse.

Stk. 2. Ledighedsydelsen kan højst udgøre 2.675 kr. om ugen (1. juli 2001), svarende til 91 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.

Stk. 3. Perioder, hvor der er udbetalt ydelser efter lov om børnepasningsorlov eller efter reglerne i kapitel 6 om revalidering i lov om aktiv socialpolitik, forlænger perioden efter stk. 1 tilsvarende.
Håber at det kan give dig lidt svar...
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 17:52   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ha ha ha nu svarer vi alle sammen på samme tid
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hov Zuza var hurtigst he he

nå men jeg forstår det sådan at din sagsbehandler allerede har truffet beslutningen om at indstille dig til fleks men det hun ikke er herre over er den gruppe der i sidste instans afgøre det (har jeg ret i det ? )

men stadig aktindsigt er en god ting og alle bør bede om aktindsigt inden deres sag skal afgøres så der ikke mangler noget i den ...

der ligger en formular her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html som du kan bruge og som bør dække dig godt ind

og ellers vil jeg give Zuza ret , desværre kan du ikke stole på at en travl sagsbehandler skriver notater ved en telefon samtale hvorfor det altid er smartest at skrive , også mail gælder som skriftlig dokumentation

Håber at du forstår os , ellers må du lige skrive igen, så skal jeg prøve at skrive det lidt mindre rodet ...

mvh
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:12   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hejdien skrev:

Citat:
hvis det skulle ske at de giver dig afslag på fleksjob
Jeg synes, det fremgår af mange sager her på siden, at kommunerne trækker sagerne i langdrag, så det ender med, at sygedagpengene slipper op, så borgerne ender på kontanthjælp eller ingenting, hvis man er gift.

Derfor vil jeg på det kraftigste tilråde, at man skriftligt - evt. pr. mail - sender en ansøgning om fleksjob.

Vil du ikke give mig ret, Hejdien?
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:19   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det tror jeg ikke at jeg kan ,... det skyldes at for alt hvad jeg ved så kan man ikke selv søge fleksjob som man kan med en førtidspension (altså §17 ) men man skal indstilles af sin sagsbehandler , men man kan altid skrive til sin sagsbehandler at man meget gerne vil har undersøgt mulighederne for fleksjob også tage den derfra
  Besvar med citat
Gammel 07-11-2007, 18:24   #10
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej alle sammen tusin tak for jeres svar til mig, de var meget brugbar,syntes også at det er for dårlig af min sagsbehandler at undskylde sig med at have travlt, jeg vil søge om akt indsigt strags i morgen, ja du har forstået mig rigtig hun vil instille mig til flex, har jeg forstået det rigtig at ledighedsydelsen kan man kun få hvis man blev sygemeldt fra en arbejdtssgiver, eller kan man også få det som i mit tilfælde hvor jeg blev sygemeldt fra a kassen ,efter at jeg stemplede i to mdr . hilsen med en god dag til jer alle sammen,, lone,,,,
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Never EVER give up.......;) Pyt Dit og Dat 2 19-09-2012 17:56
At give op...... KirstenJV Alt det andet 20 25-06-2012 12:11
Kan nogle give mig lidt svar på den nye reform de vil lave.. frugitte Politik og Samfund 2 27-04-2012 12:28
Er desperat for nogle svar herinde.. hjælp mig.. frhansen Spørgsmål ang fleksjob 6 27-07-2009 15:01
hvem kan give et svar anetta Dit og Dat 1 14-03-2009 08:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension