K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-01-2011, 23:32   #1
sophieline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
sophieline er ny på vejen
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp

Hej allesammen,

dette er mit første indlæg her i K10, og jeg håber da på lige hjælp og vejledning.

Min sag kort er, at jeg for 6 år siden, ved fødslen af min første datter ødelagde lukkemusklen, som har resulteret i afføringsinkontines - dengang var jeg kun 25 år. Jeg har siden haft det svært på mit arbejde. Jeg har været udsat for utallige operationer og samtaler med kommunen og arbejdsgiver etc.

Jeg har været deltidssygemeldt fra okt 2009 og indtil nu grundet en operation, som i sidste ende viste sig ikke at virke. Nu vil de så indenfor overskuelig fremtid gentage samme operation igen. Men den 31.12.10 stoppede mine sygedagpenge så. Jeg har på arbejdet både en personlig assistent tilknyttet min undervisning(er lærer) og jeg har en §56.

Men min arbejdsgiver siger nu - det er ikke nok.
Jeg er meget bange for at blive fyret -jeg har eksistensangst - er bange for at miste mit hjem og kan da bare slet ikke overskue noget som helst. Jeg føler man bliver presset alle steder fra - men kommer ingen veje.

håber der er nogen der læser dette
sophieline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 23:46   #2
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hej og velkommen

vær sød og præcisér dine spørgsmål lidt, så skal folk nok komme dig til hjælp.

Se lige min besked i din "dobbelttråd".

herfra
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 00:02   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sophieline.

Forstår udmærket din frygt m. arbejdsgiver udmelding og skolernes øk. situation pt.

Allerførst vil jeg høre om du ikke har kontaktet din fagforenings socialrådgiver om hjælp til din situation?

Hvis ikke du har ville jeg straks i morgen tidlig ringe for en få en tid hos foreningens socialrådgiver til aktivt at være mellemled omkr. at finde en ordning, forhåbentlig til alles tilfredsstillelse.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 00:21   #4
sophieline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
sophieline er ny på vejen
Hej L.S, tak for dit svar. Jeg skal prøve at præciser mine spørgsmål så godt jeg kan.

Da sygedagpengene stoppede, ventede jeg stadig på behandling på hospital (operation - kan kommunen så godt stoppe sygedagpenge?

I statusattest fra sygehuset står der at jeg ikke kan arbejde fuldtid og at der skal tages skånehensyn.

Jeg troede bare at man så længe man er syg og i behandling ikke kan blive smidt ud af systemet. Er det noget jeg har misforstået?

Jeg ved ikke om der er mere jeg kan gøre - eller om jeg bare skal tage situationen som den er og håbe på det bedste.

Jeg har skrevet en ankesag til kommunen angående stop af sygedagpenge - den skal jeg have sendt i morgen.
sophieline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 00:26   #5
sophieline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
sophieline er ny på vejen
hej gunvor, tak for dit svar.
Jo jeg har haft fagforeningen med i de sidste 4 år, men de har ikke rigtig kunne hjælpe mig i forhold til kommunen.
Det de fokusere på er, om de kan bevare mit job hos min arbejdsgiver.
Jeg har idag været til stormøde på mit arbejde sammen med min fagforeningsmand.
Puha det var ikke et rart møde. Der var et pusten og stønnen over fra skolelederen side af. Alle de forslag der blev lagt på bordet i forhold til at kunne bevare mit arbejde, blev imødekommet med et - "nu må vi se" og "ja men du er for dyr at have ansat".
Men hvad skal jeg gøre?
sophieline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 00:39   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen.

Du skriver flg.:
Citat:
Jo jeg har haft fagforeningen med i de sidste 4 år, men de har ikke rigtig kunne hjælpe mig i forhold til kommunen.
De SKAL også hjælpe dig i forhold til kommunen, og her skal det være en socialrådgiver. Du skriver, at du er lærer, så er det vel DLF? Hvis ikke din lokalafd. vil gå ind i dette, så synes jeg netop du bør ringe til forbundet, dvs. DLF centralt og bede dem pr. i går at gå ind i din sag.

Flg. lyder jo ikke godt:
Citat:
"nu må vi se" og "ja men du er for dyr at have ansat".
Så derfor må du straks kontakte fagforening el. forbund i morgen tidlig.

Og så forstår jeg ikke rigtigt udtalelsen, skolen må jo få kompensation på baggrund af din § 56. Kunne måske snarere lyde, som det kan være din kommende operation.

Du skriver også:
Citat:
31.12.10 stoppede mine sygedagpenge så
Kunne du skrive lidt om deres begrundelse for at stoppe disse?

Har du fået aktindsigt? Ellers op under nyttige link, kopier aktindsigt, afl. personligt m. 2 kopier, 1 til til selv m. påstemplet dato og underskrift fra den person som modtog aktindsigten.

Har du en genkendelig RP?

Er du blevet partshørt?

Vedr. din anke, så igen afl. den personligt eft. samme procedure, som ovenstående, men det ville være godt at få en socialrådgiver ind over i argumentationen, så sagen måske kan vendes. Du har vel 4 uger frist, og er det så fra d. 31.12.10?
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 14:01   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal omgående anke sygedagpengestop..

Kære Sophieline.

Hvor du har 4 uger der SKAL overholdes på minuttet. Ser nu at du sender klage i dag......godt.

Læs og forstå følgende: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-01-2011, 23:51   #8
sophieline
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
sophieline er ny på vejen
hej igen og tak for jeres svar,
jeg har haft fagforenings-manden med til samtalerne på kommunen, men til afslag af forlængelse af sygedagpenge kunne han kun give dem ret....
Grunden til at de stoppede sygedagpenge er pga af den staturapport som sygehuset har lavet. Min fagforeningsmand siger at det er det værst tænkelige de har skrevet. (kan ikke lige sætte den ind, da min mand er kørt på arbejde og mappen ligger ude i bilen)

Ja jeg har fået lavet en RP og er blevet partshørt i denne. Det er sådan set ok

i forhold til anken, har jeg haft en bekendt (som arbejder i en anden kommune på sygedagpenge til at hjælpe - hun var også enig i at jeg skulle anke den med det samme.
Sikkert et dumt spørgsmål, men hvorfor er det så vigtigt at aflevere klagen personligt? Kan jeg ikke sende den med posten?

Nej jeg har ikke fået akteindsigt - kun fagforeningen. Men kan ligesom forstå at det ville være en god idé at få gjort.

til sagen om skolen kan jeg sige at jeg arbejder på en friskole -så det er FSL (fagforeningen)- nej jeg syntes heller ikke udtalelserne fra skoleledelsen er særlig positive. Jeg fik at vide, at fordelings sekretariatet har lukket vikarkassen, hvilket betyder at skolen ikke får dækket vikarudgifterne når jeg er syg ( heller ikke på ½56). dette ville min fagforeningsmand lige undersøge, for det mente han måtte være en fejl.
sophieline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2011, 06:00   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sophieline.

Du skriver:
Citat:
hvorfor er det så vigtigt at aflevere klagen personligt? Kan jeg ikke sende den med posten?
Mange har oplevet, at de undskylder m. at det er gået tabt i posten. Men hvis du vil sende m. post, så send rekomanderet.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP -Stop af sygedagpenge Jo-Hanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 06-06-2013 21:04
Hvad er bedst når kroppen siger stop !! Bananen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 23-02-2012 16:49
HJÆLP-Sygedagpenge stop-samtale imorgen Risc Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 17-01-2012 21:14
Hjælp til stop af sygedagpenge. Mickey Alt det andet 11 15-06-2010 10:11
Sygedagpenge stop :) xlars38 Alt det andet 8 27-02-2010 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension