K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2007, 11:10   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
vil bare lige sige at jeg har været inde på fibronnet men den gik ned mens jeg var der (ja jeg gjorde altså ikke noget ) :O så hvis siden ikke kommer frem så er det ikke fordi det er en forkert adresse , men prøv igen senere
  Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 11:22   #12
VinnieBikini
Ved at vænne sig til K10
 
VinnieBikinis avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2007
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 14
Styrke: 17
VinnieBikini er ny på vejen
Jeg har rigtig stor glæde af at "komme" i begge forums. (k10 og fibronet.dk)Jeg har været sygemeldt siden april og er nu desværre blevet fyret. Det er hårdt, men det kan ikke være anderledes. Jeg må tage en dag af gangen. Det er rart at kunne skrive med ligestillede, og læse hvad andre oplever i deres situation. Det er også rart at kunne dele erfaringer, så man evt. kan undgå at stå i samme situation som andre, altså at være på forkant. Jeg skal starte på kursus 1 okt. med henblik på et fleksjob. Kurset hedder csl (center for sundhed og livsstil) spændt på hvad det er for noget
__________________
OP MED HOVEDET VEN
VinnieBikini er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 08:03   #13
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej igen

hej igen, jeg har hørt at man kan få sin fagforening med ind i ens sag, er det en sagsbehandler fra ens fagforening, man skal kontagte, og kan de hjælpe en med noget, eller er de der bare som en støtte,jeg er ikke rigtig orenteret om hvem man kan få til at hjælpe en, min mand er altid med som biseder, og det er jeg kanon glad for da hvis jeg skulle glemme noget så husker han,hav en rigtig god dag,, hilsen ljg...........
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 08:27   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af ljg Se meddelelser
hej igen, jeg har hørt at man kan få sin fagforening med ind i ens sag, er det en sagsbehandler fra ens fagforening, man skal kontagte, og kan de hjælpe en med noget, eller er de der bare som en støtte,jeg er ikke rigtig orenteret om hvem man kan få til at hjælpe en, min mand er altid med som biseder, og det er jeg kanon glad for da hvis jeg skulle glemme noget så husker han,hav en rigtig god dag,, hilsen ljg...........
Hvis du er i fagforening er det helt klart bedst at kontakte en sagsbehandler , de kan gå ind i sagen og hjælpe dig med samtaler i kommunen , regler og alt, så det kan jeg meget anbefale dig at gøre.

det er jo det du betaler til en fagforening for...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 19:35   #15
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej igen

hej alle sammen ja så er jeg vendt tilbage med et nyt spøegsmål komunen har forlangt at der skulle tages en psykologerklæring af mig,, den har jeg så fået afklaret nu, og fået svar tilbage i dag,, min sagsbehandler på reva, har først tid til at gennemgå den med mig på tirsdag, så min mand og jeg har selv prøvet at tyde den ,men er i tvivl om vi har forstået den rigtig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,den slutter med en konklusion som lyder sådan her...... der er tale om en kronisk smertetilstand hos en sart og stressensitiv person, præget af perfektionisme og rigditet. hun fremstår med begrænset selvinsigt og har begrænsede ressourcer i fht. at beabejde psykosociale forehold. det vuderes at personlighedsstrukturelle og psykiske forehold udgør en vigtig komponent i smerteproblematikken .hun vil ikke kunde profitere af psykologisk (smerte)behandling........................er der en som kan oversætte dette til dansk for mig, da jeg forstår det sådan at de mener at mine smerter er psykiske og at jeg ikke kender mine egne begrænsninger,, så plice hjælp mig,, en ting mere hvis det som står der kan det gøre min sag værer,, jeg vil lige siga at jeg lider ikke af noget psykisk og har heller ikke verken tegn på eller har en depresion hej og tak for nu
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 22:10   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
du er påvirkelig over for stress er perfektionist og ordet rigiditet dækker over at at man er u-fleksibel .
Man kan også være regidt i musklerne og det betyder stive muskler, men jeg formoder det er det første når det er en psykolog undersøgelse.

Jeg ved at de psykosocial forhold og det at have svært ved at håndtere dem oftest sættes i forbindelse med stress , altså sådan at pres på en arbejdsplads kan trigge din stress yderligt.
og det de mener med at du har begrænset ressourcer til at bearbejde psykosocial begivenheder kan feks betyde at du ikke må udsættes for meget pres fart og krav og hvad der ellers kan være på en arbejdsplads ..

De vudere at dette kan være en medvirkede faktor til dine smerter og at du ikke vil kunne hjælpes af yderlig psykologhjælp (rettet ind mod at mindske dine smerter )

Jeg ved ikke om det gjorde det nemmere at forstå det og jeg kan ikke garantere dig for at det forholder sig sådan , men det er sådan at jeg ville tolke den eller på godt dansk

Du er stresset og udbrændt , terapi vil du ikke kunne drage nytte af og mange af dine smerter er relateret til din stress...


Så vil jeg lige sige til dig at det er der ikke noget galt med, jeg har den samme diagnose med stress og udbrændthed, jeg har gået i terapi med min stress og jeg har lært at acceptere det, det er ikke noget med at vi er psykisk syge...

Jeg ved ikke lige hvor dine smerter sidder.

Men jeg ved at for min del så når jeg bliver stresset så får jeg enormt mange smerter i skulderne og arme, jeg får voldsomme migræner og jeg får svært (eller svære ved at huske og koncentrer mig og huske )

Jeg er visiteret til fleks på dette grundlag bla andet.

Og det er ikke noget at skamme sig over ( og det er det heller ikke selv om det er psykisk )

Håber at du kunne bruge det til noget , ellers må du prøve igen og se om der er en der kan forklare det lidt bedre

PS det at du er perfektionist kan mange gange gøre stress værre , jeg er perfektionist (på arbejdet , det skal være godt og alle skal være tilfredse ellers trives jeg ikke selv, jeg er min egen værste dommer )
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 22:28   #17
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej og tak

hej tusind tak for dit svar til mig, det lettede at få det forklaret på denne måde, kunde ønske at dem der laver disse papire vile lade være med at bruge så mange fagudtryg ,nok om det, jeg var nok mest nervøs for om det ville skade min sag, og at det betød at mine smerter er psygiske, selv om jeg har en special læge erklæring fra en romotologisk undersøgelse på herning privathospital som siger jeg har fibromyaligi, hilsen ljg,, ha en god aften,,
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 22:33   #18
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
psykolog

hej ljg

Jeg er vældig nysgerrig for at vide, hvilken kommune du er i?

Jeg har selv Ehlers Danlos og Fibromyalgi, og har egentlig ret klare lægepapirer på dette. Alligevel vælger kommunen at komme med en erklæring som siger, at jeg har en smertestyrende adfærd, og at mine smerter kan behandles (Trods lægepapirerne siger noget andet).

Nu har jeg så opdaget, at kommunen benytter sig af uautoriserede psykologer, og at disse kva de er uautoriserede - ikke er underlagt psykologloven.

Samtidig har jeg opdaget, at vi er flere i Odense som er kommet med fysiske skavanker, og som kommer ud fra den kommunale psykolog med en psykisk overbygning - vel og mærke en overbygning som alene ses af kommunens ansatte, speciallæger og autoriserede psykologer finder ingen psykisk overbygning!!!!!!!!!!

Jeg synes du skal undersøge om psykologen er autoriseret. Det kan du gøre ved at kontakte til :

PSYKOLOGNÆVNET
Socialministeriet
Holmens Kanal 22
1060 København K

Sig endelig til når du ved om det er tilfældet, så guider jeg dig gerne videre - efter bedste evne.

Hold ud


Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 22:36   #19
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
glemte

jeg glemte lige at fortælle dig at jeg er nok en perfeksionist,når jeg laver kreative ting så skal de være perfekt, lige så når jeg arb, der er bare ikke nogle der skal komme og pege finger af det jeg har lavet, kan godt mærkke at jeg er let at stresse,specielt efter at jeg er blevet syg, og efter jeg er startet på reva centeret hænger min verdag bare ike sammen mere jeg er mere teat en normal og når jeg er tredt får jeg flere smerter og mister koncetertionen, mine smerter er i hele kroppen speciel i benene og ryggen, har ondt i hovedet hele tiden og venstre arm,, er venstre hondet,, så nu må det vis være nok
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2007, 22:55   #20
ljg
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Indlæg: 27
Styrke: 17
ljg er ny på vejen
hej

jeg er tilknyttet hedensted kommune, jeg har en speciallægeerklæring, fra romotolog at jeg har fibro,( ogat jeg har tydelig nedsat arbejdteevne indenfor belastende, ensformig funktioner, og det måske kunne blive relivandt at forsøge et lettere ikke belastene arb hvor jeg kan skifte mellem ståene, gåene og siddene af få timer varighed og med mulig hed for vile pauser for at fore tage en psygisk stimoulation, hvordan det vil gå må afhenge af en arb prøvning som dog skal tage hensyn til mulighed for hvilepauser og få timer daglig)min læge raport er på 7 sider og jeg fandt ud af i går at min kontagtperson på reva ikke havede set denne, men det har så nu, jeg havede den med i dag,det følges som om at komunen har bestemt sig for at det jeg fejler er psygisk, siden det er dem der har sent mig psykologen på nakken, jeg skal til afklarings møde på reva den 11-10-07, den er jeg meget spendt på og hvad der vidre skal ske ,,,tak for adr jeg vil undersøge det i morgrn hilsen ljg
ljg er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der nogen der er godt inde i regler vedr. kontanthjælp? hboegelund Dit og Dat 8 10-09-2010 13:05
Hej andre unge her inde? mumle_mund De Unge 15 10-02-2008 01:22
Starte i fleksjob inde der er lavet kontrakt? gittedl Spørgsmål ang fleksjob 5 28-01-2008 16:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension