K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2007, 13:59   #71
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
HMMMM... har læst lidt i det her..

§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats,


så de har altså samtidig beslutedt at ta min sag op igen på et "senere fast sat tidspungt"

men jeg syndten ikke rigtigt der står hvornår???? i det brev ??? skal der så ikke stå det ???

nogen der ved noget om det ???

Så de telkender mig pension......... Men gadere sig selv ved at kunne ta den igen, så snart de lyster ??

man bliver altså aldrig fri for at spekulere på Hvad de nu finder på... og hvad de nu putter i ens postkasse..??

16§ ,1og2 ja så kan de i rog og mag gå og finde på.... det er jo latterligt !!!!

og til en hver tid ta pensionen fra en igen...
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 13:59   #72
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Saftbyen så fik du ret...først fik du afslag og så fik du tilkendelse...det kan godt betale sig at klage og anke en afgørelse...

Det var da også det bedste for dig tror jeg...nu har du klarhed ...

Du må være lettet i dag.

Lige et svar på det sidste du skriver...

der skal stå hvornår de revurderer det kan du bede om at få af vide med det samme ..men tag det roligt nu...der er meget meget små chancer for at du mister din pension...som regel er det hvert 5 år

Sidst redigeret af Stella; 23-08-2007 kl. 14:04.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 14:04   #73
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
ja... det kan godt være jeg er blevet tilkendt pension... ?? Men hvor længe mon ??? har i læst de paregraffer der § 20 stk 1 jf.§ 16 stk. pkt 1 og 2

så er det da ikke til at vide hvor længe man får pension !!!
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 14:09   #74
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
næ du bliver nødt til at sætte teksten ind på den §...

Alle FTP bliver tjekket hvert 5 år det ikke noget du skal være så bange for nu...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2007, 17:21   #75
Rikke H
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 96
Styrke: 18
Rikke H er ny på vejen
Kommunen har fastholdt sin afgørelse - altså atter afslag på FP!

Jeg kunne sætte mig ned og tude!

Nu vil jeg så vente på det skriftlige afslag.
Rikke H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2007, 20:53   #76
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Rikke H .... det er godt nok surt

Håber at du kan holde modet oppe, og at kommunen fastholder afslaget gør jo at du nu skal anke sagen ikk??

eller var det en anke og hvad er begrundelsen for at du ikke får førtidspension og hvad er mulighederne nu ?

Hvad mener kommunen du kan og hvad vil de have du skal lave ??


Knus Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2007, 16:10   #77
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
DETTE FIK JEG AF KOMMUNEN IDAG.
-------------------------------------------------------------------------
Vedrorende dine mails

Du skriver folgende i din mail

Emne: angaene de § 16 pungt 1 og 2.

Hej fik brevet i dag... og bar laest lidt i det, og undre mig over der sa ikke star hvornar i sa tager sagen op igen, da i jo har besluttet at det skal den pa et senere fast sat tidspungt... ?? hvornor er det sa ????
Sagen er genvurderet d. 210807. Det er her besluttet at tilkende dig pension.

Sagen vil ikke blive taget op igen.

Emne: overskerdet de 3 mdr.

§ 21. Kommunalbestyrelsen skal trasffe afg0relse senest 3 maneder efter tidspunktet for sagens overgang til behandling efter reglerne om f0rtidspension, jf. § 17, stk. 1, 3. pkt., og § 18. Dette tidspunkt skal fremga af sagen og meddeles den pagsldende. Hvis fristen i ssrlige tilf aside ikke kan overholdes, skal pagaeldende have en redeg0relse for, hvad der er arsag til den forlasngede sagsbehandlingstid, og besked om, hvornar sagen forventes afgjort.


I har vaeret mere en 3 mdr om det ! ! !
Det eneste jeg har h0rt om hvorfor i har vaeret sa lang tid om det er.


Sagen er rejst d. 030507 efter samtalen med laegekonsulenten. Ved m0det d. 210807 er du tilkendt pension. Jeg henviser til Pensionslovens §33, stk. 2 hvoraf det fremgar at du er berettiget til pension med virkning fra d. 1. i maneden efter, at der er truffet afgorelse om fortidspension.
------------------------------------------------------------------------
syndtes jo ikke jeg får svar på mit spørgsmål... jeg er lidt fatsvag !

så ringede lige og spurte min sagsbehandler af igen, og han sage at der jo var mange § er og at det var en anden § 16 1,2 de mente og at min pensionssag aldrig skulle tages op igen.

jeg ligger lige de forskelige § er ind her, så kan i se om i blivere klovere ?!!
-------------------------------------------------------------------------
Lov nr. 217 af 16. maj 1984 om social pension §33
Stk. 2

F0rtidspension udbetales manedsvis bagud med virkning fra den 1. i maneden efter, at der er truffet afg0relse om f0rtidspension. Traeffes afg0relse om f0rtidspension efter ud!0bet af den fastsatte frist i § 21, udbetales f0rtidspension med virkning fra den 1. i maneden efter, at der er for!0bet 3 m§neder, fra behandlingen af f0rtidspensionssagen er pabegyndt. F0rtidspension, jf. 1. og 2. pkt., udbetales tidligst fra den 1. i m§neden efter, at betingelserne for tilkendelse af f0rtidspension er opfyldt.
-------------------------------------------------------------------------
§ 16. Førtidspension kan tilkendes personer i alderen fra 18 til 65 år.

Stk. 2. Det er en betingelse for at få tilkendt førtidspension,

1) at personens arbejdsevne er varigt nedsat, og

2) at nedsættelsen er af et sådant omfang, at pågældende uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, herunder beskæftigelse i fleksjob, ikke vil være i stand til at blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde.

-------------------------------------------------------------------------
er det mon denne§ eller den her i samme kapittel.
-------------------------------------------------------------------------
§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om afslag på førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ved konkret angivne arbejdsfunktioner enten umiddelbart eller ved en nærmere angivet indsats, jf. § 16, kan blive selvforsørgende.

Stk. 3. Inden der træffes afgørelse om førtidspension, skal den person, som afgørelsen vedrører, have tilbud om i et møde at udtale sig over for den eller de personer, der skal træffe afgørelsen.

------------------------------------------------------------------------
se da står jo også noget om en § 16, og det jo ikke det samme som den § der står øverst.... min sagsbehandler siger så at det er den første der gælder... og derved at min pension ALDRIG skal tages op igen på noget tidspungt !!

men hvad siger i her inde er der nogen der kan fortælde mig om jeg kan stole på min sagsbehandler, der står jo ikke nogen forklaring i brevet, det brev om tilkendelse om førtidspension.
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2007, 09:24   #78
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
ja.. det overståene.. det med de §er.. ja det jo bare mig der er dum og ikke forstår det sprug..

Var på kommunen for at få udregnet hvad jeg får i pension ?? , ja det ved jeg så stadig ikke noget om jo... men flinke..ja det er de jo... , nå jeg spurte om man stadig kunne få et kort så man fik lidt rabat i toget eller bussen.. ? ,.. Hun sage sgu NEJ. LOL... men ændere det dog.. og sage at det kunne man sikkert godt..., men flinke er de da... var !!..,.. sage det som det var.. at jeg faktisk ikke ved ret meget om den nye pensionslov.. om de ikke hade noget om det ?? ,... NÆ.. , nå men flinke var de da... !! ..,., ..
>>>>><<>>><><<<<<<>>>>>><<<><>><<><<<<<<<><>>>>><< <>><<<><
hvad jeg ved om pension (selv)

man kan få (mimerekort)

man kan få hjælp til enklet-yddelser... (tandlæge) evt,.. ja hvis man ingen penge har selv....

og man må ha alle de penge man vil...

( for der er jo ingen ydelser de kan ta fra en... når man ingen får...)

>>>>>><<<<>>>>><<<<>>>>><<<<>>>>><<<>>>>><<>>>>>>< >>>>>>><
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2007, 22:32   #79
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Thumbs up

Uha - nu har jeg siddet og læst hele denne tråd. Jeg har søgt pension d. 29. januar og har været indkaldt til et møde - som jeg selv bad om - med henblik på opdatering af min ressourceprofil (som ikke er opdateret i 2 år). Mødet blev imidlertid aflyst pga. sygdom fra sagsbehandlerens side ( det var i maj måned) og jeg fik kun beskeden fordi jeg havde forsøgt at få kontakt til hende pr tlf inden mødet, så jeg kunne forberede mig. Hun var altså blevet syg...

Jeg har intet hørt siden.

Min fagforening går ind i sagen nu. de fulgte mig indtil jeg måtte sige fra til en mulig revalidering og jeg har ikke haft dem inddraget i sagen siden.
De rykker kommunen nu.

Jeg er godt nok spændt på forløbet og kan læse mig til, at det sandsynligvis ikke bliver uden ydeligere frustrationer...

Godt gået til jer der har overlevet systemets rovdrift på vores i forvejen sarte nerver!!!

- Det man ikke dør af bliver man stærk af
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2007, 16:33   #80
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
ja, hold ud og hæng i.. kommunerne er vist ikke så opsatte på at få hjælpet syge borgere, over på de rigtige ydelser...

under mit forløb, har det ihvertefald ikke virket sådan. De har ikke virket særlig intereseret i at få atvide fra læger og andre klaphatte... at jeg var og er syg... for syg til at kunne brødføde mig selv ved et løndet arbejde.

men istedet, pakere de en på eks: kontanthjælp i en årerække, uden at de prøver noget somhelst for at få en ud på arbejdsmarkedet igen.
Og bag efter kommer de så og siger at "DER ER IKKE GJORT NOK" næææ det var vel ligsom jer "KOMMUNEN" der skulle prøve !! jeg selv følte jo nettup at et arbejde det ikke ville gå... pga: sydom...

jeg kan ikke sette tal på men et er sikkert, jeg har taget kontagt til min kommune mange mange gange, langt flere en de har kontagtet mig !!

------------------------------------------------------------------------
jeg forslår at man som syg borger, tager kontagt til ens kommune.. ang: arbejdsprøvinger, undersøgelser hos experter, læger osv.
så man kan få en afklaring... hvis man har gået i 2-3 år uden de har gjort noget for at få afklaret ens sitiausaion... og det er en stasounær heldbreds sitiausaion man er i, ja så SKAL DE SGU SE AT FÅ FINGEREN UD !!

Det kan sempelhen ikke være rigtigt at "DE" kan kaste en rund i årevis.. i det ene eller det andet... eller slet ikke gøre noget...

Så må de sgu tilkende en førtidspension !! Den kan jo tages op igen, hvis det skal være !! men det "SYSTEMET" gør ved mange det er at køre dem totalt ned i pløret Ingen får det bedere af at blive tråt på konstant. !!

ja jeg ævler og ævler...

"TA FAT I ØRENE PÅ KOMMUNEN"
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sidste chance: Bydelreporter kurset, for sidste gang. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 12-08-2013 13:46
Sidste nyt !!!! brøkpensionist Politik og Samfund 5 08-10-2010 22:30
Min sidste dag :) Helle Smith Dit og Dat 23 03-08-2010 13:17
Sidste nye. Mella Midlertidig Førtidspension 14 20-08-2008 07:09
"Sidste chance for de sidste" zuza Politik og Samfund 0 10-03-2008 11:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension